English Version
English

انسان آفریده شده برای تکامل یافتن و ارتقا پیداکردن

انسان آفریده شده برای تکامل یافتن و ارتقا پیداکردن

دومین جلسه از دوره نوزدهم کارگاه‌های آموزشی و خصوصی کنگره ۶۰نمایندگی ساوه،ویژه مسافران با استادی مرزبان محترم مسافر میثم ونگهبانی مسافر مسلم و دبیری موقت مسافر آصف با دستور جلسه(وادی چهارم و تاثیر آن روی من)روز سه شنبه ۲۹خرداد 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.
خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان میثم هستم یک مسافر

از دبیر و نگهبان جلسه و دوستانی که نوشتارها را قرائت کردند تشکر می‌کنم.خداوند را شاکر هستم که یک‌بار دیگر در این جایگاه قرار دارم و خدمت می‌کنم تا آموزش بگیرم.دستور جلسه وادی چهارم سپردن مسئولیت به خداوند و سلب مسئولیت از خویشتن. من زمانی که در تاریکی اعتیاد قرار گرفته بودم و در زندگی همیشه از دیگران توقع داشتم و همیشه دوست داشتم بار مسئولیت خود را به دوش دیگران بیندازم، شخصا در زندگی من خیلی اتفاق افتاده بود مثلا اگر برای کسی کاری انجام داده بودم بعد از چندسال توقعات زیادی داشتم و در زمان تاریکی اعتیاد پیش می‌آید و فکر می‌کنیم که دیگران می‌توانند به ما کمک کنند.
بعضی اوقات ما در جاهایی از زندگی گیر می‌کنیم به علت عملکرد اشتباه خودمان، به علت درست رفتار نکردن و راه درست نرفتن خودمان در زندگی به یک‌سری مشکلات برخورد می‌کنیم و انتظار داریم از طرف خداوند یا کائنات و هستی یک حرکتی یک چیزی نازل شود تا ما را از منجلاب بیرون بکشد و مشکلات ما را حل کند.
ما در زندگی هربلایی که سرمان می‌آید و هر اتفاقی در زندگی پیش بیاید مسئولیت آن‌ها بی‌برو برگرد با خودمان است‌. حالا چه اتفاق خوب  چه اتفاق بد باشد این عملکرد ما است که در زندگی باعث می‌شود که این اتفاقات رخ دهد.خداوند زمانی که انسان را خلق کرد به انسان اختیار داد.
ما در تک‌تک مراحل زندگی در دو راهی قرار داریم، بایدها و نبایدها و با اختیاری که خداوند برای ما قرار داد ما می‌توانیم این بایدها و نبایدها را اجرا کنیم حالا یک زمانی در تاریکی قرار داریم و در مسیر نیستیم و به سراغ یک‌سری حرکات و کارهای اشتباه می‌رویم یک زمان اگر در چهارچوب قوانین الهی را اجرا کنیم و بدانیم که سیستم از ما چه چیزی می‌خواهد ما راه درست را انتخاب می‌کنیم
پس تمام مراحل زندگی ما در دوراهی است و این ما هستیم که با دانایی و علم و آگاهی داریم راه درست را انتخاب می‌کنیم.خدارا هزاران بار شکر که کنگره۶۰ را انتخاب کردیم و می‌توانیم این آموزش‌ها را به‌طور پیشرفته بیاموزیم که در مسیر زندگی به‌کار ببریم و درست انتخاب کنیم.انسان از این هستی و کائنات از درون و برون جسم خودش از کهکشان هیچ اطلاعی ندارد. از کارکرد بدن انسان، از سلول‌ها و اعضای جسم و سیستم اطلاعی ندارد.
این‌جا انسان سئوال‌های زیادی می‌کند از جمله چرا موجودات این‌گونه خلق شدند؟چرا شیطان آفریده شده‌است؟ و هزاران سئوال‌های دیگر را بیان می‌کند و هزارتا دلیل و برهان و منطق را بیان می‌کند تا مسئولیت خودش را رفع کند باید کارهایی را که انجام بدهد،انجام ندهد و زودتر به خواسته خود برسد و این‌ها از روی نادانی است و این باعث تخریب و مشکل برای خود و خانواده و جامعه می‌شود‌. ما اول باید خودمان را بشناسیم،انسان از چه چیزی تشکیل شده‌است؟ انسان از دو صور آشکار و پنهان تشکیل شده‌است و باید بدانیم که صور آشکار و پنهان چیست و چه کاربردی دارد.
صورآشکار همان جسم ما است که زندگی می‌کنیم و در ظاهر است ولی صورپنهان دیده نمی‌شود و نمی‌توان لمس کرد مثل، نفس،روح،جهان ذهن که صورپنهان انسان است. نفس چیست؟ما بعضی اوقات تعریف نفس را نمی‌دانیم چیست.من قبل از کنگره معنی نفس را نمی‌دانستم و فرق عقل و مغز را نمی‌دانستم و خیلی مطلب‌های دیگر را نمی‌دانستم. نفس همان تعیین موجودیت در ظاهر و باطن است و نفس ما خواسته دارد و خواسته‌ی نفس در مراتب مختلف است، ما سه نفس داریم نفس اماره،نفس لوامه و نفس مطمئنه که هرکدام از انسان‌ها طبق دانایی در مرتبه‌ای از این نفس قرار گرفته‌اند.کسی که در نفس اماره است خیلی چیزها برایش مهم نیست و هزاران اشتباه می‌کند و مهم نیست.
نفس لوامه که همان سرزنش کننده‌است وقتی که کسی در تاریکی است و اشتباهاتی را انجام می‌دهد از کار خود ناراحت می‌شود و به قول معروف وجدان درد می‌گیرد در مرحله نفس لوامه قرار دارد و این دریچه‌ای می‌شود که بتوانیم دانایی خود را افزایش بدهیم و پیشرفت کنیم و بتوانیم به جایگاه نفس مطمئنه قرار بگیریم. انسان آفریده شده برای تکامل یافتن و ارتقا پیداکردن و آموزش گرفتن و این طی فرآیند زمان صورت می‌گیرد تا به قدرت‌مطلق نزدیک شدن و به آرامش و آسایش رسیدن است و چگونه می‌شود به این مرحله رسید؟ هیچ راهی نیست جز تزکیه و پالایش و در راه صراط مستقیم قرارگرفتن است و سیم خود را با قدرت مطلق قطع نکردن است،اگر در راه نادرست قرار بگیریم از این سیم دور می‌شویم ولی اگر در راه درست و مستقیم باشیم این سیم وصل است و در آرامش و آسایش هستیم. هزاران بار شکر که در کنگره در راه درست قرارگرفتیم.خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است.

نگارش متن:مسافر علی(لژیون هفتم)
عکاس:مسافر همایون(لژیون پنجم)
تنظیم وارسال:مسافر رمضان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .