English Version
English

تقدیر امروز حاصل اعمال دیروز است.

تقدیر امروز حاصل اعمال دیروز است.

سلام دوستان مهلا هستم همسفر
در سی دی مردم‌داری صحبت ازآنچه مقدر است و آنچه خود پیش می‌آوریم به میان آمده و مثلثی تعریف‌شده که دارای سه ضلع به نام‌های خواست و تقدیر و فرمان الهی است. تقدیر یعنی چیزی که خود من به وجود می‌آورم. امروز بافکر و اندیشه خودم عملی را انجام می‌دهم و فردا درگیرش می‌شوم. بهترین مثالی که زده شد همان کشیدن چک درگذشته و رسیدن موعد چک است این همان تقدیری است که من قبلاً رقم‌زده‌ام و تعهد کرده‌ام که در چنین روزی این مبلغ چک را پرداخت کنم.

نکته بعدی این‌که افرادی که مسئولیتی به آن‌ها واگذار می‌شود باید هوشیار باشند آن را به نحو احسنت انجام بدهند. باید مردم‌دار باشیم باهم دوست و بامحبت رفتار کنیم درست است برای هر انسانی نگهبانی گماشته شده که یکی به خیر و یکی به بدی و شر مشاوره می‌دهند ولی وقتی من بین انسان‌ها را به هم می‌زنم و باعث ایجاد تفرقه می‌شوم در حقیقت سیستم خودم را تخریب می‌کنم با این تخریب من در انزوا قرار می‌گیرم و تبدیل به یک انسان بی‌شخصیت می‌شوم که مردم مرا دوست ندارند و از من دوری می‌کنند.

در اینجا جناب مهندس می‌فرمایند خمر نام یکی از چشمه‌های بهشتی است و این خمر می‌تواند روی حال خوش من یا حال بد من تأثیر بگذارد اگر در جهت ارزش‌ها باشم حالم خوب می‌شود اگر مردم‌آزاری کنم حالم بد می‌شود. نکته بعدی اینکه یک یار واقعی بیش از هزاران هزار دوست دروغین قیمت دارد زیرا دوست واقعی در فراز و نشیب همراه ماست و در هر شرایطی من را تنها نمی‌گذارد دوستان واقعی محبتشان هم واقعی است کسانی که محبت ندارند مانند ظروف تهی هستند.

انسان در قید حیات دنیوی با معیارهایی زندگی می‌کند و از تولد تا مرگ و از ازل تا ابد انسان در حال سفر است و در طول مسیر با آنچه کسب کرده سفر می‌کند اگر مشروب‌خوار است با مشروب سفر می‌کند اگر بد است با بدی سفر می‌کند و در آخر شیطان در زیباترین قالب وارد افکار و ذهن فرد می‌شود ولی انسانی که به مقام بالایی می‌رسد جلوی وسوسه را می‌گیرد نه اینکه وسوسه‌ای نباشد چون آگاه است و انسان هرچه نادان‌تر باشد نمی‌تواند جلوی وسوسه خویش را بگیرد حتی برای بزرگان هم این وسوسه بوده و هست ولی آنان با آگاهی که دارند جلوی شیطان را سد می‌کنند و اجازه دخالت به شیطان نمی‌دهند.

 

ویرایش: همسفر امالبنین (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال به سایت: همسفر اشرف (لؤیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .