English Version
English

تعادل و افکار سالم، کلید ورود به قلب‌ها

تعادل و افکار سالم، کلید ورود به قلب‌ها

دستور جلسه آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی هستش که از چند بخش تشکیل شده و برای هر بخش می‌توان ساعت‌ها صحبت نمود. در کنگره ۶۰ با آموزش‌هایی که طی این سال‌ها گرفته‌ام واقعاً از لحاظ افکار و اندیشه تغییرات بسیار نموده‌ام که دیدگاه من را نسبت به این تعاریف تغییر داده است.
صحبت‌های جناب مهندس دژاکام، استاد امین، کتب و مقالات، راهنما و حتی مشارکت عزیزان مسافر و همسفران درس‌های بزرگی به بنده داده است که ثانیه به ثانیه برایشان خدا را شاکرم که در این مکان مقدس و معنوی قرار گرفتم.
در مورد بخش اول دستور جلسه؛
آداب معاشرت مجموعه‌ای از قواعد و رفتارهایی است که به ما کمک می‌کند تا با دیگران به نحو احترام‌آمیز و مناسب ارتباط برقرار کنیم. این قواعد نانوشته، نه‌تنها برای حفظ نظم اجتماعی ضروری هستند، بلکه باعث می‌شوند تا ما در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، احساس راحتی و امنیت کنیم.
در واقع یکی از اصول مهم در روابط اجتماعی و خانوادگی هست که کلید ورود به قلب‌ها از همین دوکلمه آغاز می‌شود.
در مورد بخش دوم دستور جلسه؛
ادب، هم نشان‌دهنده درک و پذیرش این قواعد است و بی‌ادبی، نادیده‌گرفتن یا نقض آن‌ها. ادب می‌تواند در قالب سلام و احوالپرسی، تشکرکردن، گوش‌دادن به حرف‌های دیگران و نشان‌دادن احترام به فرهنگ و عقاید آن‌ها بروز پیدا کند.
بی‌ادبی، نه‌تنها می‌تواند باعث رنجش دیگران شود، بلکه ممکن است منجر به ایجاد تصویری منفی از فرد بی‌ادب در ذهن دیگران شود.
و در مورد بخش سوم دستور جلسه؛
تعادل در زندگی، به معنای داشتن یک دیدگاه متعادل و منطقی در مورد مسائل مختلف است. این تعادل می‌تواند به ما کمک کند تا در شرایط مختلف، واکنش‌های مناسب و متناسب نشان دهیم. بی‌تعادلی، از طرف دیگر، می‌تواند منجر به رفتارهای افراطی و غیرمنطقی شود که ممکن است به روابط ما با دیگران آسیب برساند.
در نهایت این چند رکن اساسی برای برقراری ارتباطات سالم و مؤثر در جامعه هستند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا با دیگران به شیوه‌ای محترمانه و متعادل رفتار کنیم و از این طریق، جایگاه ما در جامعه تقویت شود.
کلام آخر؛
در روابط اجتماعی و خانوادگی این نکته بسیار حائز اهمیت است که تمامی این موارد رعایت گردد اول فکر شود بعد دهان بر سخن‌گفتن باز گردد تا باعث ناراحتی و پشیمانی نشود.
هر سخن، هر حس، هر نگاه، باری به همراه دارد که تا آب روی زمین ریخته نشود و کار از کار نگذرد به آن پی نمی‌بریم پس به نظر من به‌عنوان یک انسان این نکته بسیار اساسی و واجب است که اول فکر کنم بعد صحبت کنم تا حال خود و دیگران را دگرگون نسازم.
در انتها از تمامی زحمت‌کشان و خدمتگزاران کنگره‌ ۶۰ خصوصأ عزیزان سایت نمایندگی ارتش سپاسگزارم و امیدوارم خیر خدمت‌ها در زندگی عزیزان جاری و مانا باشد.

تایپ: راهنما همسفر اعظم (لژیون پنجم)
ویرایش و ارسال: همسفر فلورا (مرزبان خبری)
همسفران نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .