English Version
English

کتاب 60 درجه كتابی چندوجهی است

کتاب 60 درجه كتابی چندوجهی است

جلسه پنجم از دوره چهل و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰، نمایندگی ارتش؛ با استادی راهنمای محترم مسافر وحید، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر علی با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» در روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان وحيد هستم يك مسافر. خوشحالم از اينكه دوباره در خدمت شما هستم. از نگهبان و دبير عزيز هم تشكر می‌کنم كه اين فرصت را به من دادند. انشا الله اين آموزش‌ها پيوسته باشد و همه ما را از جهل و ناآگاهى بيرون بياورد.
من فكر می‌کنم همه انسان‌ها براى برطرف كردن هر نوع مشكلى در هر مقطع از زندگی‌شان به ابزار نياز دارند. حتى باوجود آموزش و آگاهى باز هم ما نياز به ابزار داريم. تصور كنيد كار ساده‌ای مثل باز كردن يك قوطى كنسرو بدون دربازکن چقدر می‌تواند سختى و مشقت داشته باشد. در ابعاد و اندازه بزرگ‌تری مثل درمان اعتياد كه جسم، روان و جهان‌بینی من را درگير كرده است، وجود اين ابزار بسيار واجب است.
به اعتياد تاریک‌ترین تاریکی‌ها گفته می‌شود و ما همه‌چیز را در آن تجربه می‌کنیم. به مصرف‌کننده مواد مخدر خيلى وصله‌ها می‌چسبد و شايد اولين نفرى باشد كه انگشت اشاره به او باشد. ما به سازمان و تشكيلاتى آمده‌ایم كه همه‌چیز به‌صورت مرتب و منظم براى ما مهیا شده است. براى اينكه بتوانيم با اين سازمان هم سو شويم و درك درستى داشته باشيم بايد قوانين و قواعد آن را بدانيم. اين قوانين هم به‌صورت مكتوب هستند و هم به‌صورت غير مكتوب.
اما اصل و اساس كنگره ٦٠ و چيزى كه از هر نظرى می‌تواند من مصرف‌کننده را آگاه كند، وجود شخصى به نام آقاى مهندس است. ايشان به لطف خداوند ديدگاه و تفكر خودشان را در قالب نوشتارى به اسم كتاب ٦٠ درجه در اختيار ما گذاشته‌اند. مبنى اين كتاب بر اساس حقيقت است. همان‌طوری كه دوستان اشاره كردند اين کتاب كاوشى است بين چندين حلقه آفرينش.
این كتاب خودآموز است و اصل و بنيانش بر اساس حقيقت زندگى شخصى است كه درگير مسائل و مشكلاتى بوده و خالصانه آن‌ها را بيان می‌کند. به همين دليل است كه بر دل می‌نشیند و ما می‌توانیم با آن همزادپنداری كنيم. اين كتاب چندوجهی است و مهم است ما از چه جنبه‌ای به آن نگاه می‌کنیم. اين كتاب هم به‌صورت تخصصى راجع به اعتياد سخن می‌گوید، هم به مسائل عرفانى می‌پردازد و حتى می‌توان به ديدگاه رمان يا يك كتاب انگيزشى به آن نگاه كرد.
من وقتى بعد از مدتى دوباره به اين كتاب رجوع می‌کنم مطالب جديدى را دريافت می‌کنم، چراكه بر اساس حقيقت است و ما لایه‌لایه وارد عمق آن می‌شویم. برداشت از كتاب ٦٠ درجه براى كسانى است كه خواستار و هدایت‌پذیر باشند و می‌خواهند در مسير زندگى از پس مسائل بربیایند. اين كتاب مرجعى است كه ما با هر بار رجوع می‌توانیم مطلب جديدى را دريافت كنيم.
قسمت دوم راجع به تصاوير است. اين تصاوير سرگذشت آدمى است كه درگير ضد ارزش و تخريب است. اين تصاوير فرستاده‌شده و معنا و مفهومى دارد. تصاوير زاييده تفكر و انديشه هستند و نياز به يك پیشینه‌دارند. تصوير می‌تواند باعث شود ما در زندگى خودمان خط فكرى و راه درستى به وجود آوريم و از آن برخوردار شويم.
ممنون كه به صحبت‌های من گوش كرديد.

تایپ: مسافر محمدرضا
ویرایش و ارسال: مسافر حامد و مسافر محمدرضا
نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .