English Version
English

از خالق نمی‌توانی بخواهی

از خالق نمی‌توانی بخواهی

سومین جلسه از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌۶۰، ویژه مسافران نمایندگی ملایر، با استادی مسافر فرزاد، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر علی‌رضا، با دستور‌جلسه «وادی چهارم و تاثیر آن روی من» روز یک‌شنبه ۲۷ خردادماه ‌۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه  سخنان استاد:

وادی اول به ما می‌گوید: فکر کن ؛ وادی دوم می‌گويد: یک تصویر بساز و به جهان پیرامون نگاه کن و وادی سوم می‌گويد: خویش من در گرو خویشتن من است. اگر من بخواهم کاری کنم ؛ نمی‌توانم از الان شروع کنم ؛من با عقبه خود ؛ با ناشناخته‌های خود ؛ با دانسته و ندانسته‌های خود ؛ با بدی و خوبی‌های خودم هستم و از الان باید این را قبول کنم و شروع به حرکت کنم و هر چیزی که میخواهم باید از خویشتن خویش و از خودم بخواهم و در نهایت وادی چهارم به ما می‌گوید: از خالق نمی‌توانی بخواهی ؛ تو مخلوق هستی ؛ باید خدمت و حرکت کنی ؛ تا به خلق برسی و از خلق حرکت کنی تا به خالق برسی. 

تک‌تک افراد کنگره می‌توانند در آرامش و صلح زندگی کنند و در کسب و کار و خانواده توانمند باشند و از همه مهم‌تر بخواهم ؛ اگر من چیزی میخواهم و نمی‌شود ؛ به‌خاطر این است که ساختار را درست درک نکرده‌ام و در جهت آن حرکت درونی انجام نداده‌ام. از وادی اول تا چهارم برای من مسافر سفر اول که می‌خواهم از یک‌سری مشکلات و اعتیاد به سلامتی عبور کنم یاد آور می‌شود که ؛اعتیادی که من در آن گرفتار شدم را خودم به‌وجود آوردم. نکته مهمی است که مسئولیت این بیماری و مشکلاتم را بپذیریم و تا زمانی که دیگران را مقصر بدانم و منتظر باشم تا بیایند و مشکلم را حل کنند به‌نتیجه نخواهم رسید. 

موضوعی که وجود دارد این است که آیا من فکر می‌کنم که خدا برای این بوجود دارد که اگر من قرض بالا آوردم؛ خداوند از گنجینه غیب خودش یا از یک شخص دیگری بگیرد و به من بدهد؟ یا اینکه خداوند را با غول چراغ جادو اشتباه گرفته‌ام ؟دانستن این نکته ضروری است که دست‌های آسمانی فقط القا و الهام افکار را انجام می‌دهند و بقیه کارها و مسئولیت‌ها بر عهده خود من است.

موضوع دیگر این است که قدرت مطلق و نظام دهنده هستی آنقدر عظیم؛ بزرگ و قدرتمند است که ما نمی‌توانیم آن را رویت کنیم؛ ولی به‌هر حال برای شناختنش؛ باید اول از دروازه‌های خودمان عبور کنیم و اول خودمان را بشناسیم تا بتوانیم؛ آن نیرو خداوند را بشناسیم و هر‌قدر این نیرو را بشناسیم به همان اندازه تغییرات بزرگی را در جهت مثبت در زندگی ما ایجاد می‌کند.

مرزبان‌خبری: مسافر امید عسگری
تایپ و عکس: مسافر اشکان ابراهیمی
ویراستاری و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین بهمن مشفق
مسافران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .