English Version
English

اولین نقطه از حرکت مسئولیت پذیری است

اولین نقطه از حرکت مسئولیت پذیری است

دومین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی دیده‌بان محترم مسافر مهدی، نگهبانی همسفر پوریا و دبیری همسفر مهدی با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیرآن روی من" شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: 

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر.

خداوند را شاکر هستم که بار دیگر این توفیق را پیدا کردم تا بتوانم در جمع همسفران مشهد باشم و باز هم تبریک می گویم که جلسات اختصاصی گروه همسفران را دارید. همسفران در کنگره ۶۰ عشق را به شیوه دیگری دریافت کرده اند و مسیری که در کنگره طی می کنند مسیری هست که با عشق بیشتری جلو می آید؛ زیرا من مسافر نیاز اولیه درمان را با خود به همراه داشته ام، اما یک همسفر بدون توجه به نیاز های خودش و مسیر تکاملی وی با عشقی که به رهایی مسافر خود دارد این مسیر را شروع می کند و یک مرحله پیش از من مسافر این عشق را تجربه کرده است و با گذر زمان این عشق وسیع تر می شود. اعتقاد من این هست که یک همسفر این عشق را به نحو دیگری تجربه و درک می کند، شاید از دیدگاه همسفر، یک مسافر عشق را به گونه ای دیگر در کنگره ۶۰ تجربه می کند؛ اما من عشقی را که یک همسفر در کنگره درک می کند بیشتر می پسندم و من این نوید را به شما می دهم که در مسیر زیبایی قدم گذاشته اید.

قطعا این آموزش های ناب کنگره ۶۰ این درب را برای ما باز کرده و قطعا برای یک همسفر این آموزش ها خیلی شیرین و کاربردی هست. مسافر آنچه آموزش می گیرد در ۱۰ ماه سفر استفاده می کند و بعد در زندگی پیاده می کند، اما یک همسفر از روز اول این آموزش ها را دریافت می کند و بدون درگیری با مواد مخدر در زندگی اش پیاده می کند؛ از همان اول درگیر آموزش جهان بینی و تاثیراتش در زندگی می شوند. تنها چیزی که من از این بُعد با خودم می برم میزان آگاهی و میزان دانایی من هست و هرچقدر بتوانم در بستر کنگره قرار بگیرم و آگاهی را افزایش بدهم، قطعا با حال بهتری مسیر زندگی ام را پیش می برم و در تمام ابعاد زندگی کیفیت بالایی خواهم داشت. تبریک می گویم به همسفر مصطفی که پای کار بود و در جمع مسافر ها آموزش گرفت و نتیجه اش هم این جلسه ای هست که شما در آن قرار دارید و آموزش می گیرید.

 

امیدوارم در آزمونی که در پیش داریم تعداد راهنماهای همسفران افزایش پیدا بکند و تعداد خدمتگزار ها در سال آینده بیشتر بشود و این اتفاق را من در این تلاش‌های شماها می بینم.

 

من مسافر که درمان می شوم همه بر روی این موضوع متمرکز می‌شوند که در اخلاق من چه تفاوت هایی پدیدار شده هست یا قطعا رفتار و افکارم باید تغییر کرده باشد؛ اما راجب یک همسفر که مصرف کننده نبوده این تغییر به نوعی دیگر پدید می‌آید و دیده می شود و این یکی از وظایف شماست که دیدگاهی که در کنگره به دست آورده اید را در بیرون از کنگره گسترش دهید و به آن عمل کنید؛یعنی وقتی من مهدی منش، رفتار و کردارم به نحو دیگری هست قطعا شاخص می شود و آدم ها به سراغ من می آیند و کنجکاو می شوند که این تغییرات در من چگونه اتفاق افتاده و چه چیزی باعث این تغییرات شده است؟

قطعا شما همسفران وادی چهارم را در اين جایگاهی که در آن حضور دارید به خوبی یاد گرفته اید؛ تاکید می‌کنم که شما همسفران، همراه مسافران نیستید؛ بلکه شما برای خودتان در کنگره ۶۰ یک شخصیت کامل و برجسته هستید که به خوبی در جایگاه های مختلف مشغول به خدمت کردن هستید. منظورم این است که شما همسفران به صورت کاملا مستقل مسئول تمامی اتفاقات و رویدادها در زندگی تان هستید. در وادی چهارم گفته می‌شود که امور حیاتی ولی از نظر من، ما در زندگی هایمان امور غیر حياتی نداریم؛ زیرا اگر به کائنات توجهی بکنیم این موضوع را به شفافیت خواهیم دریافت که کوچکترین اتفاقاتی که در کائنات رخ می‌دهد در نهایت زیرساخت و پیش نیاز اتفاقات خیلی بزرگتر است که در آینده رخ می‌دهد، در زندگی هم تمامی امور جزو امور حیاتی محسوب می‌شوند.

من مهدی اگر خودم را در مرکز یک چرخه در نظر بگیرم، در چهار طرف من اجزایی همچون کائنات، بلد یا شهر درون، خانواده و جامعه وجود دارد که اگر من شخصا به فکر خودم نباشم و در مسیرم به درستی حرکت نکنم به مرور زمان ندای درون من به سیستم ایکس ام انتقاد می‌کند و می‌گوید این به عنوان فرمانده ما مسئولیت های خود را نمی‌پذیرد و بار مسئولیتی خود را به گردن خدا و جامعه می‌اندازد، پس چرا من باید تلاش بکنم که این حالش خوب باشد؟ در آنجاست که سیستم ایکس به عنوان اولین جزو بدن عقب‌نشینی و از کار خود سلب مسئولیت می‌کند.

اگر در زندگی مسئولیت حیات خود را نپذیریم، خداوند و قوانین هم نمی‌توانند کاری برای ما انجام دهند تا ما از گیر مشکلات و از درون چاله خارج شویم؛ اولین نقطه از حرکت مسئولیت پذیری است.

یکی از امور حیاتی شما همسفران در زندگی، ساخت آینده شغلی برای خودتان است که این موضوع با نشستن در خانه و خانه‌نشینی ممکن نخواهد بود؛ تا زمانی که دستتان به جیب پدر و امید به کمک‌ رسانی خداوند باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

موضوعی که ما در کنگره یاد می‌گیریم این است که سفر هزار فرسخی با قدم اول آغاز می‌شود؛ منتها زمانی این باور شکل می‌گیرد که این قدم و حرکت را خودمان برداریم و شروع به حرکت کردن کنیم.

مسئولیت پذیری باعث کاهش چشمگیر غم و اندوه، اضطراب، استرس و احساس ناکامی ما انسان ها می‌شود.

در نهایت از همگی شما خواهش میکنم که تمامی تلاش خودتان را بکنید که در آزمون آینده ای که پیش رو داریم حداقل ۴ الی ۵ راهنما به تعداد راهنمایان شما اضافه شود که انشاالله بتوانید پیام رسان این موضوع باشید که بگویید ما به عنوان همسفران آقا با قبول مسئولیت های خودمان توانسته ایم به یک گروه مستقل و پرجمعیت تبدیل شویم.

 از اینکه به صحبت های بنده توجه کردید از همگی شما سپاسگزارم.

در ادامه مراسم اهدای شال و مراسم پیمان مرزبانی

مرزبان خبری: همسفر محمد مهدی 

عکاس: همسفر مهدی لژیون اول 

تایپ: همسفر پوريا لژیون اول 

ویراستاری: همسفر امین لژیون دوم 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون اول

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .