English Version
This Site Is Available In English

گروه خانواده_ روش DST سایر روش‌های ترک اعتیاد را زیر سوال می‌برد

گروه خانواده_ روش DST سایر روش‌های ترک اعتیاد را زیر سوال می‌برد

جلسه اول از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره60 لژیون بروجن به استادی اسیستانت همسفر آرزو، نگهبانی راهنما همسفر فاطمه و دبیری همسفر راضیه با دستور جلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز دوشنبه ۲۳ مهر‌ماه ۱۴۰۳ ساعت15:00 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد: 

با تک‌تک سلول‌هایم، خداوند را شاکر و سپاسگزارم که اولین جلسه خصوصی همسفران لژیون بروجن، شروع به کار کرد و خیلی خدمت مهندس حسین دژاکام و خانواده محترمشان، خدمت همسفر مرجان و همسفر کامران تبریک می‌گویم. همچنین خدمت ایجنت مسافران و ایجنت همسفران، خدمت مرزبان‌ها در بخش مسافران و همسفران و همه سفر اولی‌ها، سفر دومی‌ها، راهنمایان و راهنمایان تازه‌واردین و تک‌تک شما همسفرانی که روی این صندلی‌ها نشسته‌اید تبریک می‌گویم.

از شما تشکر می‌کنم به خاطر این‌که همه باهم کمک کردید تا امروز بخش خصوصی لژیون بروجن شکل بگیرد و شاهد پیشرفت لژیون بروجن در بخش همسفران هستیم؛ به خانم آنی کماندار دیده‌بان بخش همسفران خیلی تبریک عرض می‌کنم و اجازه تشکیل جلسات را از ایشان گرفتیم. ان‌شاءالله که تک‌تکمان تلاش کنیم به خاطر این‌که بتوانیم افراد زیادی را کمک کنیم تا از تاریکی‌ها خارج شوند؛ افرادی که مثل خودمان، همسفر بودند و در کنار مصرف‌کننده قرار گرفتند و وارد کنگره شدند و یا قرار است تا وارد کنگره بشوند تا از بند تاریکی‌ها و سیاهی‌هایی که در وجودشان هست، خارج شوند.

دستور جلسه امروز «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» عنوان‌شده است. مهندس حسین دژاکام در سال 1375، در ماه مبارک رمضان تصمیم گرفتند که روزه‌ بگیرند و بعد از ماه رمضان متوجه شدند که دو وعده از وعده‌های مصرفی‌شان یعنی وعده سحر و وعده افطار مرتب‌شده است؛ چون تعداد دفعاتشان زیاد بود، بعد از ماه رمضان تصمیم گرفتند که به برنامه مصرف تریاکشان سروسامان بدهند و بعداز این‌که سروسامان دادند و مرتب شد؛ وعده‌های مصرفی را به‌آرامی و ذره‌ذره کم کردند تا در ۱۵ آذرماه 1376 به درمان رسیدند.

مهندس حسین دژاکام، این روش و این کشف بزرگ را برای خودشان نگه نداشتند و خواستند که بقیه انسان‌هایی که مثل خودشان در دام اعتیاد بودند و همسفرهای آن‌ها از این تاریکی خارج شوند. بعد از درمان ایشان، صورت‌مسئله اعتیاد پیدا شد و مهندس حسین دژاکام متوجه شدند که مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر درونی بدن مصرف‌کننده شده است. همه ما هم که مصرف‌کننده نیستیم؛ یک سیستمی داریم به نام سیستم ایکس که این سیستم براثر افکار منفی یا اشکالاتی که در درون من به وجود می‌آید؛ مثل اعمال ضد ارزشی، باعث می‌شود که این سیستم از تعادل خارج شود و من دچار مشکلات متعدد شوم؛ اما برای یک مصرف‌کننده مصرف مواد مخدر باعث شد که سیستم ایکس او دچار اختلال شود.

مخفف کلمات DST را می‌گوید (D) مخفف دژاکام یا ضریب هشت‌دهم کاهش یا افزایش پله‌های مصرفی، (S) مخفف استپ یا پله است که هر پله ۲۱ روز طول می‌کشد و (T) مخفف تایم یا زمان است که برای درمان اعتیاد یک مصرف‌کننده، ده ماه زمان لازم است. مهندس حسین دژاکام، بعد از این‌که به این روش دست پیدا کردند به این نکته هم اشاره کردند که بیماری اعتیاد یک بیماری است که سه ضلع دارد و برای درمان اعتیاد، احتیاج به سه ضلع‌ داریم که درست شود؛ جسم، روان و جهان‌بینی. جسم با داروی اوتی به تعادل می‌رسد؛ جهان‌بینی یک فرد مصرف‌کننده یا یک همسفر با آموزش گرفتن و عمل به آن آموزش‌ها درست می‌شود و روان؛ یعنی خلق‌وخو، وقتی‌که جسم درست شود و جهان‌بینی درست شود به‌موازات آن‌هم خلق‌وخوی آن فرد هم‌تغییر می‌کند؛ اما برای این کار، نیاز است که آن فرد خدمت هم بکند و کارهایی که در لژیون، راهنما به او می‌گوید تمام و کمال انجام دهد تا مثلث درمانش کامل شود.

اما در ادامه به مثلث دیگری اشاره می‌کنند به نام مثلث DoD که (D) اول مخفف DST همین روشی است که الآن توضیح دادم، (O) مخفف کلمه اپیوم یا داروی تریاک یا شربت تریاک است و (D) آخر، مخفف دوز یا اندازه است؛ یعنی در کنگره‌۶۰، وقتی‌که یک مصرف‌کننده به‌واسطه اعتیاد؛ یعنی خارج شدن سیستم ایکس او از تعادل، درمانش را می‌خواهد انجام دهد باید این کارها را باهم انجام دهد؛ آموزش بگیرد، دارویش را سروقت استفاده کند، خدمت کند تا بتواند در ادامه طی ۱۰ ماه به درمان اعتیاد برسد و لازم است خواسته قلبی هم برای این کار داشته باشد و همه‌چیزهایی را که کنگره می‌گوید تمام و کمال انجام بدهد.

مهندس حسین دژاکام فرمودند: اعتیاد یک بیماری فیزیولوژیک و یک بیماری اپی ژنتیک است؛ یعنی وقتی‌که فیزیولوژی بدن و ساختار درونی بدن دچار مشکل شود و همین‌طور ژن‌ها هم دچار مشکل شوند، وقتی‌که داروی اوتی مصرف می‌شود و بقیه قسمت‌ها هم به‌موازات هم درست شوند، درمان اعتیاد برای فرد مصرف‌کننده، اتفاق می‌افتد و DST واقعاً یک روش علمی است که در جهان، بی‌نظیر است. در هیچ جا غیر از کشور خودمان پیدا نمی‌کنیم که درمان اعتیاد را انجام دهند؛ درمان اعتیادی که درست و صحیح انجام می‌شود و همه روش‌های مرسوم را زیر سؤال می‌برد به خاطر اینکه با روشی که در کنگره‌۶۰ انجام می‌شود، فرد مصرف‌کننده آدم دیگری می‌شود و غیر از درمان اعتیاد می‌تواند به‌مرورزمان توانایی‌های زیادی را به دست بگیرد.

در مورد تجربه من از سایر روش‌ها من تنها یادم می‌آید که مسافرم اول برایش روش سم‌زدایی را آزمایش کردیم و این هم به اصرار من بود که این کار انجام شد؛ ولی زمانی که آن مرحله سم‌زدایی انجام شد؛ یعنی وقتی از من رضایت گرفتند که می‌خواهند این کار را انجام دهند آن موقع، آن‌قدر ترسیدم و شوکه شدم که گفتم اگر خدای‌نکرده اتفاقی برای ایشان بیفتد، من باید چه‌کار کنم، آن‌قدر دعا کردم که به‌سلامت بتواند از این بخش عبور کند و فکر می‌کردم روش سم‌زدایی، روش درستی است؛ اما بعدها با آشنایی با کنگره متوجه شدم که این هم یک روش است؛ ولی درواقع درمان اعتیاد صورت نمی‌گیرد و فرد مصرف‌کننده همیشه به مصرف مواد مخدر نیاز دارد تا زمانی که در کنگره ۶۰، به درمان نرسد. روش DST، در درمان اعتیاد به سیگار، درمان الکل، درمان انواع مواد مخدر، برای کاهش و افزایش وزن هم کاربرد دارد و افراد زیادی غیر از درمان اعتیاد و درمان سیگار، توانستند لاغری یا چاقی خودشان را هم درست کنند.

مرزبانان کشیک: همسفر زهرا و مسافر محمد
تایپ: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر سعیده (لژیون سوم)
عکاس، ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون اول)
همسفران لژیون بروجن 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .