English Version
English

خداوند غول چراغ جادو نیست

خداوند غول چراغ جادو نیست

جلسه سوم از دوره بیست وپنجم از کارگاه‌های آموزشی نمایندگی‌ایمان ویژه همسفران با استادی راهنما همسفر ثریا و نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» در روز سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد ماه رأس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

وادی‌ها مانند پل‌های نیرومندی هستند که انسان را از دنیای تاریک به جهان روشنایی آشنا می‌کنند و جهان‌بینی به شناخت خود و دنیای پیرامون ما کمک می‌کند. در این وادی در مورد مسائل حیاتی، جایگاه و مسئولیت خودمان و جایگاه خداوند صحبت می‌کند که مسئولیت‌ها را مشخص و مرزبندی می‌کند؛ ما به دلیل این که اطلاعات غلط و نادرستی در مورد قوانین هستی و خداوند داشتیم با حرکت در مسیر ضدارزش‌ها برای خودمان مشکلاتی را به وجود آوردیم. من اگر از خط قرمز عبور کردم، انتظار نداشته باشم خدواند نیز از اشتباهاتم بگذرد و من را ببخشد.

خداوند غول چراغ جادو نیست که همه کار‌ها را به خیر و خوشی تمام کند ما باید جواب‌گو باشیم، خداوند نیز در صورتی به ما کمک می‌کند که خودمان حرکت را شروع کنیم و مسئولیت کار خود را بپذیریم. خداوند وقتی انسان را خلق کرد به او اختیار کامل داد و بر سر دو راهی قرارش داد؛ پس انسان باید خودش را بشناسد و شناختی از صور آشکار و پنهان خود داشته باشد بعد از آن باور‌هایش و شناختش نسبت به خودش و خداوند تغییر می‌کند.

تفکر کنگره به من می‌گوید؛ من برای تکامل پا به این جهان فیزیکی گذاشته‌ام و تمام این مشکلات برای رسیدن به تکامل انسانی است و انسان هیچ چیزی جزء سعی، تلاش و کوشش خودش نیست. انسان وقتی تزکیه و پالایش را شروع کند و به معرفت خودش برسد، شرایط برایش تغییر می‌کند که این برای هر شخص با شخص دیگری متفاوت است، راهنما فقط به رهجو راه نشان می‌دهد و رهجو است که تصمیم می‌گیرد تا چه کاری را انجام دهد.

ما انسان‌ها باید بدانیم اگر در مشکلات قرار داریم به سه دلیل است؛ یکی آزمایش الهی و‌دیگری پاداش یا تنبیه است، همیشه گنج‌ها در رنج‌ها وجود دارند، ما تا زمانی‌که تاریکی را تجربه نکنیم به روشنایی نمی‌رسیم.

خدایا چنان کن سر انجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

نمرات برتر آزمون خرداد ماه:

نویسنده: همسفر خدیجه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون هفتم)

ویرایش: همسفر فرحناز رهجوی راهنما همسفر طاهره(لژیون هفتم)

ویراستار وارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر طاهره(لژیون هفتم)

همسفران نمایندگی‌ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .