English Version
English

درمان کامل اعتیاد؛ با درمان سیگار

درمان کامل اعتیاد؛ با درمان سیگار

جلسه سوم از دوره هشتم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، ویژه مسافران نمایندگی یوسف آباد، با استادی راهنمای محترم مسافر صادق، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر محمد با دستورجلسه «سیگار» در روز چهارشنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان صادق هستم مسافر، خوشحالم که در این شعبه توفیق خدمت پیدا کردم.

در مورد دستور جلسه باید بگویم که سیگار آنقدر مهم است و آنقدر جدی و خطرناک است که برای درمان آن، در کنگره ارزش زیادی قائل هستند. زمانی که آقای مهندس بر اثر مشکلی که برایشان پیش آمد، در بیمارستان بستری شدند، راهی نمایان شد که باعث شد سفر سیگار انجام بدهند و این یک الگویی برای همه بود.

در کنگره، همانطور که آقای مهندس می‌گویند ما از طبیعت الگو می‌گیریم و من در فکر این بودم  که مواد مخدر بیشتر به طبیعت آسیب  میزند یا سیگار؟!  به این نتیجه رسیدم که سیگار، دود آن و فیلتر سیگار به محیط زیست بیشتر ضرر می‌رساند. پس اگر من جسم خودم را طبیعت در نظر بگیرم پس حتماً با سیگار، آسیب بیشتری به بدن و جسم خودم وارد می‌کنم. همه‌ی ما می‌دانیم که سیگار به کدام قسمت‌های بدن آسیب وارد می‌کند.

سیگار به واسطه‌ی نیکوتینی که دارد وقتی که استفاده می‌شود، این نیکوتین وارد جریان خون می‌شود و به مغز می‌رسد و در مواقعی باعث ترشح دوپامین می‌شود و یک حس سرخوشی در ابتدای مصرف به ما می‌دهد ولی در ادامه این حس از بین می‌رود.

فردی که تازه، وارد کنگره‌ می‌شود اگر قرار بر این باشد که درمان کامل برایش اتفاق بیفتد باید سیگار خودش را هم به همراه مواد مخدر درمان کند. چون مثلث درمان، جسم و روان و جهان‌بینی است.

سیگار علی رغم آن تصورات غلط و تعریف‌های نادرستی که قبلاً در ذهن خود داشتیم، که سیگار اعتیاد ندارد و خیلی مسأله‌ی مهمی نیست، ولی امروز در کنگره  متوجه شدیم که سیگار یک آنتی ایکس می‌باشد و مصرف سیگار باعث خراب شدن سفر می‌شود و حتی سفر مواد را با خطر مواجه می‌کند.

زمانی که ما هم سیگار می‌کشیم و هم داروی ot مصرف می‌کنیم مصرف سیگار تاثیر منفی بر دارو می‌گذارد. خوشبختانه در کنگره شرایط کاملاً مهیا است برای درمان نیکوتین و سیگار و قلیان و ....

در آخر این مطلب را هم بگویم که کسانی که به پارک لاله می‌روند می‌توانند این بندها را به راحتی از خود جدا کنند.
ممنون که به صحبت‌های من گوش دادید.

 

تهیه گزارش: مسافر مرتضی لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .