English Version
English

برخوردی که انجام می‌دهیم، بازخورد دارد

برخوردی که انجام می‌دهیم، بازخورد دارد

جلسه هشتم از دوره پنجم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی دزفول، با استادی راهنما مسافر امین ، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر ابراهیم ، با دستور جلسه « آداب معاشرت ، ادب و بی ادبی ، تعادل و بی تعادلی » پنج شنبه مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان امین هستم یک مسافر.
خداوند را شاکرم که امروز در این جایگاه هستم و آموزش می‌گیرم، از آقای مهندس و خانواده محترمشان ممنونم که این فضا را فراهم نمودند که ما بتوانیم اینجا بیاییم و آموزش بگیریم، هم  خودمان و هم خانواده‌هایمان و واقعاً کیفیت زندگیمان تغییر کند و این موضوع جای شکر دارد.
اما در مورد دستور جلسه آداب معاشرت ادب بی‌ادبی تعادل و بی‌تعادلی، که قسمتی از موضوع بر می‌گردد به پیش از اینکه تک تک ماها بیاییم و در کنگره سفرمان را شروع کنیم و آموزش‌ها را دریافت کنیم. بعضی وقت‌ها آدم یک سری چیزها را می‌داند و دانسته یک کاری می‌کند که حساب آن جداست یعنی عمداً یک سری کارها را شخص انجام می دهد، یک سری بی‌ادبی‌ها از او سر میزند که با دانایی خود شخص هست و حسابش جداست، اما بعضی وقت‌ها انسان خیلی چیزها را نمی‌داند یعنی بلد نیست.
ما هر کاری که انجام می‌دهیم، برخوردی که انجام می‌دهیم، بازخورد دارد.
یعنی اگر با هر کس رفتارمان درست باشد به هر حال بازخورد آن رفتار، بازخورد خوبی در زندگی دارد و مهم این بود که در کنگره یاد گرفتیم که چطوری رفتار کنیم.
اما در قسمت دوم، ادب و بی‌ادبی و طرز صحبت کردن، خودم را می‌گویم، قبل از اینکه بیایم به کنگره با خانواده‌ ام با صدای بلند صحبت می‌کردم و از پدر و مادرم شرمنده‌ام، اما بعد از اینکه به کنگره آمدم و یاد گرفتم که چه جوری باید با پدر و مادرم صحبت کنم.
من جز کسایی بودم که رعایت نمی‌کردم و همیشه به آنها می‌گویم که من را ببخشید و حلال کنید.

تغییرات در زندگی من خیلی زیاد بوده؛ کسانی که به کنگره می‌آیند بعد از گذشت زمان، خانواده هایشان می‌فهمند که چه اتفاقی افتاده و واقعاً رنگ رخسار خبر می‌دهد، از آن تغییراتی که در چهره آدم هست تا آن تغییراتی که در رفتار آدم هست و یواش یواش به مرور زمان خانواده ها هم می‌بینند و آن تغییرات را حس می‌کنند و رفتارشان هم با ما متفاوت می‌شود.
باید بدانیم که این زمان بر است، چون کسی که مصرف کننده مواد مخدر است زمانی که نعشه است یک رفتار دارد و زمانی که خمار است یک رفتار دیگر دارد و این بی‌ تعادلی مدام در زندگی او جریان دارد و بعد از اینکه می‌آید در مسیر کنگره قرار می‌گیرد، وقتی که جسم به تعادل می‌رسد، یواش یواش روان هم به تعادل می‌رسد و این تغییرات به مرور زمان در فرد اتفاق می‌افتد.
انشاالله که تک تک ما بتوانیم این آموزش‌ها را به خوبی بگیریم و به حرف راهنمایمان گوش کنیم که اگر راهنما صحبتی می‌کند از آموزش‌های کنگره است و راهنما مدام آنها را تکرار می‌کند که این‌ها آویزه گوش ما بشوند؛ و این تغییر چکش وار است، راهنما آنقدر این چکش را می‌زند تا فرد بالاخره بعد از مدت ۱۰ الی ۱۱ ماه در این سفر یک سری تغییرات می‌کند و در سفر دوم شخص این تغییرات تکمیل می‌شوند.
ممنونم از این که به صحبت های من گوش کردید.

عکاس و تایپ گزارش: مسافر مهدی
ویرایش و ارسال گزارش: همسفر مهزیار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .