English Version
This Site Is Available In English

سی‌دی، صیقل بخش روان و جهانبینی

سی‌دی، صیقل بخش روان و جهانبینی

نون والقلم و مایسطرون. دستورجلسه این هفته نقش سی‌دی و نوشتن آن در آموزش است؛ کنگره۶۰ به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می‌کند، در حال ارائه روش خود و آموزش دادن این متدها از طریق کتاب‌ها، جزوات و سی‌دی‌هایی می‌باشد که به‌روزترین و غنی‌ترین اطلاعات را به اعضای خود منتقل می‌کند. در این میان، سی‌دی‌های هفتگی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، زیرا صحبت‌ها و آموزش‌های آقای مهندس و استاد امین بدون کم و کاستی از طریق صدا برای اعضا در سراسر کشور و به‌عبارتی در سراسر جهان در حال پخش شدن است. همه‌ شعب در حال گرفتن آموزش‌های یکسان هستند، بدون اینکه تاخیری در زمان دریافت این آموزش‌ها احساس شود و کنگره۶۰ چه زیبا از تکنولوژی روز استفاده مفید کرده‌است و همگام با پیشرفت فناوری برای خود و اعضاء فرصت‌های ویژه‌ را فراهم نموده‌است. درواقع سی‌دی‌ها باعث اتحاد و یک‌پارچگی بین شعب شده‌است و اگر این موضوع نبود، شاید الان شاهد چنین نظم و چینش دقیق و همبستگی به این صورت نبودیم. هر شعبه‌ای که می‌رویم، صحبت‌ها و آموزش‌ها یکی هست و به‌نحوی عدالت در آموزش در کنگره۶۰ موج می‌زند. در گذشته نوشتن سی‌دی اجبار نبود ولی به‌مرور زمان این امر به‌صورت وظیفه‌ای هفتگی درآمد، زیرا طبق تجربه اثرات بسیار شگفت‌انگیزی هم بر جسم و هم بر روان و جهان‌بینی دارد.

نوشتن چندین برابر گوش دادن تاثیرگذار است و باعث می‌شود مطالب به عمق جان نفوذ کنند و انسان را به سمت کاربردی کردن آن‌ها سوق می‌دهد، درصورتی‌که گوش دادن چنین اثر عمیقی ندارد. درواقع سی‌دی‌ها مباحثی را می‌گویند که جز هنر درست زندگی کردن و آرامش داشتن و آرام‌آرام به‌تعادل رسیدن چیز دیگری نیست؛ مطالبی که در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شوند. بسیار پیش آمده که به نوشتن مشغول شده‌ایم و راه حل مشکل خود را در لابلای صحبت‌های آقای مهندس و استاد امین یافته‌ایم و کلیدی را از طرف قدرت مطلق برای حل مشکل خود دریافت کرده‌ایم، سی‌دی‌ها تماما حقیقت را بیان می‌کنند، به ما می‌گویند که درست زندگی کنیم و بگذاریم دیگران هم زندگی کنند، می‌گویند؛ غیبت نکن، تجسس نکن، تهمت نزن، کفر نورز، شرک نورز، دست دیگران را بگیر، چیزهایی را می‌گویند که بارها و بارها و چندین سال شنیده‌ایم ولی نمی‌دانستیم راهش چیست و چگونه می‌توانیم از این ضدارزش‌ها خلاصی پیدا کنیم، سی‌دی راهش را به‌زیباترین و ساده‌ترین روش بیان می‌کند و با نوشتن باعث می‌شویم این گفته‌ها مثل آبی که آهسته‌آهسته سنگ را شکل می‌دهد، روح و روانمان را صیقلی کند و شکل خوبی بدهد، چراکه به‌گفته آقای مهندس، این آموزش‌ها برگرفته از کتاب آسمانی ماست و چیزی به‌غیر از حقیقت نیست که تمثیل‌ها را باز می‌کند و راه جدیدی را برایمان نمایان می‌سازد، گویی نگاه ما را به جهان درون و بیرون متحول می‌کند؛ برای پیمودن مسیر جدید و پر از شگفتی، نگاه قبلی به هیچ کاری نمی‌آید، باید جهان‌بینی تغییر کند و شاه‌کلید تغییر دیدگاه ما، همین سی‌دی نوشتن است.

شاید دراوایل متوجه نتایج سی‌دی نوشتن نشویم، ولی هرچه که پیش می‌رویم، می‌بینیم چه اثرات غیرقابل باوری در ما می‌گذارد. از بالاتر رفتن سطح سواد و دامنه لغات و میزان مطالعه گرفته تا جلوگیری از بیماری آلزایمر و تقویت حافظه و ... سی‌دی نوشتن خود به‌نوعی مدیتیشن و مراقبه است، وقتی در حال نوشتن هستیم، از هرچه هست فارغ می‌شویم و ذهن خود را در لابلای صحبت‌ها و کلماتی که بر روی صفحه سفید می‌نگاریم، به‌پرواز درمی‌آوریم و چقدر این حس لذت‌بخشی است، گویی دیگر هیچ دغدغه‌ای ما را نمی‌آزارد و قدرتی می‌گیریم که مسیرمان را طی کنیم‌. آقای مهندس با اجبار کردن این مقوله، این توفیق را نصیبمان کرده‌اند که هفته به هفته بر علم و دانایی خود بیفزاییم و در راه تزکیه و پالایش جسم و جانمان قدم برداریم و چه اجباری زیباتر و دل‌نشین‌تر از این...

نویسنده و ویراستار: راهنما همسفر پریسا (لژیون اول)
ارسال: همسفر سعیده رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی دلیجان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .