English Version
This Site Is Available In English

روش DST به ما می‌گوید که در مشکلات بایستی صبر کنیم

روش DST به ما می‌گوید که در مشکلات بایستی صبر کنیم

جلسه چهاردهم از دوره سی‌ودوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، همسفران نمایندگی امین قم به استادی اسیستانت همسفر آذر، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر مرضیه با دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت 16:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

بسیار خوشحال هستم که در خدمت شما همسفران هستم و این افتخار نصیب من شد که بتوانم در این جایگاه خدمت کنم. دستور‌ جلسه‌ امروز DST است که به راحتی می‌توان درباره آن صحبت کرد و تجربیاتی که من و شما همسفران داشته‌ایم را می‌توانیم با هم به اشتراک بگذاریم. یکی از مزیت‌های کنگره این است که همدلی و همزبانی به قدری ما همسفران را به هم نزدیک کرده است که به راحتی می‌توانیم درباره این موضوعات تبادل‌ نظر کنیم؛ شاید مرور‌ خاطرات گذشته و بازگو کردن آن‌ها برای من و شما بسیار سخت باشد؛ ولی باعث می‌شود که یک سفر اولی تجربیات ما را بشنود و مسیرش را درست ادامه بدهد. یکی دیگر از مزیت‌هایی آن این است که خودمان را مقایسه کنیم کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم.

من در کنگره چندین مسافر داشتم و تجربه من در این زمینه بسیار است. ما به کمپ‌های بسیار زیادی مراجعه کردیم و فکر کردن به این موضوع که فرزندم در کمپ است بسیار برای من دردآور بود. افرادی‌که فکر می‌کنند اسیستانت یا راهنماها هیچ‌مشکلی نداشته‌اند سخت در اشتباه هستند و تمامی راهنماهایی که در این مکان نشسته‌اند مشکلات زیادی را متحمل شده‌اند. روزهای بسیار سختی را در دوران اعتیاد گذراندیم و همه این سختی‌ها به دلیل عدم دانایی نسبت به اعتیاد بود. اعتیاد را نمی‌شود ترک کرد؛ بایستی درک شود که بدانیم گریبان‌گیر چه‌چیزی شده‌ایم؟

در حال حاضر به راحتی می‌توان از طریق سایت و تحقیق‌کردن به کنگره راه پیداکرد. زمانی‌که برای اولین بار وارد کنگره شدم با خود می‌گفتم که باز هم می‌خواهند شروع به بدگویی درباره شخص مصرف‌کننده نمایند که اراده و غیرت ندارد یا من را همیشه به‌عنوان یک مادر مصرف‌کننده نگاه کنند؛ ولی در کنگره فرق می‌کرد واژه‌های متفاوتی اعم از مسافر، همسفر، بال پرواز به‌کار برده می‌شد. کنگره بوی عشق و محبت می‌داد که من همه‌جوره حاضر بودم تا بسوزم‌ و چراغی برای فرزندم باشم که سفر کند. با شروع شدن سفر مسافرم، من هم شروع به سفر کردم که با واژه‌های صورت‌مسئله اعتیاد، مثلث درمان و DST آشنا‌ شدم. این واژه به من می‌گفت: «هر چه‌قدر که در عمق تاریکی‌ها فرو رفته‌اید، باید زمان بگذارید تا بتوانید از تاریکی خارج شوید».

در روشDST هرکدام از حروف معنا دارد که حروف D به معنی دژاکام، S پله‌های کاهش یا افزایش و T حداقل زمان و طول درمان که ده الی یارده ماه است. واژه DST در همه‌چیز کاربرد دارد؛ چه‌بسا که ما لژیون سلامتی داریم یا در صورت بیماری می‌توانیم با این روش آن را درمان کنیم. DST به ما این موضوع را یادآور می‌شود که در مشکلات بایستی صبر کنیم و هر همسفر یا راهنمایی که در این مکان و این صندلی‌ها نشسته است صبوری کرده تا به این جایگاه رسیده است. امیدوارم همه شما گل رهایی را از دستان مبارک آقای مهندس تحویل بگیرید. کسی که به مقصد ایمان داشته باشد با عشقی که توسط راهنما به او داده است هر سختی را آسان و هر ناممکنی را ممکن می‌سازد.

امروز دوشنبه 23 مهرماه انتخابات دوره نهم مرزبانی با حضور اسیستانت همسفر آذر و دستیار ایشان راهنما همسفر آتنا برگزار شد. در این انتخابات همسفر فاطمه و همسفر زهرا با کسب بیشترین آراء به‌عنوان مرزبانان دوره نهم انتخاب شدند؛ ضمن تشکر و قدردانی از خدمات شایسته مرزبانان دوره هشتم، برای مرزبانان دوره جدید خواستار بهترین‌ها در مسیر خدمت هستیم.

در ادامه جلسه پس از قرائت پیام، انتخابات نگهبانی با حضور 3 کاندیدا برگزار شد و با رأی اعضاء همسفر مرضیه به‌عنوان نگهبان دوره سی‌‌وسوم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران نمایندگی امین قم انتخاب شدند.

مرزبانان کشیک: مسافر محمد و همسفرمرجان
تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنماهمسفر اعظم (لژیون اول)
عکاس: همسفر ریحانه
ویراستاری: همسفر زهرا خدمتگذار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .