English Version
English

در وادی چهارم، جایگاه و مسئولیت خداوند و انسان‌ها مشخص‌شده است

در وادی چهارم، جایگاه و مسئولیت خداوند و انسان‌ها مشخص‌شده است

جلسه پنجم از دوره سی‌وششم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی مسافر محمد ، نگهبانی مسافر هادی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه " وادی چهارم و تأثیر آن روی من " در روز یک‌شنبه بیست‌وهفتم خردادماه 1403 ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، میثم هستم یک مسافر
خداوند را شاکر و سپاسگزارم که فرصت حضور در جمع شما و آموزش گرفتن را به بنده عطا نمود. از آقای کریمی راهنمای لژیون ششم و نگهبان جلسه که فرصت خدمت در این جایگاه را به بنده دادند نیز تشکر می‌کنم. از ایجنت و مرزبانان عزیز که در دوره خدمتی خودشان زحمات بسیاری کشیدند هم قدردانی می‌نمایم.
در وادی چهارم، جایگاه و مسئولیت خداوند و انسان‌ها مشخص‌شده است. در وادی‌های قبل آموزش گرفتیم که بیشترین بار مسئولیت حیات به عهده خودمان است؛ ولی بعضی از ما به دنبال راه فرار و گریز هستیم تا مسئولیت خودمان را قبول نکنیم و با واگذاری آن به خداوند، فکر می‌کنیم که خداوند وظیفه دارد که مشکلات ما را حل نماید، گوئی این‌که خداوند فرمان‌بردار ماست و همیشه آماده برای حل مشکلات ماست.
وادی‌های کنگره به‌گونه‌ای نوشته‌شده است که هرکسی در هر مقطع از سفر اول و دوم باشد با هر بار مطالعه به مطالب جدیدی دست پیدا می‌کند و باید هم همین‌طور باشد وگرنه یک جای کار لنگ می‌زند.
ابتدای این وادی از برداشت و نگرش ما از نیروی مافوق یا خداوند صحبت شده است. من  در زمان مصرف یا قبل از ورودم به کنگره60 نظرم در مورد خدا این بود که خدا را زمان مشکلات می‌دیدم و فکر می‌کردم او مسائل و مشکلات را برایم درست کرده است، غافل از این‌که اعمال و کردار من باعث به وجود آمدن تمام مشکلات شده است و با این طرز تفکر، انتظار هم داشتم خدا مسائلم را حل کند؛ یعنی در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت می‌دادم!
قطعاً نیروی مافوق که از رگ گردن هم به من نزدیک‌تر است؛ وقتی‌که می‌بیند  با اختیار خودم برای حل مسائلم تلاش می‌کنم و مسئول اعمال خودم هستم من را یاری می‌کند. اگر از زاویۀ  دیگری به این وادی نگاه کنیم، می‌بینیم تأثیر این وادی در شکل گرفتن و بالا رفتن اعتمادبه‌نفس هم نقش دارد. وقتی‌که من مسئله‌ای را خودم حلش کنم باعث ایجاد و بالا رفتن اعتمادبه‌نفس می‌شود؛ مثل همین  درمان اعتیاد که هیچ‌کدام از ما کار کوچکی انجام نداده‌ایم. کار بزرگی که دنیا از انجام آن ناتوان بود و این موفقیت بزرگ کنگره60 باعث ایجاد نیرو و اعتمادبه‌نفس در تمام اعضاء شده است.

کافی است که هرکدام از ما به درون خود برویم و ببینیم تأثیر این وادی در زندگی‌مان چه محشری به پا کرده است و چطور مثل یک کوه، مقاوم هستیم و همه مسائل را به پایان می‌رسانیم و مهر تأیید می‌زنیم. چرا! چون در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت ندادیم؛ بلکه اقدام به حل مسائل کردیم و همیشه فضل و یاری او را مظهر همه‌چیز قراردادیم. این وادی به من می‌گوید که عبور از نفس اماره به عهده خودم است و اگر شب دعا کنم که خدایا نواقص من را برطرف کن و من را از بدی دور کن؛ اما در عمل  برعکس آن چیزی را که از خدا خواستم انجام بدهم به‌طرف پایین سوق داده می‌شوم، چون خداوند اختیار را به من داده است و به‌واسطه همین اختیار می‌توانم در بالاترین مراحل تکاملی قدم بردارم.

"از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید، از همه شما تشکر می‌کنم."

برگزاری آزمون حضوری شماره18

تایپ: راهنمای تازه‌واردین مسافرکریم
ویرایش متن: راهنما مسافر مرتضی
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .