English Version
English

سیگار می تواند حس و جسم ما را آلوده کند.

سیگار می تواند حس و جسم ما را آلوده کند.

پنجمین جلسه از دوره پنجاه و نهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ به نمایندگی پرستار؛ با استادی مسافر مهدی، نگهبانی مسافر امیرحسین و دبیری مسافر صالح با دستور جلسه "سیگار" در روز چهارشنبه مورخ نهم خردادماه ۱۴۰3 راس ساعت ۱7 آغاز به کار نمود.

 

به نام قدرت مطلق الله

 

خلاصه سخنان استاد:

 

اول از همه خدا را شکر میکنم که یک بار دیگر به من این اجازه را داد که درست زندگی کنم و این جایگاه را تجربه کنم. از روز اولی که وارد کنگره شدم به این جایگاه فکر می‌کردم. از راهنمای خودم تشکر می‌کنم که اجازه آموزش گرفتن و خدمت کردن در این جایگاه را به من دادند. به دیده بان محترم آقا رضا ترابخانی که به شعبه خودشان تشریف آوردند، خوش آمد می‌گویم.

در مورد دستور جلسه در این هفته اساتید و بچه‌های شعبه پرستار خیلی صحبت‌ها کرده‌اند، من خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهم از نظر علمی، مطلبی را به شما عزیزان بگویم.

یک تجربه‌ای داشتم که خیلی برایم جالب بود. من عمویم ۲۰ سال پیش در کنگره در شعبه پارک پرستار به راهنمایی آقای اشکذری سفر کرد. بعد از اینکه رها شد، یکی دو سال هم در کنگره حضور داشت ولی نتوانست درمان سیگارش را کامل کند. این سیگار حدودا شانزده سال با عمویم بود و الان سه سالی هست که مجدداً به اعتیاد برگشت خورده و حدود چهارده روز هست که درگیر بیمارستان شده است و در این مدت یک سکته مغزی و یک سکته قلبی برایشان اتفاق افتاد. از اول سال عمویم با آقای اشکذری صحبت کرد که به کنگره بیاید ولی نیروهای بازدارنده اجازه به ایشان نداد که به کنگره بیاید.یکی از مشوق‌های من در خارج از کنگره عمویم بود که به من کمک کرد تا من از تاریکی خارج شوم. در مورد سفر خودم هم اگر بخواهم بگویم، همانطور که مهندس می‌گویند سیگار بعد از موا مخدر، آنتی ایکسی بسیار قوی است. من زمانی که حدود نه ماه سفر بودم و حدودا شش ماه هم سفر سیگار داشتم، لحظه‌ای به خودم غره شدم، فکر کردم که همه چیز تمام شده است، با خودم این فکر را کردم که من برای چه باید در لژیون سیگار بنشینم. لحظه‌ای که اولین سیگار را کشیدم، همان لحظه حِسَّم خراب شد و دو ماه از سفرم مورد لغزش قرار گرفت و باعث شد که سفرم عقب بیافتد. باز هم خدا را شکر می‌گویم که اجازه داد در صراط مستقیم وارد شوم و سفر سیگارم را بتوانم تمام کنم.

نکته آخر که می‌خواهم بگویم آقای مهندس ما را در کنگره به درخت تشبیه می‌کنند. در سی دی سیگار و جایگزینی ریشه‌های درخت را جهان بینی انسان‌ها تشبیه کرده اند. آقای مهندس می‌گویند اگر جهان‌بینی ما به جایی برسد که کوچک‌ترین چیزها را متوجه بشویم، مثلا همین سیگار که ضرر و زیان دارد و چقدر می‌تواند حس و جسم ما را آلوده کند حتی در مسائل جنسی ما تاثیرگذار باشد، می‌تواند یک نقطه شروعی باشد برای کسانی که هنوز سفر سیگارشان را شروع نکرده اند، یا تردید دارند، یا در سفرشان بالا و پایین می‌کنند، این را متوجه بشوند و درمان سیگارشان را شروع کنند. از اینکه به مشارکت من توجه نمودید سپاسگزارم.

 

عکاس : مسافر حسین از لژیون دوازدهم

تایپ و ویراست : مسافر فضل الله از لژیون سوم

بارگزاری : مسافر دانیال از لژیون دوازدهم

وبلاگ نمایندگی پرستار

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .