English Version
This Site Is Available In English

بهترین مقاله در کنفرانس عالی ایمنی سرطان شناسی

بهترین مقاله در کنفرانس عالی ایمنی سرطان شناسی

 

گواهی ارائه بهترین مقاله در کنفرانس عالی ایمنی سرطان شناسی به آقای مهندس دژاکام

مقاله اقای مهندس دژاکام تحت عنوان تاثیر اوتی بر بیماری ام اس (مدل حیوانی)، که در کنفرانس عالی ایمنی سرطان شناسی در فیلادلفیای امریکا ارائه گردید، جایزه بهترین مقاله را دریافت کرد.

 


گواهی ارائه مقاله تاثیر اوتی بر بیماری ام اس در کنفرانس عالی ایمنی سرطان شناسی در امریکا

مقاله اقای مهندس دژاکام تحت عنوان تاثیر داروی اوتی بر تولید غلاف میلین بر بیماری ام اس (در نمونه حیوانی) در کنفرانس عالی ایمنی سرطان شناسی در فیلادلفیای ایالات متحده ارائه گردید.

 


متن سخنرانی:

 

 خانم‌ها، آقایان، آقای رئیس، سلام.
 

خیلی متاسفم؛ از من دیگر کاری ساخته نیست. هیچ کاری برای این بیمار نمی‌توانم انجام بدهم. هیچ درمانی وجود ندارد. 


بیمار: پس من چه کار کنم؟


متخصص: بروید و دعا کنید. زیرا هیچ دارویی قادر به مهار بیماری و یا درمان آن وجود ندارد. ما تلاش خود را کردیم. 

 

صحنه‌ای دیگر:


خیلی متاسفم؛ این بیماری درمان قطعی ندارد. 


بیمار: چه کار بایستی انجام بدهم؟

پزشک: بایستی تا آخر عمرتان از این دارو ها استفاده کنید. 

بیمار: یعنی هیچ راه‌حلی برای درمان این بیماری وجود ندارد؟

متخصص: خیر، متاسفم؛ ما فقط می‌توانیم این بیماری را تا حدی کنترل کنیم، با استفاده از قرص‌ها و آمپول‌های مختلف. 

بیمار: یعنی من هرگز به سلامتی برنمی‌گردم؟

متخصص: ما سعی خود را خواهیم کرد که اوضاع از این بدتر نشود، ولی ما همیشه امیدواریم. 

آری، این کلمات یا دیالوگ‌هایی هستند که همه روزه در سراسر جهان، بین متخصصین و بیمار رد و بدل می‌شود، البته برای بسیاری از امراض. 

به راستی چرا ما با اینگونه دیالوگ ها رو به رو می‌شویم؟

پاسخ این است که برای کشف حقیقت باز هم بایستی به تلاش خود همواره ادامه دهیم، تا معما هارا یکی یکی ، یکی پس از دیگری حل کنیم. امروزه در MS می‌‌دانیم که غشای میلین دچار مشکل شده، و اگر ما قادر به درمان و یا بازسازی غشای میلین باشیم، آنگاه نه تنها قادر به درمان MS خواهیم بود بلکه می‌توانیم به درمان بیماری‌های متعددی، مثل طیف بیماری‌های نورولوژیک، دمانس‌های مغزی، آسیب‌های مغزی، سکته‌ی مغزی و همچنین آسیب‌های ناشی از مصرف مواد محرک و غیره نائل گردیم. 
البته ما در تحقیقات خود مشاهده کردیم که قادر به ترمیم و بازسازی غشای میلین هستیم. و حتی از حدود بیش از ده سال قبل در درمان اعتیاد مصرف‌کنندگان مواد مخدر با متد DST و داروی اپیوم تینکچر، مشاهده کردیم تعداد قابل توجهی از این بیماران که مبتلا به MS بودند همراه با درمان اعتیاد خودشان، MS آنها نیز در بعضی موارد کاملا درمان شده بود. به همین دلیل ما برای اثبات این موضوع به تحقیق و آزمایش روی موش‌های صحرایی پرداختیم.

یافته های‌ ما در نمونه‌های جانوری بدین قرار بود که نه تنها ترمیم و بازسازی غشای میلین را مشاهده کردیم، بلکه کاهش التهاب نیز به شکل معناداری قابل رویت بود.
جالب است که در اینجا من به تئوری سیستم X اشاره‌ای می‌کنم. وقتی که من در درمان اعتیاد با متد DST برحسب تصادف به درمان سایر بیماری‌ها رسیدم، به دنبال نقطه‌ی مشترکی می‌گشتم و نام آن نقطه‌ی مشترک را سیستم X گذاشتم.
 سیستم X یعنی: کارکرد مجموعه‌ی نوروترانسمیترها، هورمون‌ها، مدیاتور‌ها، غدد درون‌ریز و برون‌ریز، مدار‌های اپی‌ژنتیک این سیستم را تشکیل می‌دهد. که حتی سیستم ایمنی هم در زیر این مجموعه قرار دارد. سیستم X می‌گوید: هر کدام از این مواد کم و زیاد بشود، یک بیماری بروز می‌کند و با باز‌تنظیم آن، بیماری برطرف می‌شود. به عبارتی منشاء اکثر بیماری‌ها در اثر اختلال در سیستم X به وجود می‌آید. و ما با باز‌تنظیم سیستمX با داروی اپیوم و متد DST توانسته‌ایم در بیماری های مختلفی مثل سرطان خون (ALL-ALM-CLL-CLM) و همینطور مهار متاستاز در سرطان سینه و همینطور مهار رگ‌زایی که مقالات آن اَکسپت شده، مطالعات را ارائه کرده‌ایم. و تصمیم داریم در پنج سال آینده روی بیماری‌های شوگرن، آرپی، آندومتریوز، روماتیسم، آرتریت روماتوئید و صرع تحقیق کنیم. 
امروزه در حالی که منشاء MS هنوز ناشناخته است و مطالعات جدید به نقش احتمالی ویروس EBV نیز افزایش شدید نرخ ابتلا به MS را در جهان اشاره دارد. بنابراین یک درمان موثر بایستی به غیر از مهار التهاب قادر به ترمیم نورون ها نیز باشد. که ما در تحقیقات خود به شکل معناداری این درمان را مشاهده کردیم که همکار خوبم آقای دکتر آروین حقیقت فرد به مقداری از نتایج اشاده‌ی کوتاهی می‌کند. 
همچنین مشتاقانه آماده همکاری تحقیقات بین المللی با سایر دانشمندان هستیم

 

منبع : www.immuno-oncologysummit.com

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .