English Version
English

گروه خانواده - مسئول رفع مشکلات خود انسان است

گروه خانواده - مسئول رفع مشکلات خود انسان است

وادی‌ها بسان ستون‌هایی هستند که زیربنا و فونداسیون جهان‌بینی ما را می‌سازند، هریک از وادی‌ها قوانینی هستند که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در جهان ما حاکم‌ هستند؛ وادی‌ها از تعالیم کلام‌الله نشأت گرفته و راه و روش درست زندگی کردن را به ما می‌آموزند، زندگی سالم و با کمترین چالش و اصطکاک. وادی اول تا چهارم، مبانی فکری ما را با اصلی‌ترین قوانین بازی زندگی وفق داده و هماهنگ می‌کنند؛ درواقع ما را آماده می‌کنند تا برای درمان اعتیاد و برخورداری از زندگی، حرکت درست و اصولی را آغاز نماییم.

وادی اول جایگاه تفکر و درست فکر کردن را به ما می‌آموزد. وادی دوم پوچی و ناامیدی که یکی از وحشتناک‌ترین عوامل بازدارنده محسوب می‌شود را از بین می‌برد. دقیقاً زمانی که مقدمات حرکتمان را مهیا می‌کنیم و منتظریم که دیگران به کمک ما بیایند، وادی سوم خیالمان را راحت می‌کند که هیچ‌کس به‌اندازه خود تو به فکر تو نیست؛ پس منتظر کمک دیگران نباش، بایستی این‌ بار را خودت به‌تنهایی حمل کنی و درنهایت به زمین بگذاری. در این مقطع ناخودآگاه به سمت خداوند می‌رویم و با خود فکر می‌کنیم حالا که هیچ‌کس به فکر ما نیست و کسی به ما کمک نمی‌کند پس خداوند خودش به ما کمک کرده و مشکلات ما را حل می‌کند، می‌گوییم خدایا خودت کمک کن، خودت درستش کن، کاری کن اعتیاد را کنار بگذارم یا فلان مشکل حل شود من هم قول می‌دهم بنده خوبی باشم و ...؛ اما بلافاصله وادی چهارم می‌گوید: «در مسائل حیاتی؛ به خداوند سپردن، یعنی سلب مسئولیت از خویشتن.» این قانون به ما می‌فهماند که در مسائل حیاتی، مسئولیت به‌عهده خود ماست و خداوند در این خصوص مسئولیتی ندارد، او این مسئولیت را به ما محول کرده است و تمام ابزارها، اختیار تام و توانایی لازم را به ما داده است، خداوند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و بقیه امور با ماست.

وقتی از مسائل حیاتی صحبت می‌شود، یعنی هر مسئله‌ای که به زندگی و حیات ما مربوط می‌شود، مسائل و مشکلات جسمی و فیزیکی ما مثل از کار انداختن سیستم ایکس، مسائل کاری و روزمره ما و...؛ همه‌وهمه در حیطه مسائل حیاتی ماست. اگر به دلیل جهل و نادانی و خارج شدن از صراط مستقیم گرفتاری‌ها و مصائبی مانند اعتیاد یا هر مشکل دیگری برای ما به‌وجود آید، این ما هستیم که مسئول رفع آن‌ها هستیم نه خداوند.

برای درمان اعتیاد نه از طرف بقیه انسان‌ها و نه از طرف خداوند، مسئولیت درمان اعتیاد پذیرفته نمی‌شود، این مسئولیت فقط‌وفقط به دوش خود مصرف‌کننده است. اگر مصرف‌کننده مواد مخدر سختی‌ها را پذیرفت و حرکت کرد، سر از سلامتی و زندگی شیرین و بدون مواد درمی‌آورد؛ حتی انسان‌ها و خداوند در موارد متعدد به او کمک و یاری او می‌شتابند. بایستی با راستی، درستی و صداقت، سختی‌ها را پذیرفت و به گونه‌ای حرکت کرد که گویی هیچ‌وقت کمکی در کار نخواهد بود.

نویسنده و ویراستار: رابط خبری همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر اسماء (لژیون یکم)
تصویرگر و ارسال: راهنما همسفر وجیهه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی سیرجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .