English Version
English

معجزه در رسالت کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر

معجزه در رسالت کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر

دهمین جلسه از دور سیزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی اردستان با استادی مسافر مجتبی و نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری همسفر جواد با دستور

جلسه " کتاب ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن " پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:


در ابتدا تشکر می کنم از جناب اقای مهندس و خانواده محترمشان برای فراهم کردن این بستر آموزشی و تشکر می کنم از راهنمای خوبم علی آقا به خاطره فرصتی ک در اختیار من گذاشت که در این جایگاه خدمت کنم و از راهنمای درمان سیگارم آقا پژمان تشکر می کنم.


کتاب ۶۰ درجه کتاب مرجع کنگره ۶۰ است و این کتاب یک معجزه است. من درباره ۱۰ کتاب برتر جهان تحقیقی را انجام داده ام و متوجه شدم که تمام مسائل مهمی که در این کتاب ها مطرح شده در کتاب ۶۰ درجه عنوان شده است در این کتاب در باره مسائل پزشکی روان شناسی و درمان اعتیاد صحبت شده مقدمه کتاب به صورت یک رمان است که داستان زندگی فردی را بازگو می کند و بیان می کند.


این کتاب کاوشی است بین چندین حلقه افرینش  که باور آن کار هر کس نیست.
این جمله نشان دهنده این است که نویسنده درک بالایی داشته از مطالبی که در کتاب آورده است. من بار اول که کتاب ۶۰ درجه را خواندم برداشتی سطحی از آن داشتم اما با گذشت سفرم نگاه من نسبت به کتاب بهتر و عمیق تر شد.


داستان خلق این اثر جاودانه به زمانی برمی‌گردد که آقای مهندس با نظمی که در ماه مبارک رمضان به دست آوردند ماده مخدر را تیپر و آن را منظم نمودند و بعد از پایان سفرش تمام تجربیات خودش را در قالب یک کتاب مکتوب نمود تا امروز من و امثال من و حتی افراد عادی جامعه بتوانند از ان استفاده نمایند.


من اگر خود این کار را برای درمان خود انجام داده بودم به فکر دیگران نبودم و فکر می‌کنم که جناب مهندس به درجه تسلیم در بعد خودش رسیده است به همین دلیل است که ضد ارزش ها را کنار گذاشته و از منیت جدا شدن به همین علت توانسته است درمان اعتیاد خود را شروع کند و اتفاقاتی که برایش رخ داده را به رشته تحریر درآورد و در اختیار دیگران قرار دهد. این کتاب بعد ۲۷ سال ب چاپ هفتادم در تیتراژ ده هزار جلدی رسیده است.


نکته جالب در کتاب ۶۰ درجه این است که مطالب آن در این مدت تغییری نداشته است به جز یک مورد که در سال‌های اول اصلاح شد که مربوط به پله های سفر می‌شد که در ابتدا پله‌ها ۱۵ روزه بود ولی برای اینکه وضعیت جسمی فرد ثابت شود به پله‌های ۲۱ روزه تغییر پیدا کرد.


کتاب ۶۰ درجه به نوعی یک خودآموز در درمان اعتیاد است و به زبان ساده بیان شده و به همین علت است که هم یک فرد مصرف کننده می‌تواند از آن استفاده کند و هم افرادی که در حوزه پزشکی  مشغول به کار هستند و حتی روان شناسان و خانواده ها هم می توانند از آن آموزش گرفته و بهدکار بگیرند.


در دنیا دو نوع درمان داریم یکی درمان نگه دارنده و دیگری درمانی است که تمام علائم بیماری را از بین می برد. در مورد درمان نگهدارنده توسط داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود،بیماری را در یک سطحی نگه می دارد مانند متادون درمانی در درمان اعتیاد که روش اشتباهی می‌باشد. کل دنیا اعتقاد دارد که بیماری اعتیاد یک بیماری لاعلاج و غیر قابل درمان و پیشرونده است. اما در کتاب ۶۰ درجه اعتیاد را تعریف نموده و صورت مسئله آن را به ما شناسانده است و در مورد شناخت صور پنهان و صور اشکار و درباره  جسم و نفس انسان سخن نموده است.


این کتاب به صورت تمثیل نوشته شده و از سه روش محتوای کتاب را بیان می کند. از طریق نوشتار و از طریق تصاویر و از طریق موسیقی مطالب را بیان میکند و برای مخاطب بالاترین حد تصویر سازی ذهنی را ایجاد می کند که برای یادگیری و به حافظه سپردن مطالب و درک بهتر آنها بسیار کاربردی است. به همین علت هم یک فرد مصرف کننده معمولی و هم کسی که در درمان اعتیاد تلاش می کند می تواند مطالب کتاب را  درک کند و از آن استفاده نماید.


این کتاب با استفاده از سه تمثیل
۱. عبور از یخبندان
۲. درخت پوسیده
۳. نیروی درون
مطالب را برای مسافری که سفرش را آغاز نموده بیان می کند. برداشتی که من از خواندن کتاب ۶۰ درجه در سفر اولم داشتم با برداشتی که در سفر دومم دارم بسیار متفاوت است. این کتاب بسیاری از سوالاتی را که در سفر اول و دوم برای من به وجود می‌آید را پاسخ می‌دهد و مبدا و مسیر حرکت و مقصد سفر را به ما نشان می‌دهد.

در پایان از تمام زحمت کشان کنگره ۶۰ شعبه اردستان تقدیر و تشکر می‌کنم.

تایپ : مسافر مجتبی لژیون پنچم

عکاس: مسافر ابوالفضل لژیون اول 

تنظیم و ارسال : مسافر محمد رضا لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .