English Version
English

در مورد هر چیز باید بخوبی تفکر کرد و سلب مسئولیت نکرد

در مورد هر چیز باید بخوبی تفکر کرد و سلب مسئولیت نکرد

سومین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی شهباز با استادی مرزبان همسفر عصمت، نگهبانی همسفر سمیرا و دبیری همسفر مریم با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن بر روی من» روز یکشنبه مورخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

بابت جایگاه امروز شاکر خداوند هستم، از راهنمای لژیون یکم خانم سمیرا تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند. قبل از هر چیز تبریک و خدا قوت می‌گویم به بچه های دارت. وادی چهارم، در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویش است،

من در گذشته از خداوند خیلی انتظار داشتم که تمام مسئولیت‌هایم را به او بدهم و می‌گفتم خداوند فرمودند: که به من توکل کنید و فکر می‌کردم که دیگر همه چیز خود به خود حل می‌شود و دیگر نیازی نیست من کاری انجام بدهم و خداوند خودش تمام مسائل و کارهای من را درست می‌کند و افسوس می‌خوردم که سال‌ها با این اشتباه زندگی کردم که انقدر از خداوند انتظار داشته باشم که خودش مسائل من را حل و فصل کند و اما خداوند را بسیار شاکرم که توفیق ورود به کنگره را به من داد که به کنگره بیایم. من در کنگره موفق شدم که آموزش‌های صحیح را یاد بگیرم و جایگزین افکار و اندیشه‌های پوسیده گذشته بکنم، کنگره به من تفکر کردن را یاد داد که بیندیشم، مگر می‌شود به خداوند که خودش به ما مسئولیت داده و فرامینی هم برای ما صادر کرده ما از مسئولیت شانه خالی کنیم و آنها را به خود خداوند بسپاریم؟ همچنین من در کنگره آموختم که هیچ موجودی جهت بیهودگی خلق نشده و هر موجودی رسالتی دارد و می‌تواند آن رسالت را به خوبی انجام دهد و اما وادی چهارم به من یاد داد که من در زندگی مسئولیت‌هایی دارم که فقط خودم باید آن‌ها را انجام بدهم باید خودم حرکت کنم و شروع به انجام مسئولیت‌ها کنم که قطعاً در مسیر حرکت خداوند هم حامی من خواهد شد و به من کمک خواهد کرد. خدا را شکر می‌کنم که کنگره در مسیر زندگی من قرار گرفت تا در مورد هر چیز به خوبی تفکر کنم و سلب مسئولیت نکنم و تلاش کنم. در وادی چهارم می‌گوید: انسان موقعی که در مرحله نفس اماره هست قدرت اختیار خود را از دست می‌دهد و به هیچ وجه نمی‌تواند مسئولیت موضوعات زندگی خود را به درستی انجام دهد. و هر کجا که بخواهد کار درستی انجام دهد یا تفکر مثبتی انجام دهد نیروهای بازدارنده به سراغش می‌آیند و جلوی حرکت آن را می‌گیرند. ولی در مرحله نفس لوامه که انسان تقریباً به صورت نسبی به نقطه عقل نزدیک شده خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهد و در هنگام اعمال سالم اگر نیروهای بازدارنده به سراغ آن بروند ماهییت آن‌ها را تشخیص داده و عمل درست را انجام می‌دهد ولی در نفس مطمئنه انسان به آگاهی لازم رسیده و حضور نیروهای شیطانی در این مرحله کم‌رنگ می‌باشد چرا که انسان از تمامی اعمال ضد ارزشی دور شده و در صراط مستقیم قرار گرفته و کاملاً فرمان عقل را اجرا می‌کند. در آخر هم خداوند را شکر می‌کنم که در زندگی همیشه پشت و پناه من بوده و هست. ممنوم که به صحبت‌های بنده توجه کردید.

تهیه گزارش: رابط خبری لژیون یکم، همسفر اکرم

تهیه عکس: مرزبان همسفر زهرا

تنظیم و ارسال‌کننده مطلب: همسفر صبا رهجوی راهنما همسفر سمیرا لژیون(یکم)

همسفران نمایندگی شهباز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .