English Version
English

کتاب در کمال صداقت بیان شده

کتاب در کمال صداقت بیان شده

جلسه ششم از دور دهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی لژیون قشم با استادی مسافر ابوذر و نگهبانی مسافر علی و دبیری اینجانب مسافر میلاد با دستور جلسه «عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر کتاب» در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در محل دانشگاه کنگره ۶۰ شروع به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ابوذر هستم مسافر، کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، کتابی است که در خلوت خویش با من سخن می‌گوید و به اندازه فهم خودم با کتاب ارتباط زیبایی دارم. امروز به منظور دستور جلسه کتاب را باز کردم تا مطلبی برای ارائه به من یادآور شود و مطلب شکرگزاری و قدردانی برای من عیان شد. در کتاب، راوی و نگهبان کتاب هم شکرگزار و قدردان افرادیست که در تکمیل کتاب او را یاری دادند؛ از جمله خانم لیدی شاکه مارکاری برای طراحی و ترسیم ۱۴ تصویر کتاب، آقای محسن زهرائی برای ویراستاری کتاب و از جناب آقای امین دژاکام برای ساختن ۱۴ قطعه موسیقی برای تصاویر کتاب قدردانی شده است.
هر آنچه بوده و نبوده در کمال صداقت روایت گردیده است. اگر خود را قیاس کنم با این که در کنگره هستم و ایمان و اعتماد کامل به مسیر آن دارم، اگر کسی از فرزندم درباره اعتیاد و گذشته من بپرسد، بیان حقیقت برایم بسیار سخت است، در حالی که آن صفت در من صادق نیست. بنده به مفهوم و درک صور پنهان به کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه پی بردم و استاد امین دژاکام خود بیان می‌کنند که جزوات جهان بینی همه از دل کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه بیرون آمده است. در این حین یاد داستانی افتادم که بیانگر حال من بود نسبت به آشنایی با کتاب،
فردی را اره برقی در اختیار او دادند و او را امر به بریدن درختان جنگل؛ روز اول ۲۰ درخت قطع کرد؛ روز بعدی ۱۶ درخت و هر روز کمتر از دیروز از او سوال شد: که دلیل کم کاری تو چیست؟
او دلیل را خستگی از حمل اره برقی و بریدن درختان بیان کرد و متوجه می‌شوند که او با اره برقی خاموش درختان را قطع می‌کرده است.
این کتاب حکم روشن کردن اره برقی وجودی من را دارد. زمانی که مرا با صور پنهانم آشنا کرد، چیزی درون من بیدار شد، زیبایی این کتاب این است که راهور تمام تاریکی‌هاست و نه تنها تاریکی اعتیاد، از قوانین و تجربیات کتاب در مسیرهای متفاوت زندگی می‌توان بهره برد.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .