English Version
English

پیش‌نیاز تعادل گذشت است

پیش‌نیاز تعادل گذشت است

دومین جلسه از دوره بیست و ششم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی عطار نیشابوری ویژه مسافران و همسفران با استادی: دستیار دیده‌بان مسافر مرتضی و نگهبانی: مسافر حسن و دبیری: مسافر علی با دستور جلسه «آداب معاشرت ادب و بی‌ادبی تعادل و بی‌تعادلی» در تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۱۷ ساعت ۱۷ آغاز به کار می‌کند.


سخنان استاد:
سلام دوستان مرتضی هستم مسافر، دستور جلسه در مورد ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی است. به نقل‌قول از جناب آقای مهندس که می‌گویند انسان‌ها دو رودارند: یک روی غضبناک و یک روی خوب و این من مرتضی هستم که تعیین می‌کنم که آدم‌ها کدام روی خود را به من نشان بدهند و این برمی‌گردد به همین دستور جلسه امروزمان و من خیلی فکر می‌کردم راجع به دستور جلسه و برای من خیلی جالب بود و وقتی تمرکز کردم روی دستور جلسه جناب آقای مهندس گفتم خداوند هم حتی دو رو دارد و این من مرتضی هستم که مشخص می‌کنم که خداوند روی غضبش را به من نشان بدهد یا روی خوبش را و این خیلی مهم است که من جوری برخورد بکنم که بتوانم انسان‌ها را جذب کنم.


  در کنگره ۶۰ یک سری جایگاه‌ها است که من مسافر بیایم و خدمت کنم و به آن تعادلی که می‌خواهم برسم و در کنگره ۶۰ می‌گویند که برای رسیدن به رهایی دو سفر الزامی است، سفر اول از مصرف مواد مخدر تا قطع آن و سفر دوم از قطع مواد تا رسیدن به خود و این رسیدن به خود، همان تعادل است و اگر به رهایی رسیدم و رفتم بدانم که روی ضلع رسیدن به خود و تعادل هیچ کاری نکرده‌ام و در کنگره ۶۰ می‌گویند که درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان و تعادل یکی از قوانین هستی است و کره زمین با سرعت خیلی بالایی در حال چرخش دور خودش است و هم‌زمان در حال چرخش دور خورشید با سرعت خیلی بالاست و جالب این است که اگر برای یک‌صدم ثانیه یا یک‌هزارم ثانیه یک مکث کوچک بکند همه ما از بین می‌رویم و چرا الآن هستیم؟! چون این چرخش در تعادل است و پیش‌نیاز این تعادل چیست برای کره زمین و برای من مرتضی؟! آن «گذشت» است و اینکه بتوانم بگذرم یعنی اینکه کره زمین وقتی می‌چرخد نمی‌ایستد تا بگوید که من دیروز چه کرده‌ام و سریع رد می‌شود و جناب آقای مهندس می‌گویند که ما باید از طبیعت الگو بگیریم و من هم برای اینکه تعادل داشته باشم باید بگذرم و گذشت داشته باشم و جهان هستی و کره زمین از هیچ‌کس توقعی ندارد و من اگر بیایم و خدمتی بکنم و همسر و فرزندان خودم توقع این را داشته باشم که به من سلام کنند و من از ساعت ۱ آمده‌ام و چرا کسی جواب من را نمی‌دهد و وقتی‌که این توقع کنار برود و این گذشت باشد که پیش‌نیاز تعادل است، حالم خوب است همیشه.


پیش‌نیاز گذشت، حرکت است و زایش درحرکت است و اصلاً هیچ‌چیزی در طبیعت نیست که حرکت نکند و ساکن باشد و روزی پدر من خیلی حرف زیبایی به من زد و گفت اصلاً همه بد ولی تو چه‌کار کردی برای خودت؟ گذشته‌ها گذشته است و ما باید حرکت کنیم روبه‌جلو با پیش‌نیاز حرکت «داشتن وسیله» است و در یکجاهایی می‌توانی به‌آرامی حرکت کنی ولی دیگر نمی‌رسی و باید بدوی و یکجاهایی به خاطر اینکه بتوانیم برسیم باید حرکت کنیم و خدمت کنیم و دروازه تزکیه و پالایش خدمت است با هیچ تزکیه پالایشی انجام نمی‌پذیرد مگر اینکه خدمتی در آن داشته باشیم و وسیله در کنگره ۶۰ «جایگاه‌های خدمتی» است.
افرادی که شاکر و شکرگزار خداوند هستند و پرداخت‌کننده هستند در نظام هستی و در کنگره خدمت گذار است به جایگاه‌های متعالی می‌رسند. آیا جشن گلریزان می‌شود اصلاً حواسمان هست و من چرا در روی صندلی نشسته‌ام؟! همه‌چیز در نظام هستی، نظم دارد با طلوع و غروب آفتاب تا ۱۰۰ سال آینده هم مشخص است و لحظه سال‌تحویل هم تا صدم ثانیه آن مشخص است و من که الآن در اینجا هستم باید بدانم که فردا چه می‌خواهم و یا ۱۰ سال دیگر چه می‌خواهم این‌ها همه کمک می‌کند به من و خداوند حکیم می‌گوید: «ابروباد و ماه و خورشید همگی در کارند تا تو نانی به کف آری و به‌غفلت نخوری» و من الآن ۴۳ سال از خدا عمر گرفته‌ام و چه‌کار مفیدی انجام داده‌ام؟! و زمانی من می‌توانم بر روی همسر و فرزندانم و خانواده‌ام یا روی هستی تأثیر بگذارم که اول روی خودم تأثیر گذاشته باشم. یک سری جایگاه‌ها در کنگره ۶۰ است که وسیله است و رسیدن ما را سریع‌تر می‌کند به تعادل و برای رسیدن به حال خوش باید هزینه آن را پرداخت کنیم .
ما با عملکرد خودمان باید بر روی تک‌تک اعضای خانواده و اطرافیان خودمان تأثیر بگذاریم و مرتضی اخطاری سالی ۵۰۰ میلیون تومان دارد می‌دهد برای چه؟! برای اینکه حال خودم را خوب کنم و این کار را بسیار دوست دارم و این را بگویم که من حالم خوب است و خیلی متعادل نیستم ولی دارم در مسیر رسیدن به تعادل تلاش می‌کنم و همیشه شاکر خداوند باشید که اجازه این را داده است که روی این صندلی نشسته‌اید و همین صندلی ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزارتومانی می‌تواند شمارا به بالا ببرد اگر بخواهم تمام کتاب‌ها و آیات آسمانی و سخنان پیغمبران و امامان و ادیان را بگویم تمام آن‌ها خلاصه در این است که می‌گویند مرتضی باید بیایی بالا، چطوری؟! اول‌ازهمه درمان اعتیاد و سیگار است و وقتی من روی درمان سیگار و اعتیاد خودم هنوز گیر هستم، هرگز نمی‌توانم رو به بالا بروم و جای بسیار درستی آمده‌اید در کنگره و من ۷ سال است که در کنگره هستم هرسال دارم خدمت مالی انجام می‌دهم و در لژیون سردار همیشه گفته‌ام که جای پولمان قرص و محکم و امن است و کنگره ۶۰ مال جناب آقای مهندس نیست و جناب آقای مهندس یک معلم است و کنگره ۶۰ یک جمعیت احیای انسانی است یعنی مال تک‌تک ما انسان‌ها است.
تایپ و نگارش: مسافر احسان لژیون هشتم
عکاس: مسافر جواد لژیون نهم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .