English Version
English

پایداری نتیجه عدالت است

پایداری نتیجه عدالت است

دومین جلسه  از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دامغان با استادی مسافر مجید، نگهبانی مسافر علی‌ اصغر و دبیری مسافر فتح الله با دستور جلسه " آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی" پنج‌شنبه ۱7 خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر
در ابتدا از نگهبان تشکر می‌کنم که چنین موقعیتی رو در اختیار بنده قرار دادند تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه این هفته آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی نام دارد. همانطور که می‌دانیم درمان فوق ترک است و رسیدن به تعادل فوق درمان. کنگره جایی است برای رسیدن به درمان قطعی اعتیاد، اما این درمان می‌بایستی همراه با تعادل باشد.در کنگره 60 افراد با دارو به درمان می‌رسند، تعادل در کنگره دارای سه ضلع می‌باشد.ضلع اول کار کردن درست سیستم ایکس بدن می‌باشد.که روش دی اس تی آن را راه‌اندازی می‌کند. ضلع دوم مثلث تعادل، آموزش است که به 2 روش گفتاری و آموزش رفتاری صورت می‌گیرد، گوش دادن به حرف‌های راهنما و قرار گرفتن در چهارچوب آموزشهای کنگره ضلع آموزش را تقویت می‌نماید. الگوبرداری از رفتار و گفتار راهنما به رهجو کمک میکند به طرف تعادل مورد نظر حرکت نماید.ضلع سوم تعادل، تمرین و صبر است که بدون زحمت و تمرین تعادل صورت نخواهد گرفت.

تعادل مفهوم دیگری نیز دارد که در این واژه؛ عدل و عدالت نیز نهفته است.پایداری نتیجه عدالت است؛ و در فرهنگ ما ادب و مودب بودن جایگاه والایی دارد و آداب و معاشرت بحث بسیار گسترده‌ای است که تمام جنبه های زندگی ما را در برمی‌گیرد.
زندگی با تو دشمن نیست ولی افکار ما می‌تواند دشمن ما باشند، ما اگر افکار خود را درست نماییم در همه زمینه‌ها برنده خواهیم بود و در مشکلات پیروز خواهیم شد.جالب اینکه؛ چهار نهر به حوض دل و قلب ما می‌ریزند که اولیش از چشم های ماست، دومیش از گوش هاست، سومی آن از زبان بوده و مهمترین آنها از رفتار ما ناشی می‌شود.حال هرکدام از این نهرها آلوده شوند حوض ما را آلوده می‌کند، برای سالم و پاک نگه داشتن این نهرها توجه به این کلام امام علی راه‌گشاست؛ مراقب افکارت باش که گفتارت می‌شود، مراقب گفتارت باش که اعمالت می‌شود.رعایت چنین نکاتی باعث آداب معاشرت درست و برقراری تعادل در زندگی می‌شود. از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.

نگارش متن: مسافر احسان لژیون سوم
تصویر بردار: مسافر احسان لژیون سوم
تهیه‌ و تنظیم: راهنما مسافر امین رفیعی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .