English Version
English

قرارهای خود را مکتوب کنیم

قرارهای خود را مکتوب کنیم

جلسه دومین از دوره دوم لژیون‌ سردار همسفران آقا نمایندگی شفا مشهد با استادی راهنما تازه واردین همسفر محمد مهدی ، نگهبانی (موقت) همسفر محسن و دبیری(موقت) راهنما همسفر علی با دستور جلسه « قول و قرار » روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵ آغاز بکار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکر و سپاسگزارم که برای اولین بار استاد لژیون سردار شدم از این بابت خیلی خوشحال هستم و از نگهبان لژیون سردار و ایجنت محترم آقا مصطفی تشکر می‌کنم‌.
من اگر خودم را خواسته باشم قبل ورود به کنگره مثال بزنم، قرار یا قولی که می‌دادم بارها شده بود نمی‌توانستم به پایان برسانم و یک کار با شور شروع می‌کردم و یک‌دفعه کم می‌آوردم؛ ولی از زمانی که وارد کنگره شدم، هر کاری رو که خواسته باشم انجام بدهم اول تفکر می‌کنم که می‌توانم انجام بدهم یا نه؟ اگر کار را هم قبول کنم یا قول بدهم حتماً صد خود را میگذارم که حتماً وفا به عهدم را انجام بدهم.
برای مثال همین سرداری، لژیون سردار. همان‌طور که همه می‌دانیم دستور جلسه؛ قول و قرار و وفای به عهد است درصورتی‌که این موضوع بسیار سختی است؛ اما در جامعه بسیار حائز اهمیت است.
در راستای این دستور جلسه یک مثلثی وجود دارد که یک ضلع آن قول و قراری است که با خداوند می‌بندیم و ضلع دیگرش قول و قراری است که با خودمان می‌بندیم و ضلع دیگر آن‌هم قول و قراری است که با دیگران می‌بندیم.

آیات بسیاری دراین‌باره وجود دارد و وفای به عهد ارتباط مستقیم با دانایی دارد؛ یعنی هرچقدر فرد از دانایی و آگاهی بیشتری برخوردار باشد قطعاً یک انسان منظم و پایبندی می‌شود.
زمانی که ما قول و قراری می‌گذاریم نباید خارج از ظرفیت ما باشد و باید دقت کنیم که آیا می‌توانیم از پس آن مسئله بربیاییم یا خیر؟
خداوند در قرآن می‌فرمایند: همیشه قول و قرارهای خود را مکتوب کنیم؛ یعنی قول و قرار به دو شکل کتبی و شفاهی است و قطعاً قول و قرار کتبی نسبت به قول و قرار شفاهی مقدم‌تر است.
خیلی ممنون که با سکوت خودتان به صحبت‌های بنده گوش دادید.

مرزبان خبری: همسفر علی 

تایپ: همسفر مهدی لژیون یکم 

ویراستاری: همسفر امین لژیون دوم 

ارسال خبر: همسفر محمد مهدی لژیون یکم 

وبلاگ نمایندگی همسفران آقا شفا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .