English Version
English

باید روی پای خودمان بایستیم

باید روی پای خودمان بایستیم

هفتمین جلسه از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران آقا، نمایندگی شادآباد، به استادی همسفر علیرضا، نگهبانی همسفر احسان و دبیری همسفر حسین؛ با دستور جلسه "وادی سوم و تأثیر آن روی من "پنجشنبه 3 خردادماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک همسفر.
خدا را شاکرم که امروز در این جایگاه قرارگرفته‌ام و می‌توانم خدمت کنیم. آن چیزی که درنتیجه آموزش‌های کنگره ۶۰ اتفاق می‌افتد، همان چیزی است که تمام انسان‌ها به دنبال آن می‌گردند. تمام انسان‌ها به دنبال آرامش و در تلاش برای رسیدن به حال خوش هستند.
کنگره ۶۰ به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر یک همسفر به آموزش‌های آن عمل کند، می‌تواند به آرامش لازم در زندگی خودش برسد.
۱۴ وادی در کنگره وجود دارند که اگر کسی بتواند کاملاً به آن‌ها عمل کند، می‌تواند به حال خوش برسد و حال خوش همان عشق و محبتی است که در وادی ۱۴ درباره آن صحبت شده است.
وادی سوم به ما می‌گوید؛ باید روی پای خودمان بایستیم.
اینکه در مسیر زندگی از کمک دیگران هم بهره ببریم، خوب است، ولی به‌هرحال خودمان مسئول زندگی خودمان هستیم. فلسفه خلقت انسان این است که به تکامل و به‌فرمان عقل برسد.
اگر من می‌خواهم رشد کنم یا تغییر کنم، هیچ راهی ندارم به‌جز اینکه روی پای خودم بایستم.
آقای مهندس در متن وادی سوم به‌خوبی اشاره کرده‌اند؛ درختان ایستاده می‌میرند، یعنی در بدترین شرایط هم ایستادگی می‌کنند. تحت هر شرایطی که باشیم، مشکلاتی در زندگی ما ایجاد خواهد شد و این کاملاً طبیعی است؛ اما مهم این است که من در مقابل این مشکلات چه عکس‌العملی از خودم بروز بدهم.
کنگره ۶۰ هر موقع مشکلی را مطرح می‌کند، راه‌حلی هم برای آن ارائه می‌دهد. ما باید در زندگی خودمان، از قدرت تفکر و مشورت دیگران کمک بگیریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
اگر در بدترین مشکلات هم گرفتار باشیم، با استفاده از آموزش‌ها و ایستادن روی پای خودمان، می‌توانیم از آن‌ها عبور کنیم.

تایپ و ویراستاری: همسفر مهرداد

سایت همسفران آقا، نمایندگی شاد آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .