English Version
English

کتاب ۶۰ درجه کتابی با زبان ساده

کتاب ۶۰ درجه کتابی با زبان ساده

 ششمین جلسه از دور پنجاهم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه آقایان همسفر در نمایندگی آکادمی، با استادی همسفر علی، نگهبانی همسفر منصور و دبیری همسفر بهنام، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶٠ درجه زیر صفر و تصاویر آن»، پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خدا قوت می‌گویم به آقا هادی و علی آقا، مرزبانان دور قبل و این جایگاه خدمتی رو به آقا اشکان و آقا مجتبی مرزبانان جدید تبریک می‌گویم. تشکر و قدردانی می‌کنم از راهنمای عزیزم که بسیار از ایشان آموزش گرفتم و جای ایشان بسیار خالی است.
خداوند را شاکرم که این جایگاه را دوباره تجربه می‌کنم. امیدوارم با کمک شما دوستان جلسه پرباری را داشته باشیم.
دستور جلسه کتاب عبور از منطقه شصت درجه زیر صفر است. با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران در همسایگی کشور افغانستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و کیلومترها مرز مشترک بین ایران و افغانستان داریم، سالیان سال است که در معرض ورود و قاچاق مواد مخدر و معضلات اعتیاد هستیم و این طبیعی است که بیشترین آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر را داشته باشیم. برای برخورد با مسئله و مشکل اعتیاد دولت‌ها، نهادها و سازمان‌ها هرکدام راهکاری برای خود داشتند. اولاً سال‌ها بیماری اعتیاد جرم تلقی می‌شد و هنوز برای خیلی‌ها جرم محسوب می‌شود و به‌جای ارائه راهکار درست‌ودرمان بیماری، سعی داشتند صورت‌مسئله را پاک کننند.
چراکه صورت‌مسئله اعتیاد و درمان آن را درک نکرده بودند. حتی طرح جزیره خالی از سکنه مطرح شد که تمام معتادین را به آنجا منتقل کنند و به‌نوعی ارتباطشان را با بقیه قطع بکنند و یا همین کمپ‌ها که همه ما و مسافرینمان به‌نوعی آن را تجربه کردیم که با مصرف یک آنتی‌ایکس به آنجا رفتند و چند آنتی‌ایکس را هم آنجا یاد گرفتند.
بنیان کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام خودشان بیش از هفده سال درگیر اعتیاد بودند و تمام تاریکی‌ها را تجربه کرده بودند، بعد از چند تجربه ترک مواد که با شکست مواجه شد، در ماه مبارک رمضان تصمیم می‌گیرند نظمی به مواد مصرفی خودشان بدهند که این کار منجر به ابداع روش DST می‌شود. ایشان تمام تجربیات خودشان را در کتابی با عنوان عبور از منطقه ۶۰ درجه می‌نویسند. البته در این مسیر از استادانی گران‌قدر استفاده می‌کنند و این کتاب که چه عرض کنم این شاهکار را که در آن طرز برخورد با مشکلات را اعم از مواد مخدر و سیگار و تمام ضد ارزش‌ها را به زبان ساده و همه‌کس فهم می‌نویسند و برای ما و آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.
در این کتاب مسیری که شخص مصرف‌کننده برای درمان اعتیاد باید طی کند، به عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر تشبیه شده. این کتاب نه ‌تنها برای مصرف‌کنندگان مواد مخدر بلکه برای اعضای خانواده‌ها، پزشکان، اساتید دانشگاه‌ها و کلیه افراد درگیر با اعتیاد مفید و حیاتی است.
وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم که هر شش ثانیه یک نفر براثر مصرف مواد مخدر جان خودش را از دست می‌دهد و یا خانواده‌هایی که براثر مصرف مواد و براثر مصرف روان‌گردان‌ها ازهم ‌پاشیده‌اند به اهمیت این کتاب پی می‌بریم.
به نظر من این کتاب، مانند کتاب قانون و شفای بوعلی سینا در تمام دانشگاه‌های جهان باید تدریس بشود تا این بلای خانمان‌سوز مهار شود. در پایان برای جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که عمر خود را وقف اعتلای جامعه کردند سلامتی و سعادت آرزو می‌کنم.
رهایی‌های روز پنجشنبه:

در ادامه رهایی همسفر نادر را به راهنمایی، راهنمای محترم ایشان آقا ماجد را داشتیم که به دستان پرتوان مهندس دژاکام گل رهایی را دریافت نمود.

همچنین همسفر امیرحسین با تکمیل ۴۰ سی‌دی خود به راهنمایی راهنمای محترم همسفر محمدحسین وارد سفر دوم شدند.

تایپ و ویراستاری: همسفر علی (لژیون ششم)
تصویربردار: همسفر محمدجواد (لژیون چهارم)
تهیه و تنظیم: سایت همسفران آقا، نمایندگی آکادمی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .