English Version
This Site Is Available In English

روش DST کلید قفل زنگ‌زده اعتیاد است

روش DST کلید قفل زنگ‌زده اعتیاد است

جلسه دهم از دوره اول کارگاه‌ آموزشی مجازی همسفران نمایندگی دلیجان با استادی راهنمای تازه واردین همسفر کوثر، با دستورجلسه «DST و تجربه من از سایر روش‌ها» روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد. 

سخنان استاد:

آقای مهندس حسین دژاکام برای درمان اعتیاد از روش DST استفاده کردند؛ درمانی که داروی آن سال‌ها وجود داشت ولی روش استفاده و برنامه درمانی برای آن ابداع نشده بود. DST ؛ ابداع و کشف آقای مهندس حسین دژاکام بود که با روش کاهش و افزایش تدریجی که به اختصار DST نوشته می‌شود؛ موفق به درمان اعتیاد به مواد مخدر، این معضل بزرگ جهانی شدند. DST فقط یک متد و روش نیست؛ بلکه می‌توان فراتر و الگو و راه‌گشای بسیاری از بیماری‌های لاعلاج و اصلاح بسیاری از رفتارها و شیوه‌های غلط زندگی و جواب معماهای حل نشده ما در زندگی باشد. DST شاه‌کلیدی است که خیلی از درهای بسته را باز می‌کند؛ چه بسا این روش از نظر علمی از زمانه خود جلوتر بوده و هست و به‌خاطر این موضوع شاید هنوز ارزش واقعی آن به درک جهانیان نرسیده است. همان‌گونه که مسئله بیماری اعتیاد به صورت تدریجی و افزایشی، فرد را تخریب کرده، پس باید به صورت تدریجی هم درمان و درست شود. مفهوم DST این است که باید برای اصلاح هر چیزی زمان لازم را مهیا کنیم؛ زمان را که فاکتور مهمی برای تغییر و تبدیل است حذف نکنیم، مسئله زمان چیزی بود که در روش‌های ناموفق درمان مثل ترک‌های رایج حذف شده بود و بهایی به آن داده نشده است؛ ولی در روش DST زمان یکی از اضلاع مهم و اساسی مثلث DST است.

الگوی ما در زندگی و آموزش ها؛ طبیعت است. در طبیعت ذرّه ذرّه و با گذشت زمان تغییرات ایجاد می‌شود. برگ درختان به مرور زمان و با گذشت ماه‌ها از سبز به زرد و و نارنجی می‌گراید. یک سیب برای تبدیل شدن به سیب؛ ابتدا بخاطر تحمل سرمای زمستان؛ در فصل بهار ذره ذره جوانه و بعد تبدیل به شکوفه و گل و نهایت بعد از گذشت چند فصل تبدیل به میوه‌ای کامل می‌شود. در طبیعت سریعاً و در مدت کوتاهی شکوفه‌ها میوه تبدیل نمی‌شوند. از این الگو می‌توان متوجه شد که؛ فجایعی که در روش یوآردی و سایر روش های ترک به وجود آمد به این دلیل بود میخواستند در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسند‌، در حالی که فاکتور زمان را حذف کرده و نادیده گرفتند. همان‌گونه که در طبیعت برای داشتن یک میوه کامل و سالم، اولین مولّفه زمان است؛ باید چند فصل بگذرد که میوه مراحل رشد و تکامل خود را طی کند. دومین مولّفه درجه حرارت است که در فصل های مختلف دماهای مختلف و متناسب با رشدش را طی میکند. مرحله‌ی سوم تغذیه و آب و خورشید و نور کافی است که در مسئله‌ی اعتیاد این سه فاکتور؛1-دارو 2-دوز 3-زمان ده‌ تا یازده ماه مدت سفر است که باید حتما رعایت شود که میوه‌ی شیرین درمان و خروج از اعتیاد به ثمر‌ برسد و از طعم شیرین و ناب میوه‌ی درمان بچشیم و لذت ببریم.

نویسنده: راهنمای‌ تازه‌‌واردین همسفر کوثر
ویرایش: راهنما همسفر پریسا (لژیون اول)
ارسال: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی دلیجان 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .