English Version
English

عبور از سنگلاخ

عبور از سنگلاخ

به نام قدرت مطلق الله
وادی‌ها مانند ستون‌هایی هستند که زیربنای جهان‌بینی ما را می‌سازند. وادی‌ها در واقع همان قوانینی هستند که راه و روش درست زندگی‌کردن را به ما می‌آموزند. وادی‌ها چراغ راه زندگی ما هستند که توسط آقای مهندس دژاکام، با الهام از کلام‌الله به تحریر درآمده‌اند؛ تا ما بتوانیم با به‌کارگیری آن‌ها زندگی سالم‌تر و آرام‌تری داشته باشیم.
قبل از ورود به کنگره و آشنایی با مبانی جهان‌بینی و وادی‌ها، زندگی من و مسافرم پر بود از تاریکی و تکرار اشتباه، جاده‌ی زندگی ما پر بود از سنگلاخ و نمی‌دانستم از زندگی چه می‌خواهم؛ فقط روز و شب را سپری می‌کردیم؛ بدون هیچ هدفی و هر روز بیشتر در این تاریکی فرو می‌رفتیم؛ تا اینکه به لطف خداوند توسط مسافرم با کنگره آشنا شدم و با حضور در کلاس‌ها، تازه فهمیدم؛ کوچک‌ترین مشکل ما، اعتیاد و وابستگی مسافرم به مواد مخدر بوده؛ مسئله‌ی اصلی جهان‌بینی ما بوده است و دانستم با فراگیری آموزش‌های کنگره، جهان‌بینی ما نیز تغییر خواهد کرد.
به نظر من نقش اصلی و عمده‌ی جهان‌بینی کنگره، در آشنایی با وادی‌هاست. در وادی اول با مسئله‌ی تفکر و درست فکرکردن آشنا می‌شویم. در وادی دوم از مسئله‌ی پوچی و ناامیدی خارج می‌شویم. در وادی سوم می‌فهمیم هیچ‌کس به‌اندازه‌ی خودمان به فکر ما نیست؛ منتظر کمک دیگران نباشیم.
اما مطلب اصلی در وادی چهارم است؛ وادی چهارم به ما می‌فهماند: نه‌تنها دیگران، بلکه خداوند نیز قرار نیست مشکلات ما را حل نماید. در این قانون به ما گفته می‌شود در مسائل حیاتی، به خداوند مسئولیت دادن؛ یعنی سلب مسئولیت از خویشتن. این وادی به ما می‌آموزد: در تمامی مسائل زندگی، چه بزرگ و چه کوچک، مسئولیت اصلی برعهده‌ی خود ماست. این خود ما هستیم که عهده‌دار تمامی مسائل و مشکلات زندگیمان هستیم.
خداوند با دادن اختیار و توانایی لازم برای حل مشکلات، مسئولیت زندگی را به خودمان محول کرده است. برای به‌کارگیری بهتر و درک بهتر این وادی‌ها ابتدا باید خودمان، خداوند و مسئولیت‌های هرکدام را بهتر بشناسیم. به فرموده‌ی مولا علی(ع): «هرکس خودش را شناخت؛ خدایش را شناخته است.» پس بهتر است با شناخت خودمان و توانایی‌هایمان و با به‌کارگیری تمام نیرو و توان خویش، مسئولیت زندگی خودمان و حل مشکلاتمان را بر عهده بگیریم و با بهره‌گیری از متون کنگره سعی کنیم فردایی بهتر برای خودمان و خانواده‌مان بسازیم.
با تشکر از جناب مهندس دژاکام، خانواده‌ی محترمشان و تمامی خدمتگزاران کنگره۶۰.

نویسنده: همسفرفاطمه(محمود) راهنما: خانم مریم
ویرایش و ارسال: همسفرسکینه راهنما: خانم مریم
مرزبان خبری: همسفر نسیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .