English Version
English

بی تفاوتی مسؤولان در حل معضل اعتیاد

بی تفاوتی مسؤولان در حل معضل اعتیاد

خجسته نیا: تذکر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به وضعیت هشدار در برخی محلات این شهر، در حالی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی را به صحن علنی کشاند که خبرنگاران از انعکاس مطالب مهم این جلسه منع شدند.


به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ صادقی زمانی که پشت تریبون این جلسه قرار گرفت، کلی برای خبرنگاران خط و نشان کشید و گفت: اگر آنچه نباید گفته شود در رسانه ها بیاید، علیه آن خبرنگار ادعای جرم می کنم.

وی با بیان اینکه همین خبرنگاران بودند که در سمت قبلی ام کار به دستم دادند، افزود: تنها مطالبی که برای تکان دادن مسؤولان لازم است در خبر بیان شود؛ زیرا عموم مردم نباید نگران شوند.


این مقام مسؤول مطالب مدنظر خودش را به سه بخش تقسیم کرد و در بخش مقدمه به بیان تاریخچه قانون مبارزه با مواد مخدر کشور و چگونگی شکل گیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

از قانون مقابله ای تا اصلاحیه سال89
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه قانون قبلی مبارزه با مواد مخدر بیشتر جنبه مقابله ای داشت، گفت: از سال 76 مطابق این قانون همه قاچاقچیان باید اعدام و معتادان روانه زندان می شدند.


سرهنگ صادقی با اشاره به اصلاح این قانون در سال89 افزود: در اصلاحیه این قانون سه راهبرد تعیین شد که تغییر نگرش معتاد به عنوان بیمار، تشدید مقابله با عرضه و پیشگیری از جمله این موارد بود.


این مقام مسؤول با اظهار تأسف از اینکه در قانون قبلی هیچ جرمی برای فروش و استفاده از مواد مخدر روانگردان لحاظ نشده بود، اظهار داشت: در قانون جدید جرم دستگیری هر حامل 30گرم شیشه نیز مانند هروئین اعدام تعیین شده است.
وی با انتقاد از تأخیر چندین ساله در برخورد با توزیع کنندگان شیشه گفت: همین مسأله متأسفانه وضعیت اعتیاد به شیشه را بسیار نگران کننده کرد.

وی درخصوص جرم معتادان در اصلاحیه قانون نیز افزود: مطابق اصلاحیه معتاد مجرم نیست، به شرط آنکه خود را درمان کند.
به گفته وی، در حال حاضر معتادان به جای زندان به مرکز ترک اعتیاد اجباری سنگ بست اعزام می شوند و در صورت اعتیاد مجدد پس از آزادی، به زندان فرستاده می شوند.

وی پیشگیری را از دیگر خلاهای قانون قبلی مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر این مهم به بخشهای اجرایی در خانه، محله، محیط آموزشی، کارخانه و کارگاه ها کشیده شده است.


کاهش مواد برای افزایش قیمت
سرهنگ صادقی در ادامه به کاهش کشفیات مواد مخدر از جمله تریاک و حشیش طی 11 ماهه سال جاری اشاره کرد و نسبت به افزایش مصرف شیشه هشدار داد.

وی با بیان اینکه توزیع میزان تریاک با کاهش 7 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده، گفت: این در حالی است که قیمت تریاک 70درصد و حشیش 39 درصد افزایش یافته است.


این مقام مسؤول با اشاره به ترفند دشمنان در تغییر ذائقه برای پیروزی در جنگ نرم اظهار داشت: متأسفانه قیمت شیشه 19درصد کاهش یافته است.


به گفته وی، در حال حاضر همه معتادان تریاک بالای 50 سال سن دارند، در حالی که سن معتادان شیشه بسیار پایین است.


وی نسبت به بی تفاوتی مسؤولان در تبدیل مشهد به یکی از تولیدکنندگان شیشه در کشور اظهار تعجب کرد و گفت: در همین میدان شهدا مواد اولیه برای ساخت شیشه به راحتی در دسترس است.


مسؤولان جهنمی
رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی، شانه خالی کردن مسؤولان از همکاری را محکوم کرد و گفت: به جرأت می گویم هر مسؤولی که اظهار تمایل برای همکاری با این ستاد می کند، فقط زبانی ادعا کرده است.


سرهنگ صادقی با بیان اینکه اغلب در عمل جا می زنند، افزود: تمام مسؤولانی که در این خصوص بی تفاوتند، فردای قیامت باید جوابگو باشند.


وی با اشاره به برخی صحنه های زننده تزریق اعتیاد در شهر مشهد تصریح کرد: هر چند قبول داریم که وظیفه قانونی بیشتر مسؤولان برخورد با مواد مخدر نیست، اما این معضلی است که اگر ریشه کن نشود، در خانه همه را می زند.


سرهنگ صادقی از همه مسؤولان برای مبارزه با مواد مخدر استمداد طلبید و اظهار داشت: فردای قیامت نفر اول من به جهنم می روم و تک تک مسؤولان بی تفاوت پشت سر من خواهند بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی تأکید کرد: این صحنه های زننده با حرف درست نمی شود و باید وارد میدان عمل شد و مطمئن باشید جمع کردن این تعداد معتاد تابلو کار سختی است.

وی در ادامه از معرفی 5 تا 6 محله مشهد، شهری که مدیران آن را «شهر بهشت» نام نهاده اند، به عنوان پاتوق اصلی اعتیاد پرده برداشت و اظهار داشت: اجازه ندهیم این خارها، گلهایی که شهر را زینت داده اند، از بین ببرند.

این مقام مسؤول با اشاره به ورود تبلیغات کذب برخی مواد مخدر در همه مراکز عمومی حتی دانشگاه ها گفت: به دانشجویان توصیه می کنند چنانچه از این دارو مصرف کنی تا صبح بیدار می مانی و یا اینکه چربی های اضافه اندامهایت آب می شود.


سرهنگ صادقی در ادامه، برخی ادعاهای قبلی را رد کرد و گفت: هرگز بیکاری باعث اعتیاد نیست، بلکه اعتیاد بیکاری می آورد.


وی گواه این ادعا را وجود استادکاران ماهر همه مشاغل در اردوگاه های ترک اعتیاد برشمرد و افزود: به اعتقاد ما پیشگیری بهتر از درمان است.


صادقی در پایان خواستار پشتیبانی معنوی و مالی شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد شد و تصریح کرد: رسیدگی به اعتیاد، وظیفه شرعی و قانونی شماست.

صحنه های غیر زیبنده شهر بهشت
در ادامه خواجی، رئیس کمیسیون مشارکتهای کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد با تشکر از این گزارش تصریح کرد: واقعاً این صحنه ها زیبنده شهر بهشت نیست و از سرهنگ صادقی می خواهم دستگاه های همکار در این زمینه را معرفی کند و اگر مسؤولی در این زمینه کمک نکرده، مایه شرم و خجالت است که مدیر این شهر است.


وی در اعتراض یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه رسانه ها این صحبتها را منتشر نکنند، گفت: چرا این حرفها را نزنند؟ بگذارید مردم بفهمند در شهر چه خبر است.

غلامرضا بصیری پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد نیز عنوان کرد: از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر می خواهم درخواستهای خود را اجرایی کند و مطمئن باشد شهرداری و شورای شهر همراه است.

تنها مصوبه جلسه
به گزارش خبرنگار ما، جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر مشهد فقط یک مصوبه داشت که تصویب بودجه سال91 شهرداری مشهد به مبلغ 5هزار 900میلیارد تومان بود.

گفتنی است، بودجه سال 91 شهرداری مشهد در مقایسه با سال گذشته 30درصد رشد داشته است.

 

منبع: قدس آنلاین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .