English Version
English

اگر درک نکنیم قطعاً سقوط می‌کنیم

اگر درک نکنیم قطعاً سقوط می‌کنیم

دومین جلسه از دوره هشتاد و ششم از کارگاه‌های آموزش عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی شادآباد به استادی راهنمای محترم مسافر ایرج و نگهبانی مسافر فرهاد و دبیری همسفر امیرحسین با دستور جلسه « وادی چهارم و تأثیر آن روی من» در روز شنبه 26 خردادماه ۱۴۰۳ ساعت 16:30 شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان ایرج هستم یک مسافر.
خیلی خوشحالم که یک‌بار دیگر توانستم در این شعبه و در این جایگاه حضور پیدا کنم و توفیق داشته باشم که در جمع عزیزان نمایندگی شادآباد باشم. از ایجنت و گروه مرزبانی تشکر می‌کنم، همچنین از راهنمای لژیون بیست و یکم آقای حسن اسدی.
شاکر بودن یکی از نشانه‌های انسان‌هایی است که در حال حرکت به سمت تکامل می‌باشند. دستور جلسه این هفته وادی چهارم و تأثیر آن روی من می‌باشد این وادی از وادی‌هایی می‌باشد که خودم به‌شخصه آن را خیلی دوست دارم البته همه وادی‌ها خوب می‌باشند اما این وادی سکوی پرتاب انسان‌ها به سمت سقوط و یا تکامل می‌باشد، یعنی اگر شخصی بتواند این وادی را به‌صورت کامل به اجرا دربیاورد و آن را درک کرده و کاربردی کند می‌تواند نه‌ تنها مواد، سیگار و کارهای ضد ارزشی بلکه خیلی از مشکلاتی که بیرون از کنگره ۶۰ دارد را حل نماید. اما اگر نتواند این وادی را متوجه شود و چیزی از آن برداشت نکند قطعاً دچار واپس‌گرایی شده و هرروزبه سقوط نزدیک‌تر می‌گردد.


این وادی چند مطلب مهم دارد یک مراحل نفس و دیگری اختیار می‌باشد. روزی که انسان پا به هستی می‌گذارد با نفس اماره به دنیا می‌آید و بایستی مراحل تکاملی نفس را طی کند تا به نفس مطمئنه برسد حتی اولیای خداوند و انسان‌هایی که برای ما خیلی عزیز هستند آنها هم وقتی پا به عرصه گیتی می‌گذارند با نفس اماره به دنیا می‌آیند و مراحل نفس را به‌خوبی طی می‌کنند تا به نفس مطمئنه برسند و به مراحلی می‌رسند که برای ما عزیز می‌شوند و این در مورد سایر انسان‌ها نیز صدق می‌کند.
برخی در نفس اماره می‌مانند برخی باکمی صعود به نفس لوامه می‌رسند برخی نیز به نفس مطمئنه می‌رسند و من خیلی خوشحالم که به‌واسطه آموزش‌های کنگره توانسته‌ایم در بخشی از شاخه‌ها به نفس مطمئنه برسیم و می‌توان گفت در مورد مصرف مواد مخدر به نفس مطمئنه رسیده‌ایم و اکثرکسانی که برگشت می‌خورند آنها به نفس مطمئنه نرسیدند. برخی از انسان‌ها سعی می‌کنند خطاها و اشتباه‌های خود را بر گردن دیگران بیندازند و در مقابل انسان‌ها سریع واکنش نشان می‌دهند و در مقابل خداوند به‌قدری صبور می‌باشد که در جامعه تمام مشکلات را بر گردن خداوند انداخته‌ایم و می‌گوییم خداوند صلاح دانسته و مشی‌ات الهی می‌باشد و نمی‌خواهیم مشکل خود را قبول کنیم و بپذیریم که مشکل به وجود آمده از جانب خودمان می‌باشد، ولی انسان‌ها از اختیار خود سوءاستفاده کرده وزندگی خود را به ناکجاآباد می‌کشانند.
انسان اختیار دارد و در مقابل آن باید جوابگو باشد هرکسی در هر جایگاهی در حیطه وظایف خود باید پاسخگو باشد و برای هرکسی شرح وظایفی آورده شده است و اگر شخصی از وظایف خود قصور کند شخص دیگر مقصر نیست .
در کنگره ۶۰ اگر پذیرفتیم که اشتباه کرده‌ایم و مواد مخدر مصرف کردیم و بپذیریم که عدم آگاهی ما را به سمت مصرف مواد مخدر کشاند و درمان خود را بپذیریم می‌توانیم به رهایی برسیم.
تا زمانی که تقصیر و اشتباه خود را بر گردن دیگران بیندازیم نمی‌توانیم آن مشکل را حل کنیم اگر درک کنیم به مسیر صعودی می‌رسیم و اگر درک نکنیم قطعاً سقوط می‌کنیم.
و اما بخش دوم دستور جلسه تولد آرش عزیز می‌باشد آرش حدوداً سه سال پیش با آنتی ایکس تریاک کشیدنی و سیگار وارد لژیون بیست و یکم شد. باید بدانیم سیگار نیز آنتی ایکس می‌باشد و شروع به سفر کرد، هم‌زمان رهایی مواد و سیگار را گرفت اما آرش چند ویژگی دارد ، به آن اشاره می‌کنم: یک خیلی منظم می‌باشد سی‌دی‌های خود را به‌موقع می‌نوشت همیشه پای‌کار بود و یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی او متانت و ادب است من به این معتقد هستم که ادب و اصالت هر شخصی ریشه در خانواده او دارد. اعتیاد هرگز نمی‌تواند کاری کند که انسان ادب خودش را زیر پا بگذارد. آرش همیشه حرمت‌ها را نگه می‌دارد وقتی کسی حرمت‌ها را نگه دارد می‌تواند در جامعه نیز فرد موفقی باشد من این روز را به آرش و همسفر و راهنمای همسفرش تبریک می‌گویم و امیدوارم که همه مثل این خانواده خوب باشند. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

اعلام سفر مسافر آرش:
آخرین آنتی ایکس مصرفی تریاک کشیدنی ۱۰ ماه و ۱۳ روز سفر کردم به روش دی اس تی با داروی اوتی راهنما آقای ورمزیار ورزش در کنگره والیبال و شنا. یک سال و سه ماه است که از بند اعتیاد رها هستم و هم‌زمان سفر سیگار انجام دادم به روش دی اس تی با آدامس نیکوتین‌دار راهنما آقای ورمزیار یک سال و سه ماه است که از بند سیگار رها هستم.
آرزوی مسافر آرش:
آرزو می‌کنم روش دی‌اس تی و دانش کنگره جهانی بشود و همه این لحظه زیبا را حس کنید.

 

خلاصه سخنان مسافر آرش:
سلام دوستان آرش هستم یک مسافر.
شرایط ورود ما به کنگره بواسطه یک دوست بود ،وقتی  ما وارد کنگره شدیم از لحاظ روحی و جسمی شرایط مناسبی نداشتیم فکر می‌کردیم مقصرمرگ مادرش ما هستیم بی‌خوابی بی تعادلی جسم خراب روان خراب ،دلیل ورود به تاریک‌ترین نقطه‌ای که رفته بودیم. وارد کنگره شدیم سفرخود را شروع کردیم هر روز که می گذشت  شرایطمان بهتر می‌شد و الان که یک سال و سه ماه گذشته تغییرات بزرگی در خانواده‌ام به وجود امده  تعادل درزندگی وجود دارد. خدا را شکر اعتیاد وسیگار از بین رفته خیلی از مسائل دیگری هم هست در شغلم و مسائل دیگری به وجود امد .تا الان آموزش‌هایی که از استادم آقای ورمزیار که واقعا هدف را به من فهماند تلاش مستمر را به من فهماند در کنار این سه تا توانستم هم به خودم هم به خانوادم کمک کنم شرایطمان خیلی بهتر شد خدا را شکر می‌کنم آقای اسدی که سفر دوم در خدمت ایشون بودم ازایشان تشکر می‌کنم بابت اینکه مکملی بودند که واقع بتوانم به اطرافم و چیزهایی که دارم قدرانهارا بدانم چرا زندگی می‌کنم لحظه‌های زندگی رو بتوانم درک کنم هنوز خیلی راه مانده تزکیه و پالایش که آقای مهندس عنوان می‌کنند نیاز دارد به این که ما بندهایی که اضافه به ما وصل شده را جدا کنیم این بخش از صحبت من هستش بعد تشکر که حرف آخرم از استادهای مهندس تشکر می‌کنم از بنیان کنگره ۶۰ خیلی تشکر می‌کنم از خانواده‌شون خیلی تشکر می‌کنم از ایجنت‌ها و مرزبانانی که در سه دوره‌ای که من در شعبه شادآباد بودم تشکر می‌کنم اگر تو این شرایط هستم به لطف کمک‌های آقای ورمزیار هست و همچنینهمه  بچه‌های لژیون ۲۱ و تشکر دیگه‌ای از آقای اسدی می‌کنم از راهنمای همسفرم خانم سولماز و خانم سپیده تشکر می‌کنم که خیلی کمک کردن به ما از همسفرم هم مانی و خواهرم و همه شما عزیزان که در جشن شرکت کردید سپاسگزارم. از اینکه به صحبت های من گوش کردید ممنونم.

 

 

خلاصه سخنان راهنمای محترم همسفر سولماز:
سلام دوستان سولماز هستم یک همسفر.
خدا را شاکر و سپاسگزارم که امروز روزی من شد در این جایگاه خدمتگزار باشم و شاهد شادی این عزیزان باشم، شاکر خداوند هستم که انسانی دیگر به‌واسطه آموزش‌های کنگره احیا شد تا یک خانواده دوباره احیا شود. در رأس از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کردند تا همسفرم و مسافرم بتوانند آموزش بگیرند و به صلح و آرامش برسیم.
این روز زیبا را با آقای ورمزیار و آقا آرش و خانم زهرای عزیز تبریک می‌گویم و به همه خدا قوت می‌گویم. خانم زهرای عزیز وقتی وارد لژیون بنده شدند حال روحی خوبی نداشت و ذهن ایشان درگیر سؤال‌های بی‌جواب بود. ایشان دوست داشتند به جواب سؤال‌های خود برسند و با تمام فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها، فرمان‌بردار خوبی بودند و باگذشت زمان به پاسخ‌ سؤالات خود رسیدند و توانستند با آموزش‌های کنگره و کاربردی کردن وادی چهارم، مسئولیت‌های زندگی خود را بپذیرند و بتواند در کنار مسافر خود به صلح و آرامش برسد. امیدوارم در ادامه در آزمون کمک راهنمایی هر دو عزیز موفق شوند. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

خلاصه سخنان همسفر زهرا:
سلام دوستان زهرا هستم مسافر ویلیام.
من هم به‌نوبه خودم این تولد را در رأس به بنیان کنگره آقای مهندس و همین‌طور خانم آنی بزرگ که به‌عنوان اولین همسفر مقدمه‌ساز، وارد شدن همسفران به کنگره شدند و همین‌طور به تمام اعضای خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. در اینجا از راهنماهای خوب مسافرم آقای ورمزیار و آقای اسدی عزیز قدردانی می‌کنم و همین‌طور از راهنمای خوب خودم خانم سولماز عزیز خانم سپیده عزیز که با مهر و محبت سعی کردن آموزش‌های کنگره در وجود من نهادینه گردد و هدایتگر من در این راه بودند و همچنین از همسفران عزیز که در این جشن شرکت کردند.
امروز اگر بخواهم احساسم را بگویم خیلی خوشحالم و نمی‌توانم آن را در یک جمله به زبان بیاورم فقط می‌توانم در برابر خداوند سر تعظیم فرود بیاورم و تشکر کنم از خداوند مهربان، برای این تجربه زیبا و از مسافر عزیزم تشکر می‌کنم. تقارن جشن تولد با این دستور جلسه وادی چهارم، چون آرش فردی مسئولیت‌پذیر می‌باشد و یاد ندارم مسئولیت را که قبول کرده به‌درستی انجام ندهد و با آموزش‌های کنگره مسئولیت‌پذیری ایشان قوی‌تر و محکم‌تر شده است و سفر اول آرش سفر خیلی خوبی بود. آرزو دارم که این آموزش‌های ناب کنگره یک روزبه کتاب‌های درسی مدارس راه پیدا کند. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید از همه شما تشکر می‌کنم.

 

برگزاری آزمون داخلی نمایندگی شادآباد:


تایپ، ارسال عکس: واحد سایت نمایندگی شادآباد
لژیون خدمتگزار: لژیون بیست و یکم
مرزبان کشیک: مسافر رسول

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .