English Version
English

کتاب 60 درجه، روح و نفس آدمی را به سمت احیا حرکت می‌دهد

کتاب 60 درجه، روح و نفس آدمی را به سمت احیا حرکت می‌دهد

جلسه نهم از دوره پنجم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دزفول، با استادی راهنما مسافر مهرداد ، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر ابراهیم ، با دستور جلسه « کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن » پنج شنبه مورخ ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان مهرداد هستم یک مسافر.
از نگهبان جلسه ممنونم که به من اجازه دادند در این جایگاه بنشینم و آموزش بگیرم، اینکه انسان در یک جایگاه آموزشی قرار می‌گیرد جای شکر دارد و همه این ها به واسطه حرکت آقای مهندس است و کاری که ایشان کردند و بخششی که خانواده محترمشان داشتند.
رهایی‌های دیروز نمایندگی دزفول را تبریک می‌گویم به کلیه عزیزان، خدا را شکر میوه‌ها کم کم دارد می‌رسد و این خیلی لذت بخش است، من فکر می‌کنم ثمره اصلی زمانی است که از این شعبه در آزمونی که یک ماه دیگر است ما بتوانیم ۵ - ۶ تا راهنما در بخش مسافر و همسفران داشته باشیم که بتوانیم در جایگاه راهنمایی قرار بگیریم و خدمت کنیم.
امروز باید در مورد کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر صحبت کنیم، کتابی که به چاپ هفتادم رسیده است؛ برای مسافر و همسفر فکر میکنم این کتاب خیلی خیلی ارزشمند است، همانطور که استاد آقای مهندس فرمودند، این کتاب، کتابی است که روح و نفس رو به موت آدمی را به سمت احیا حرکت می‌دهد و به معنای واقعی کلمه می‌شود گفت ۶۰ درجه زیر صفر، حال و هوای یک مسافر و همسفر است.
هدف از انتشار این کتاب این بوده که در ابتدا بیاید راهنمای درمان اعتیاد به مواد باشد، اما این کتاب مسیر تکامل را هم به ما نشان می‌دهد و سراسر امید است، سراسر شوق است، سراسر قدرت است. یک سری قوانین در این کتاب هست، حتی کتاب ۱۴ وادی هم بخش عظیمش از کتاب ۶۰ درجه گرفته شده است.
در این کتاب یک سری اساتید می‌آیند صحبت می‌کنند، که در واقع دیدگاه انسان و دیدگاه من مسافر یا من همسفر را می‌آید به زندگی عوض می‌کند.
من خودم به شخصه با خواندن این کتاب فهمیدم که زندگی هر چقدر که سخت باشد باز هم همیشه امیدی در آن هست، یعنی وقتی که در کتاب ۶۰ درجه میبینیم که آقای مهندس در اوایل در چه شرایطی بودند و در این شرایط آقای مهندس می‌آیند سفر می‌کنند و در ابتدا فقط یک آزمایش ساده بود که از ماه مبارک رمضان شروع شد و بعد استاد ایشان فرمود که باید سفرتان را شروع کنید، با پیام لنگر کشتی را بکشید این سفر شروع شد تا به درمان رسیدند.
اگر شخصی با راهنمای خود، با آقای مهندس، با کنگره، ارتباط حسی بگیرد حتی اگر نخواهد سفر کند، کاری می‌کند که سفر کند، این ارتباط حسی اگر باشد شخص را می‌کشد تا سفر کند.


و یک بخش دیگر هم تقدیر شخصی من از این کتاب است، من چند وقت پیش دچار یک درگیری ذهنی شده بودم؛ تک تک این تصاویر به انسان امید می‌دهد یک تصویری هست قبل از تصویر اسکی بازان یک شخصی هست که در یک دشت ایستاده و نگاه به یک جوی می‌کند و در واقع کلی جوانه‌ها هستند که دارند رشد می‌کنند، بعد از آن یک نفر می‌آید که پیام می‌دهد، می‌گوید که آنگاه که انسان احساس خستگی تمام نمود نوری بر فراز آسمان راه را به او نشان می‌دهد، ویژگی کتاب ۶۰ درجه این است که انسان آن لحظه که فکر می‌کند همه چیز تمام شده است، راه دیگری به انسان نشان می‌دهد.
امیدوارم این هفته، بچه‌هایی که از این کتاب استفاده نکردند حتماً استفاده کنند، که بتوانند برداشت کاملی داشته باشند و برسند به آخر کتاب که تصویر تبدیل شدن است، که انسان به پرنده‌ای تبدیل می‌شود که کلی انرژی دارد و باعث می‌شود که یک سری زندگی‌ها احیا بشود.
تشکر میکنم که به صحبت های من گوش کردید، خیلی خیلی ممنونم.
گروه سایت لژیون دزفول
عکاس و تایپ گزارش: مسافر مهدی
ویرایش و ارسال گزارش: همسفر مهزیار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .