English Version
English

اصل مسئله درمان اعتیاد جهان‌بینی آن می‌باشد

اصل مسئله درمان اعتیاد جهان‌بینی آن می‌باشد

چهاردهمین جلسه از دوره سی‌ و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی _ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی رودکی، با استادی راهنمای محترم مسافر جلال، نگهبانی مسافر رمضان و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن» دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

چکیده سخنان استاد:

سلام دوستان جلال هستم یک مسافر

خوشحالم دوباره توفیقی شد در این شعبه حضور دارم و بتوانم خدمت کنم. از ایجنت محترم آقا پیمان تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم به کنگره در راه رسیدن به اهدافش کمک کنم‌ دستور جلسه امروز کتاب ۶۰ درجه و تصاویر آن می‌باشد. همه ما وقتی کتاب را شناختیم که به کنگره آمدیم. من توسط یکی از دوستان قبل از به کنگره آمدن با این کتاب آشنا شدم و فقط تصاویر و پیام ها را دیدم چیزی در مورد آن متوجه نمی‌شدم و فقط آن‌ها را دیدم، اما قسمتی که مواد ذره‌ذره کم میشد توسط جناب مهندس برای من قابل توجه بود و فکر کردم من هم می‌توانم خود مواد را کم کنم و ترک کنم که به شکست خوردم چون اصل مسئله درمان اعتیاد جهان‌بینی آن می‌باشد. اول جناب مهندس قصد نوشتن کتاب هم نداشتن اما رفته‌رفته اذن آن صادر شد اما جالب این است اون موقع که نوشتن نه کنگره‌ای بود نه درمانی اما در مورد این مسائل کاملا گفته شده است. کتاب تحقیقاتی می‌باشد که بین ابعاد مختلف انجام شده است و نه تنها برای درمان اعتیاد بلکه برای همه جامعه مفید می باشد. در گذشته هیچ راه حلی برای درمان اعتیاد وجود نداشت اما جناب مهندس با ابداع این روش و نوشتن این کتاب راه درمان را مشخص نمودن. کتاب یک مسئله صورآشکار دارد که همان مسئله فیزیکی آن است كه در پزشکی در موردش صحبت شده،  پله‌ها و تیپرها می‌باشد و یک مسئله صورپنهان هم دارد که خیلی پیچیده‌تر است. تصور همگان بر این بود که با کمپ رفتن یا تعویض خون اعتیاد از بین می‌رود غافل از این‌که اعتیاد در صورپنهان هم وجود دارد.
کتاب ۶۰ درجه همه‌ی موارد را در خود دارد از جمله مسئله اعتیاد، مسائل پزشکی، مسائل جنسی، روانشناسی ، الهیات و... یک کتاب جامع است که جناب مهندس برای مباحث و سی‌دی‌هاشون از این کتاب به عنوان مرجع استفاده می‌کنند. خود جناب مهندس می‌فرمایند که با این‌که خود من نویسنده‌ی این کتاب هستم هرروز مطالب و مفهومی جدید از مطالب آن برای من آشکار می‌شود. برای ما هم همین گونه است و هردفعه مطالب جدیدی دست‌گیرمان می‌شود. همان‌طور که بعضی از کتاب‌ها ماندگار می‌شود مثل کتاب‌های مولانا و حافظ و... چون مطالب آن‌ها سال‌ها و سال‌ها کهنه که نمی‌شود هیچ بلکه هرموقع چیز جدیدتری در آن پیدا می‌کنیم.  کتاب ۶۰ درجه زیر صفر هم همین مسئله را دارد و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و نمی‌شود زمانی همه مطالب آن را یاد بگیریم چون خیلی گسترده است. تغییر منش و جهان‌بینی و دیدگاه مسئله ای است که با خواندن این کتاب اتفاق می‌افتد.
ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

ضبط و نگارش: مسافر حسن لژیون هشتم

عکس خبری: مسافر حسن لژیون هشتم

ویرایش و ارسال: مسافر محمد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .