English Version
English

شناخت کتاب عبور از منطقه 60 درجه

شناخت کتاب عبور از منطقه 60 درجه

نرگس هستم یک همسفر
زمانی که وارد کنگره شدم و اولین بار با کتاب ۶۰ درجه مواجه شدم، تورقی به کتاب زدم و نکته‌ای که در ابتدا نظرم را جلب کرد، تصاویر کتاب بود. تمایل زیادی به مطالعه کتاب نداشتم، همین‌طور کنجکاوانه تصاویر را وارسی می‌کردم، تا بلکه پیام و معنی آنها را متوجه شوم.

ولی چیز زیادی دستگیرم نمی‌شد، تا آنکه بعد از مدتی و بنابر تکلیف راهنما شروع به مطالعه کتاب کردم و تازه متوجه شدم که تصاویر کتاب با مطالعه محتوای کتاب معنا می‌یابد و تفسیر می‌شود. یکی ديگر از ويژگی‌های اين کتاب که بسیار بر جانم نشست، پیام‌هایی است که در این کتاب آمده و بسیار زیبا، عمیق و تأمل‌برانگیز است. بنابراین بعد از مطالعه تازه دریافتم که چرا این کتاب از منابع و مراجع اصلی و پایه  آموزه‌های کنگره محسوب می‌شود.


سلام دوستان بهاره هستم یک همسفر
کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر بیانگر تعریفی جامع از آنچه ما را در مسیر هدایت قرار می‌دهد، می‌باشد و راهنمایی است تا قطب نمای راهمان باشد.

برف، سرما و یخبندان، مسیر صعب‌العبور، ناهموار و ماشین در حال حرکتی که به آهستگی در این مسیر پرخطر، رو به جلو حرکت می‌کند و در نهایت قله صعود. این‌ها همگی توصیفی از طی طریقی سخت است که هر کس در آن مسیر قرار گرفته باید بداند با احتیاط و آهسته و پیوسته بالاخره  از تاریکی عبور و به نور می‌رسد.

این تصاویر اشاره به انسانی دارد که در مسیری سخت قرار گرفته و اگر نتواند با تفکر درست و صبر از آن عبور کند، ممکن است در این راه پایانی تلخ در انتظارش باشد، این پایان می‌تواند سقوط به عمق پرتگاه و تاریکی باشد و یا بالعکس رسیدن به مقصد یا همان قله و نور و روشنایی باشد.

در پایان به این نتیجه می‌رسیم که برای رسیدن به مقصد باید نقشه راه را بیابیم و سپس تفکر کنیم و در پایان با آرامش، آهسته و پیوسته حرکت کنیم.
 

سلام دوستان نیلوفر هستم یک همسفر

عبور از کوهستانی یخ‌زده با قندیل‌های بلند و راهی مارپیچ و لغزنده و پرتگاه‌هایی که سقوط به هر کدام از آن ها که قعر جهنم را یادآور می‌شود را حتی اگر تصور کنیم، کاری بس دشوار و طاقت‌فرسا است. گذر از این مسیر راننده‌ای را می‌طلبد که بسیار خبره و کارآزموده باشد تا بتواند سرنشینان را به سلامت به مقصد برساند.

راهنمایی ماهرکه بداند کدام بخش مسیر را آهسته براند و کدام قسمت از مسیر را بدون ارتعاش دادن به خودرو از سقوط قندیل‌های عظیم  عبور دهد. هرچه در این مسیر بیشتر پیش رویم به نقطه‌ای خواهیم رسید که تلالو نور خورشید نمایان خواهد شد و امید لبخند را بر لب می نشاند.

با گذشتن از این جاده کوهستانی سخت و سرد و با تنی سالم وارد جاده‌ای با درختان سبز خواهیم شد که گرمای خورشید، نوید زندگی خوشی را به سرنشینان آن خواهد داد.
به امید آفتابی شدن زندگی همه مسافران.

 

رابط خبری: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون چهارم)
ویرایش و ارسال: همسفر سارا، خدمتگزار سایت
گروه همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .