English Version
English

پهلوان زندگی خودمان باشیم

پهلوان زندگی خودمان باشیم

ششمین جلسه از دوره چهارم جلسات هماهنگی خصوصی لژیون سردارهمسفران نمایندگی بیهقی سبزوار به استادی همسفر زینب، نگهبانی همسفر پریا ودبیری همسفر زهره، در روز دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۳/۷ با دستور جلسه «پهلوان» رأس ساعت ۱۵ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زینب هستم همسفر از نگهبان جلسه خانم پریا تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند در این جایگاه آموزش بگیرم و خدمت کنم. ماقبل از ورود به کنگره با کلمه پهلوان آشنابودیم، پهلوان یک واژه فارسی است که در غرب آسیا به بعضی از ورزشکاران حرفه‌ای لقب داده می‌شد، خود کلمه پهلوان یک صفت و ویژگی که به قوی مزدان بزرگ‌دل نسبت داده می‌شود.

وقتی کلمه پهلوان به زبان ما می‌آید همه‌ی ما در ذهنمان تجسم می‌کنیم یک فردی قوی‌هیکل و قدرتمند که زور و بازوی زیادی دارد اما پهلوان قبل از این‌که به اندامش بنازد روی اخلاق، رفتار، منش وگذشت خودش کار می‌کند، با توجه به این تعریف هرکسی در هر سنی وجنسی می‌تواند پهلوان باشد. ما اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که پهلوان‌های زیادی در کشورمان داشته‌ایم مثل پهلوان تختی وپوریای ولی و...اما باگذشت زمان وتنوع رشته‌های ورزشی این ورزش زورخانه ایی هم کم‌رنگ شد؛

بنابراین درگذشته پهلوانان از جایگاه خوبی برخوردار بودند. زمانی که ما وارد کنگره شدیم باصفت و واژه‌هایی مثل لژیون سردار، دنور، پهلوان آشنا شدیم حالا می‌دانیم کسی که شش میلیون به کنگره کمک می‌کند عضو لژیون سردار می‌شود فردی که پنجاه میلیون می‌دهد دنور می‌شود یعنی بخشنده در مرحله بالاتر شخصی که پانصد میلیون می‌بخشد پهلوان نام می‌گیرد.

جناب مهندس یک صفت خیلی زیبا را برای این اشخاص انتخاب کردند یعنی پهلوان. حالا یک مصرف‌کننده وارد کنگره شده از علم و دانش کنگره استفاده می کندوبه درمان می‌رسد زمانی که از جهان‌بینی و دانایی لازم برخوردار شود با عشق به کنگره کمک می‌کند. افرادی که پهلوان می‌شوند دل خیلی بزرگی دارند واز ایمان کافی برخوردار شده‌اند و دیگر نگران آینده خودشان نیستند.

هم‌چنین راهنمایان وهمسفران عزیزی که بامحبت و عشق خدمت می‌کنند نوعی پهلوان هستند. ماهم با کمک کردن به دیگران نگه‌داشتن حرمت‌ها و خیلی ویژگی‌های دیگر می‌توانیم پهلوان زندگی خودمان باشیم. ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

تایپ و ویرایش: مریم همسفر جواد (لژیون دوم)

عکس: همسفر اشرف (لژیون دوم)

ویراستاری و ارسال به سایت همسفر اشرف (لژیون دوم)
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .