English Version
English

کتاب 60 درجه کاوشی است بین چندین حلقه آفرینش که باورش کار هر کس نیست

کتاب 60 درجه کاوشی است بین چندین حلقه آفرینش که باورش کار هر کس نیست

جلسه نهم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دکتر مسعود؛ به استادی مسافر فربد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر وحید، با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فربد هستم یک مسافر؛ از خداوند ممنونم که اجازه خدمت در این جایگاه را به من داد و راه کنگره ۶۰ را برایم نمایان کرد تا با لطف و درایت آقای مهندس بتوانم از تاریکی‌ها خارج شوم و امیدوارم که در این مسیر خدمتگزار لایقی باشم.
دستور جلسه کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن است. در ابتدای این کتاب نوشته شده است این کتاب کاوشی است بین چندین حلقه آفرینش که باورش کار هر کس نیست مگر معنای آن بداند که آن چیست. کتاب ۶۰ درجه کتابی است که در مورد مسئله اعتیاد با زبان ساده و روان بیان شده و در این کتاب آقای مهندس در مورد صورت‌مسئله اعتیاد، متد DST و ترک‌های ناموفق و نافرجامی که ما مصرف‌کنندگان به‌دفعات آن را تجربه کرده‌ایم صحبت کرده است. این کتاب شامل ۱۴ تصویر است که ۱۲ تصویر داخل کتاب و ۲ تصویر بر روی جلد و پشت جلد آن می‌باشد. هرکدام از این تصاویر تمثیلی برای احوالات فردی است که وارد ورطه اعتیاد و تاریکی شده است و چگونگی درمان آن و زمان بازسازی سیستم ایکس را به تصویر کشیده است.
برداشت ما از مطالب کتاب ۶۰ درجه بستگی به میزان دانش و آگاهی ما دارد مثل نگاه متفاوت هرکسی از سوراخ کلید که از زاویه و روزنه‌ای می‌تواند مطلبی را درک و برداشت نماید. برداشت از این کتاب برای هرکس متفاوت می‌باشد. کتاب ۶۰ درجه جزو پرتیراژترین کتاب‌ها است که تاکنون به چاپ هفتادم رسیده است.
همانطور که استاد امین گفته‌اند کنگره و مطالبش مانند پل‌های نیرومندی هستند برای فکر و اندیشه ما؛ در این کتاب آقای مهندس ابتدای شروع مصرف و حرکتشان را بدون هیچ‌گونه سانسوری به نگارش درآورده‌اند. این کتاب با آموزش‌ها و تصاویر، مسئله اعتیاد را برای ما موشکافی کرده و در اختیار ما قرار داده است. اولین تصویر کتاب که زیباترین تصویر آن است، مسیر را برای آقای مهندس روشن نمود؛ تصویر ماشینی است که وضعیت مناسبی ندارد و تمثیل همان جسم فرد مصرف‌کننده می‌باشد که در یک کوهستان یخبندان است و با کوچک‌ترین حرکت اشتباه ممکن است کوه ریزش کند و یا ماشین سقوط کند. این تصویر شروع سفر فرد مصرف‌کننده است که به‌آرامی در مسیر شروع درمانش حرکت می‌کند. تصویر آخر که تصویر زیبای رهایی است، اسکی در برف و پیام رهایی از دام اعتیاد و زندان تاریک را نشان می‌دهد. امیدوارم تمام دوستان سفر اولی این تصویر را تجربه کنند و از رهایی لذت ببرند.
ممنون که به صحبت‌هایم توجه نمودید.

تایپ: مسافر محمود
تنظیم: مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .