English Version
English

گروه خانواده - این تصویر نمادی از قدرت خداوند است

گروه خانواده - این تصویر نمادی از قدرت خداوند است

مطمئناً همه‌ ما کتاب عبور از منطقه‌ ۶۰ درجه زیر صفر را می‌شناسیم و آن را خوانده‌ایم و چون پس از ورود به کنگره ۶۰ این کتاب جزء اولین آموزش‌هایی است که آن را تهیه می‌کنیم و می‌خوانیم. در این کتاب آمده است که جناب مهندس دژاکام در بهمن‌ماه ۱۳۷۵ سفر تدریجی خودشان را آغاز کردند که این سفر در ماه رمضان و با الهام از این ماه پر برکت شروع شد و در ۱۵ آذرماه سال ۱۳۷۶ به پایان رسید.

کتاب ۶۰ درجه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هم ترجمه شده است، یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که به زبان ساده در عین حال علمی بیان شده است که هر سه مؤلفه جسم، روان و جهان‌بینی را مد نظر قرار داده است.

این کتاب راه درست زندگی کردن را به من همسفر می‌آموزد که همان صراط مستقیم است و اگر من بتوانم این کتاب را بخوانم و طبق آن حرکت کنم و در زندگی خود به اجرایی در بیاورم همواره در راه درست قرار گرفته‌ام نه فقط در مورد درمان اعتیاد بلکه در تمام مراحل زندگی کمک بسیار بزرگی می‌تواند باشد.

در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر، ۱۴ تصویر وجود دارد که ابتدا تصویر روی جلد را داریم؛ این تصویر نمادی از قدرت خداوند است، در واقع ساختار درونی انسان را نشان می‌دهد چون در آن کویر خشک در کنار منطقه خوش آب و هوا نشانه مرز بین بهشت و جهنم درون انسان است که هر لحظه امکان دارد انسان در بهشت یا در جهنم باشد، چون بهشت و جهنم جاری هستند، با هر عمل خوبی می‌توانم در بهشت قرار بگیرم و از عاقبت کار خود خوشحال باشم و یا برعکس می‌توانم در جهنم قرار بگیرم و سزای کار خود را ببینم.

کتاب ۶۰ درجه می‌تواند الگوی هر شخصی باشد که به دنبال درمان است؛ تصاویر آن هم جایگاه شخص را در موقعیت ابتدای شروع سفر تا زمانی که می‌خواهد سفر خود را به پایان برساند نشان می‌دهد.

چرا می‌گوییم ۶۰ درجه زیر صفر؟ چون اصلاً گرما و انرژی نیست؛ یعنی گرمایی در وجود مصرف کننده نیست، محبتی نیست، مصرف کننده یخ زده و گرفتار سرما شده. اینجا اعتیاد به سرما تشبیه شده است که مسافران سفر خود را از منطقه کوهستانی شروع می‌کنند و آهسته و با صبوری مسیر را طی می‌کنند تا به منطقه خوش آب و هوا که همان رهایی است برسند.

 

نویسنده: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر پروانه (لژیون دوم)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر پروانه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی طارم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .