English Version
English

کتاب اسرار

کتاب اسرار

برای کتاب ۶۰ درجه زیر صفر چرا این عنوان انتخاب شده؟
نویسنده کتاب، عبور از اعتیاد را به سرمای ۶۰ درجه زیر صفر تشبیه کرده است. در نگاه بعد تصویر روی جلد، انسان را به تفکر وا می‌دارد کویر در کنار دریا؟ بله، عبور از اعتیاد و رسیدن به نور. این کتاب حالت داستان روایی نیز دارد که نویسنده در آن شرح حال خود و این‌که چگونه ماه رمضان الهام بخش او می‌شود تا روش dst را کشف کند به زیبایی بیان می‌شود و به گونه‌ای است که هرکس می‌تواند با آن همزاد پنداری کند.
هرکدام از تصاویر کتاب توصیف و گویای اتفاق عظیمی است که در خروج از تاریکی‌ها در حال افتادن است. تصویر ماشین قرمز در عبور از جاده‌های پر پیچ و خم و یخبندان که انسانی را توصیف می‌کند و می‌خواهد از تاریکی اعتیاد خارج شود و باید بسیار با احتیاط حرکت کند. تصویر بعدی درخت پوسیده در زمستان را نشان می‌دهد نشان از انسان آلوده به مواد مخدر است که جسم خود را منهدم کرده است. تصویر شماره ۳ نشان می‌دهد که تغییراتی در حال اتفاق افتادن است، در فضل زایش و جوانه‌های در حال بیرون آمدن از کنار درخت پوسیده یعنی جسم در حال ترمیم شدن است.
در جای دیگر، تصویر پاییز را داریم درخت پوسیده در حال انهدام کامل است و جوانه‌ها به قدر کافی رشد کرده‌اند، حکایت از برون و درون انسان دارد (صور آشکار و پنهان). تصویر شماره ۵: فصل در صحرا و خروج آلودگی‌ها. اما تصویر شماره ۶خود گویای خود است، دیگر اثری از درخت پوسیده نیست و همه چیز به سبزی و پاکی گرویده است، اسب در تصویر نشان از موضوع اختصاصی شما در گذشته است‌. تصویر شماره ۷: اتومبیل در حال عبور از مسیر است و نور در حال تابیدن به آن است (گواه دریافت نور و خروج از تاریکی).
تصویر ۸: باز اتومبیل را در حال عبور از جاده پر پیچ و خم نشان می‌دهد که کاملا گلی شده و سختی مسیر را پشت سر گذاشته. تصویر ۹: نشان از اوضاع آشفته درون است. تصویر ۱۰: باز قدر الهی به صورت باران و سیلاب جاری می‌شود اما مسافر جان سالم به در می‌برد. تصویر ۱۱: انسان که خسته شده ولی وجود نور و آبادانی را می‌بیند. تصویر ۱۲: درحال اسکی کردن در برف نشان از موفقیت است. این فقط شنبه‌ای بود از تصاویر کتاب من بازگو کردم تا شاید هرکسی ترغیب به خواندن آن شود. به زعم من کتاب ۶۰ درجه مانند کتاب اسرار است که با هر بار خواندن سری برای انسان گشوده می‌شود.

نگارش و تایپ: همسفر زهره(راهنمای لژیون ششم)
ویرایش و ارسال: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .