English Version
English

بهترین روش دریافت نیکوتین، از طریق آدامس می‌باشد

بهترین روش دریافت نیکوتین، از طریق آدامس می‌باشد

هشتمین جلسه از دوره بیست و هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی حر به نگهبانی همسفر مهرانگیز، دبیری همسفر آمنه و استادی همسفر محدثه با دستور جلسه «سیگار» در روز سه‌شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را شاکرم به‌‌خاطر این‌که این جایگاه توفیق من شد. خیلی خوش‌حالم که در کنار شما هستم و می‌توانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. خیلی حس قشنگی است؛ امیدوارم تک‌تک عزیزانی که خواسته‌ٔ این جایگاه را دارند، تجربه‌اش کنند. دستور جلسه این هفته «سیگار» است. من این دستور‌ جلسه را به دو بخش تقسیم می‌کنم و راجع به بخش اول صحبت می‌کنم. چرا من محدثه زمانی‌ که سیگار، قلیان یا ویپ مصرف می‌کنم دیگر نمی‌توانم آن را کنار بگذارم؟ و چرا برای من یک عادت می‌شود؟ دلیل آن این است که عمل جایگزینی نیکوتین در بدن من اتفاق می‌افتد. این چه عملی است؟ در مغز ما انسان‌ها ماده‌ای به اسم نیکوتین ترشح می‌شود و این ماده آرام‌‌کنندهٔ ما است و من وقتی سیگار یا قلیان می‌کشم این ماده را از بیرون، وارد بدن خودم می‌کنم.

بدن می‌گوید که خب وقتی از بیرون به من نیکوتین می‌رسد؛ چرا دوباره آن را تولید و ترشح کند؟ در این‌جا عمل جایگزینی نیکوتین انجام می‌شود و دیگر در بدن من نیکوتین ترشح نمی‌شود پس به این دلیل است که ما عادت می‌کنیم به سیگار یا قلیان کشیدن و اگر نباشد انگار یک چیزی گم کرده‌ایم. آنتی‌ایکس‌هایی که نیکوتین دارند عبارتند از سیگار، نیکوتین، ویپ یا همان قلیان برقی و ناس. اگر یکی از این چهار مورد را مصرف کنیم، عمل جایگزینی انجام می‌شود. مطلب دیگر این‌که ما مصرف تفننی نداریم حتی جناب آقای مهندس گفتند؛ اگر سیزده‌بدر پارسال شما یکی از این چهار آنتی‌ایکس را مصرف کرده باشید و دیگر تا سیزده‌به‌در امسال نکشیده باشید و دوباره سیزده‌بدر امسال کشیده باشید شما مصرف‌کننده محسوب می‌شوید و این اسمش مصرف تفریحی نیست و عمل جایگزینی انجام شده است.

اما درمان این چهار آنتی‌ایکس در کنگره به چه صورت است؟ ما سه روش دریافت نیکوتین برای بدن داریم؛ یکی برچسب کاغذی است که چسب دارد و شما می‌توانید به بازو یا پای خود بچسبانید که نیکوتین را به بدن می‌رساند. مورد دیگر قرص است که آن را مصرف می‌کنید و نیکوتین را به بدن می‌رسانید و اما روش سوم که روش کنگره می‌باشد؛ آدامس نیکوتین خوراکی است. چرا این بهترین روش است؟ چون وقتی که سیگار و یا قلیان مصرف می‌کنید فک شما در حال جنبیدن می‌باشد، دهانتان می‌جنبد مثل زمانی‌ که غذا می‌خورید و وقتی که سیگار و قلیان را یک‌دفعه یا به روش سقوط‌ آزاد کنار می‌گذارید، انگار چیزی گم کرده‌اید و عصبی می‌شوید چون فک یا دهان دیگر نمی‌جنبد؛ اما آدامس این جایگزینی را انجام می‌دهد.

زمانی که شما سیگار و قلیان می‌کشید دهان شما در حال جنبیدن است، با آدامس هم همین اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که بهترین روش دریافت نیکوتین از طریق آدامس می‌باشد. یکی از بستگانمان می‌خواستند سیگارشان را درمان کنند که از طریق قرص دریافت نیکوتین را شروع کردند اما من دیدم که خیلی عصبی شدند و به همین دلیل دکتر روانپزشک به‌ ایشان قرص اعصاب دادند که استفاده کنند، به نظر من باید خیلی قدر این‌که در کنگره هستیم را بدانیم و از این روش که بهترین روش دریافت نیکوتین است، استفاده کنیم. اما بخش دوم دستور جلسه که در مورد مادران عزیزمان است، اگر من مادری هستم که خودم مصرف‌کننده نیستم، این دستور جلسه به من چه ربطی دارد؟ چه چیزی را می‌خواهد به من یاد بدهد؟

من مادر آن‌قدر باید دانایی و آگاهی‌ام را در کنگره بالا برده باشم تا بتوانم فرزند خودم را از این راه تاریک نجات بدهم و نگذارم فرزندم وارد چنین راهی شود، می‌خواهم تجربه‌ای که خودم دارم را به شما بگویم؛ کلاً وعده‌های نیروی منفی و ضدارزش‌ها جذابیت خاصی دارند، این‌که من سیگار بکشم یا قلیان بکشم و الکل بخورم برایم جذابیت دارد ولی این جذابیت چرا وجود دارد؟ که نیروی منفی من محدثه را جذب خود کند تا بتواند من را وارد مسیر تاریکی کند و ما باید آن‌قدر دانایی و آگاهی خود را بالا ببریم تا بتوانیم به زبان ساده، این مطالب را برای فرزندانمان توضیح دهیم تا وارد چنین راهی نشوند. و دیگری مسئلهٔ اعتماد به‌ نفس است، یکی از دلایلی که خود من سمت سیگار رفتم این بود که همه فکر کنند که من خیلی بزرگ شده‌ام، مستقل شده‌ام، روی پای خودم ایستاده‌ام و به نظر من مادران عزیز می‌توانند این اعتماد به نفس را به بچه‌ها بدهند که ما می‌بینیم تو بزرگ شده‌ای یا ما می‌بینیم تو مستقل شده‌ای اما در عین این حال از دور مواظبشان باشید.

در ضمن اگر من همسفر، من محدثه، مصرف‌کنندهٔ سیگار، قلیان، ویپ یا ناس هستم و به این‌جا برای درمان مسافرم آمده‌ام؛ اگر خودم سفرم را شروع نمی‌کنم چه انتظاری از مسافرم دارم که سفرش را شروع کند؟ اگر من برای خوب شدن خودم تلاش نمی‌کنم چه انتظاری از مسافرم دارم که رها شود؟ چون دقیقاً همین عمل جایگزینی نیکوتین که برای من انجام شده است برای مسافرم هم به شکل دیگری انجام شده، حالا عمل جایگزینی مسافرانمان؛ مرفین، اندروفین و چیزهای دیگری که در مواد مخدر است می‌باشد. و کلام آخر این‌که وعدهٔ خداوند دروغ نیست، وعدهٔ خداوند این است که اگر شما به سمت ارزش‌ها حرکت کنید و از ضدارزش‌ها فاصله بگیرید حالتان خوب می‌شود و راه برایتان باز می‌شود، اگر من مصرف‌کننده هستم، اگر خودم سفرم را شروع کنم، راه برای خودم، مسافرم، فرزندم، مادرم و پدرم باز می‌شود.

و در ادامه جلسه هماهنگی راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین «نمایندگی حر» برگزار گردید؛

تایپ: همسفر پریناز، راهنما همسفر لیلا (لژیون هفدهم) و همسفر فرشته، راهنما همسفر زهرا (لژیون هفتم)
ویرایش: همسفر فاطمه، راهنما همسفر لیلا (لژیون هفدهم) و همسفر کبری، راهنما همسفر مریم (لژیون هجدهم)
عکس: همسفر فرخنده، مرزبان کشیک
ارسال: همسفر محدثه، راهنمای ویلیام
همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .