English Version
English

لوله‌هایی به نام رگ

لوله‌هایی به نام رگ

جلسه دوازدهم از دور هشتم کارگاههای آموزشی لژیون قشم، با استادی راهنما مسافرعلی، نگهبانی مسافرموسی و دبیری مسافر محمد با دستور جلسه سیگار در روز یکشنبه 6 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در محل دانشگاه کنگره ۶۰ آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر،راجع به دستور جلسه بخواهم صحبت کنم من خودم از آن  کسانی بودم که همه چیزدر سیگار برای من خلاصه می شد، ،عروسی با سیگار،عزا با سیگار،چای با سیگار و حتی ورزش با سیگار،اگر سیگار نبود هیچ اتفاقی نمی‌ افتاد و همه چیز بی معنی میشد و این جزئی از اعضای بدن من شده بود.
ما در کنگره یاد گرفته ایم که هیچ چیز اتفاقی نیست ، یکی از این اتفاق های ناخوشایند این بود که جناب مهندس سکته کردند و در بیمارستان سیگار برایشان ممنوع شد و گفتند آدامس نیکوتین برایم فراهم کنید و از آنجا درمان سیگار شروع شد و بعد ازاین روش dst  را  برای درمان سیگار در کنگره جایگزین کردند.
ما دارویمان را  هر ۸ ساعت مصرف میکنیم صبح،ظهر و شب ولی چون سیگار را هر لحظه و هر ثانیه مصرف می کردیم باید آدامس مرتب تامین شود و تا پایان دوره سازگاری این روند ادامه دارد،در اوایل یک سری مشکلات مانند سکسکه برای ما پیش می آید و این سفر هم بین ۱۰تا۱۱ماه زمان لازم دارد تا فرد به رهایی برسد، بخواهم راجع به مضرات سیگار بگویم در یکی از شبکه ها گفته شد مرگ سالانه ۵۰ هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در ایران اتفاق میوفتد،متاسفانه الان هم جایگزینی زیاد است مثله قلیان،پیپ و ویپ که این ها هم نیکوتین بیشتری دارد و هم ضرر بیشتر.
یکروز نزد پزشک رفتم و ایشان گفتند بیماری قلبی و عروق دارم و من خیلی اضطراب زیادی داشتم  به این دلیل که لبهایم و صورتم سیاه شده بود و درکنگره به راهنمایم گفتم من چنین بیماری دارم ایشان گفتند بخاطر مصرف زیاد سیگار است و درست میشود،یکی از مشکلات بزرگ من این بود که همیشه در زمان مصرف سیگار معده درد داشتم و دارو مصرف می‌کردم و فکر میکردم زخم معده دارم ولی متوجه شدم مشکلم از مصرف سیگار است.
جناب مهندس فرمودند با این همه تکنولوژی که پیشرفت کرده هنوز هیچ لوله ای نتوانسته اند درست کنند به لغزندگی رگ باشد و در رگ هیچ چیز گیر نمی‌کند الا چربی و دود سیگار و این امر باعث سکته و مرگ می شود.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .