English Version
English

من تازه فهمیده‌ام که چقدر تغذیه من اشتباه بوده

من تازه فهمیده‌ام که چقدر تغذیه من اشتباه بوده

 من سه ماه است که عضو لژیون تغذیه خانم سپیده عزیز هستم. خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها روشی پیدا کردم که خیلی راحت و بدون هیچ سختی می‌توانم وزن کم کنم. باورم نمی‌شود که در این سه ماه این‌قدر به سیستم بدن خودم آگاه شده‌ام. من تازه فهمیده‌ام که چقدر تغذیه من اشتباه بوده است. قبلاً اصلاً به غذا خوردن خودم توجه نمی‌کردم و فقط غذاهایی که دوست داشتم را می‌خوردم. شیرینی و شکلات زیادی در برنامه غذایی من بود و همه غذاهایی که استفاده می‌کردم، تکراری و بدون خاصیت بودند مثل: فست فود، پیتزا، همبرگر و نوشابه.

 بعد از ورود به لژیون و گوش کردن صحبت‌های خانم سپیده و سی‌دی‌های آقای مهندس فهمیدم که اصلاً به غذا خوردن خود دقت نمی‌کردم و به سیستم جسم خودم آگاه نبودم. من با رژیم‌های سخت و دشوار به بدن خودم بسیار آسیب‌زدم که فایده‌ای هم نداشتند و بعد از چند سال دوباره وزنم برگشت ولی الآن حتی آب را با حساب‌وکتاب می‌خورم.

 همان‌طور که از متد DST برای درمان اعتیاد استفاده می‌کنیم، برای کاهش وزن و تغذیه سالم هم باید از همین روش استفاده کرد. وزنی را که در ده سال به دست آورده‌ایم مسلماً در مدت سه ماه نمی‌توانیم کم کنیم چون به بدن خود آسیب وارد می‌کنیم. باید زمان بدهیم تا وزنمان به وزن ایده آل برسد. خیلی از اطرافیان من با عمل جراحی معده خود را کوچک کردند ولی عوارض بعد از عمل زیادی داشتند. ورزش و پیاده‌روی چند سالی بود که از زندگی من رفته بود. من قبلاً زیاد می‌خوابیدم و همیشه خسته بودم ولی از موقعی که برنامه غذایی و ورزش خود را تنظیم کرده‌ام، صبح‌ها ساعت ۵ بیدار می‌شوم، در طول روز نمی‌خوابم و شب‌ها خیلی زود به خواب می‌روم؛ چون متوجه تأثیر خواب به‌موقع، روی سیستم بدنم شده‌ام.

 ما هرچقدر از سیستم درونی جسم خود بیشتر باخبر شویم بهتر می‌توانیم سلامت جسم خود و ظاهر خود را تضمین کنیم. مثلاً آقای مهندس در یکی از سی‌دی‌ها می‌گویند که چه ویتامینی بخورید که برای شل شدن پوست و چروک صورت مفید باشد. آگاهی از همین امر باعث می‌شود به‌جای این‌که هزینه زیادی برای تهیه کرم‌های جوان‌سازی پوست بکنیم، ویتامین‌های بدن را تأمین بکنیم؛ مثل چینی‌ها که غذاهای دریایی مصرف می‌کنند و پوست خوب و عمر طولانی دارند و در سن ۸۰ و ۹۰ سالگی سرحال و سرزنده هستند و فعالیت می‌کنند. ولی ما ایرانی‌ها از سن ۵۰ سالگی پوستمان چروک و شل می‌شود و خود را بازنشسته و خانه‌نشین می‌کنیم. ولی آقای مهندس (که خداوند عمر باعزت و طولانی به ایشان بدهد) ساعت 5 صبح بیدار می‌شوند و هفته‌ای سه بار به استخر می‌روند.

 پس ما اگر بخواهیم آقای مهندس را الگوی خود قرار بدهیم باید ورزش، تغذیه و خواب درست در برنامه زندگی‌مان باشد. امیدوارم هر شخصی که مثل آقای مهندس، زندگی خود را وقف آگاهی مردم کرده، عمری طولانی و باعزت از خداوند بگیرد. من بسیار خوشحالم چون حتی اگر روزی به هر دلیلی از این لژیون بروم، حداقل درست غذا خوردن، به‌موقع خوابیدن و ورزش کردن را یاد گرفته‌ام. از آقای مهندس دژاکام و خانم سپیده به خاطر لطفی که به ما می‌کنند متشکرم و همیشه دعاگوی‌شان هستم.


نویسنده: همسفر لیلا (لژیون دوم تغذیه سالم)
ویراستاری و ارسال: کمک راهنما همسفر راضیه (لژیون هفتم)
همسفران نمایندگی تخت جمشید
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .