English Version
English

روش اصولی و ماندگار کاهش وزن

روش اصولی و ماندگار کاهش وزن

سلام دوستان مهدی هستم مسافر جونز. مدت نه ماه و نیم با راهنمایی آقای رضا پارسا در شعبه آکادمی سفر می‌کنم. وزن در ابتدای سفر ۱۰۲ کیلو و تا به امروز ۱۶ کیلو کاهش وزن داشتم. ابتدا از آقای مهندس و راهنمای جونز خودم بخاطر این حال خوب سپاسگزارم.
تجربه من از اضافه وزن پیش از سفر جونز اینگونه بود که درد زیادی در زانوهای خود داشتم بطوریکه در هنگان دویدن در پارک، حتی دوستان دیگر نیز متوجه آن می‌شدند در حالیکه من اصلاً اهمیتی به اضافه وزن خودم نمی‌دادم و فکر می‌کردم باید با مراجعه به پزشک یا استفاده دارو آنرا حل نمایم. به علت بیماری سنگ کلیه باید با دستگاه سنگ شکن و جراحی خود را درمان میکردم، ولی بعضی از مراکز درمانی برای افرادی که وزنشان بالای ۱۰۰ کیلو بود عمل سنگ شکن و یا جراحی انجام نمی‌دادند و این برای من با توجه به این بیماری، معضل بزرگی محسوب می‌شد.


در یکی از سی‌دی ها، مهندس به این نکته اشاره نمودند که: تا زمانی که انسان اضافه وزن دارد مراجعه به پزشک و استفاده از دارو دردی را دوا نخواهد کرد. بخاطر این موضوع سفر جونز را آغاز کردم. امروزه روشهای زیادی برای کاهش وزن مانند ورزش، جراحی های گوناگون و سوزاندن چربی یا امساک و دوری از خوراکیها  یا مراجعه به کارشناس تغذیه شهرت زیادی دارند. به اعتقاد من هیچ یک از این روش‌ها تا کنون نتوانستند گره‌ای از مشکلات بشر امروز باز کنند.
روشی که جناب مهندس در سی‌دی تشنگی معرفی می‌کند این است که بدن ما خودش باید چربی‌های اضافه را بیرون بریزد، نه اینکه آن‌ها را بسوزاند. و این یعنی ما انواع و اقسام خوراکی‌های مفید و موثر را بدون آنکه به بدن گرسنگی بدهیم، در اختیار بدن قرار می‌دهیم، تا بدن ما بداند همیشه غذا در اختیار دارد و ترسی نخواهد داشت و خود به خود و به راحتی چربی ها را دفع می‌کند.
برای آموزش چگونه غذا خوردن، چه غذاهایی خوردن، چه مقدار و چه وقت خوردن، حتماً باید در لژیون جونز شرکت کنیم، چراکه من ۴ ماه قبل از مراجعه به لژیون جونز، با مطالبی که جسته گریخته از دوستان گرفته بودم، موارد کاهش وزن را رعایت می‌کردم ولی کاهش وزنی نداشتم امّا به محض اینکه راهنمای جونز انتخاب کردم و با راهنمایی ایشان، شروع به نوشتن سی‌دی‌های مخصوص جونز کردم، به طرز عجیبی شاهد کاهش وزن خودم بودم.  بنابراین آموزش و آگاهی گرفتن از طریق راهنما و سی‌دی ها، نقش اساسی و اصلی را در سفر من بازی کرد. زمانی که من به این آگاهی رسیدم، نخوردن خیلی از غذاها و خوراکی‌های مضر نه‌تنها برایم سخت نبود، بلکه آسان و لذت بخش هم شده است و چون من می‌دانم جسم من نیازی به خوردن این خوراکی‌ها ندارد وسوسه‌ای هم برای خوردن آن‌ها ندارم. البته شاید خوراکی‌هایی مانند شیرینی، نوشابه، فست فود یا شکلات و چیزهای دیگر استفاده کرده باشم، ولی به مقدار مناسب و یا هر دو ماه یکبار استفاده می‌کردم و این موضوع را مدنظر دارم که بخاطر سفر جونز من، نباید حال اطرافیانم را خراب کند و من مسئول بازسازی جسم خودم هستم. در پایان مجدداً از جناب مهندس و راهنمای خوبم آقای رضا پارسا سپاسگزارم.

 

نگارنده: مرزبان محترم مسافر مهدی
ارسال: مرزبان خبری مسافر میثم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .