English Version
This Site Is Available In English

هر مسئله‌ای صورت مسئله دارد

هر مسئله‌ای صورت مسئله دارد

سلام دوستان فرشته هستم یک همسفر

اعتیاد یک مسئله است و هر مسئله‌ای هم صورت مسئله‌ای دارد. یکی از مشکلات اصلی اعتیاد تا به حال همین موضوع بوده است و هیچ‌کس نتوانست راهی منطقی برای آن پیدا کند. عده‌ای به جایی رسیدند که فکر می‌کنند، اعتیاد درمان ندارد و عده‌ای دیگر ادعای درمان اعتیاد را در کوتاه مدت و در چند ساعت مطرح نمودند. یکی از مشکلات این بود که چرا یک فرد هر قدر تلاش‌ می‌کند و با هر روشی مصرف مواد مخدر را کنار می‌گذارد، حالش خوب نمی‌شود و به تعادل نمی‌رسد؟ چرا میل وسوسه مواد مخدر را دارد؟
پس از تحقیق و بررسی جناب آقای مهندس حسین دژاکام به این جواب و نتیجه رسیدند: «سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی و مخدرهای طبیعی که ما در کنگره‌۶۰ به آن سیستم ایکس می‌گوییم، دچار اختلال شده، کارش را درست انجام نمی‌دهد و مخدرهای بیرونی جایگزین آن شده است». وقتی سیستم ایکس درست کار نکند، اول: فیزیولوژی و جسم، دچار مشکل می‌شود. مانند: انواع و اقسام دردها و بی‌قراری‌ها.
دوم: روان از تعادل خارج می‌شود. مانند: افسردگی، گوشه‌گیری و...
سوم: تفکرات و دیدگاه شخص به زندگی نیز دچار مشکل می‌شود. در این حالت شخص امیدی به زندگی ندارد و قادر به فکر کردن وتصمیم گیری نیست.
مهندس حسین دژاکام صورت مسئله اعتیاد را در قالب یک مثلث به نام مثلث درمان‌ اعتیاد تنظیم نمودند که شامل: جسم، روان و جهانبینی است.

سلام دوستان فریده هستم همسفر

خدا را شاکر و سپاسگزارم که در مسیر سبز کنگره قرار گرفتم تا با دریافت آموزش‌ها، به آرامش برسم. اعتیاد موضوع عمیقی بود که آقای مهندس چون خودشان اعتیاد را تجربه کرده‌ بودند، موفق شدند آن را بشکافند.
افراد زیادی سعی کردند برای درمان اعتیاد راه حلی پیدا کنند اما موفق نشدند؛ زیرا یا مبدا، مقصد و هدفشان مشخص نبود و یا مسیر را اشتباه می‌رفتند. این افراد اعتیاد را یک عادت می‌دانستند و فرد مصرف‌کننده را یک شخص بی‌اراده که نمی‌تواند عادتش را ترک کند، به همین دلیل در درمان مواد با شکست مواجه می‌شدند. جناب مهندس تعریف درستی که از اعتیاد داشتند، این بود که اعتیاد چه هست و فرد مصرف‌کننده چه مشکلاتی دارد و بر همین اساس صورت‌مسئله اعتیاد را پیدا کردند. ایشان معتقد بودند که «اعتیاد یک جایگزینی مزمن است یعنی مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد شبه افیونی بدن شده است و زمانی می‌تواند به درمان برسد که جایگزینی درست باشد و مخدرهای طبیعی درون بدن فرد مصرف کننده راه اندازی شود به عبارتی یک روان سالم جایگزین یک روان خراب گردد». زمانی که سیستم شبه افیونی بدن خوب کار نکند، این سیستم نمی‌تواند خودش را  بازسازی و ترمیم کند. برای رسیدن به درمان بایستی اضلاع مثلث جسم، روان و جهان بینی به تعادل برسند. اگر جسم تعادل نداشته باشد روان هم به تعادل نمی‌رسد و فرد دچار افسردگی و پرخاشگری می‌شود. در پایان سپاسگزار جناب مهندس هستم که مسئله اعتیاد را روشن کردند و باعث شدند مسافر من به درمان برسد.

 

رابط خبری و ویراستار: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوم)
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .