English Version
This Site Is Available In English

صورت مسئله اعتیاد

صورت مسئله اعتیاد

همسفر رقیه:

یکی از دستور جلسات مهم کنگره ۶۰ صورت‌مسئله اعتیاد است. همیشه در ذهن ما آدم‌ها یک‌سری غول‌هایی هستند که خیلی بزرگ هستند؛ مثلاً از مسئله اعتیاد در ذهنمان غول ساختیم و خیلی بزرگش کردیم و فکر می‌کردیم یک مشکل حل نشدنی و همیشگی است و شخص مصرف‌کننده هیچ‌وقت خوب نمی‌شود، البته این گفته‌ها برای افراد غیر کنگره‌ای است؛ چون کنگره اعتقاد دارد که اعتیاد یک بیماری است که مثل خیلی از بیماری‌های دیگر قابل‌درمان است. اعتیاد یک بیماری است که سال‌های سال بشر به دنبال درمان آن بوده و هست، اما تاکنون راه‌حل منطقی پیدا نکرده است؛ زیرا اعتیاد را یک بیماری مرموز، لاعلاج و پیش‌رونده می‌داند. اما جناب آقای مهندس دژاکام توانستند با روشی که خود ابداع کردند به درمان برسند و با مطرح کردن تئوری‌ ایکس صورت‌مسئله اعتیاد را مشخص کنند.

در بدن همه‌ی انسان‌ها موادی ترشح می‌شود که مشابه مواد مخدر است؛ اما فرد مصرف‌کننده با واردکردن مواد مخدر از بیرون باعث می‌شود که غدد درونی بدن دیگر مواد شبه افیونی ترشح نکند. درنتیجه مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر درونی بدن می‌شود. با کشف صورت‌مسئله اعتیاد راه‌حل آن نیز در کنگره ۶۰ مطرح شد. اعتیاد یک بیماری است که برای درمان و معالجه، باید سه پارامتر در انسان موردتوجه قرار بگیرد که بایستی این سه پارامتر هم‌زمان و به‌موازات هم جلو بروند. چنانچه یکی از این مؤلفه‌ها ناقص باشد مشکل فرد مصرف‌کننده حل نخواهد شد و درمان حاصل نمی‌گردد. این مؤلفه‌ها شامل موارد زیر است که اضلاع مثلث درمان اعتیاد را تشکیل می‌دهند:

_جسم

_روان

_جهان‌بینی

زمان حل مشکل جسمی و رسیدن به‌سلامت تا ۹۰ درصد حدود ۱۱ ماه ه طول می‌انجامد که با تعادل جسم در این مدت روان هم به تعادل می‌رسد؛ اما برای حل مشکل جهان‌بینی خدا می‌داند!

این دستور جلسه در کلیه زندگی مطرح است. بایستی در هر مسئله‌ای در زندگی صورت‌مسئله‌ی آن را بدانیم تا آن را حل کنیم. صورت‌مسئله اعتیاد برای منِ همسفر هم یک مقدمه است که بتوانم مبدأ و مقصد و هدف خود را در زندگی مشخص کنم و دیدم را نسبت به جهان درون و بیرون تغییر بدهم و با تفکر و اندیشه‌ی درست، صورت‌مسئله مشکلات را پیدا کنم و بهترین راه‌حل را انتخاب کنم. وقتی صورت‌مسئله را داشته باشم حل آن‌هم دشوار نخواهد بود. به امید روزی که با جهانی‌شدن کنگره ۶۰، صورت‌مسئله اعتیاد برای جهانیان مشخص شود و تمام افرادی که خواستار رهایی از اعتیاد هستند بتوانند از نعمت سلامتی برخوردار شوند و بتوانند این مسئله را به‌راحتی حل کنند.

همسفر زهرا:

ما قبل از اینکه به کنگره ۶۰ بیاییم و با آقای مهندس و روش درمان آشنا بشویم، همه فکر می‌کردیم که اعتیاد درمان ندارد و هر کس مصرف‌کننده مواد مخدر است آدم لجباز و خودخواهی است و مصرف‌کننده مواد مخدر اگر غیرت داشته باشد و خانواده و زن و بچه یا پدر مادرش را دوست داشته باشد، مصرف نمی‌کند و اگر به خودش بیاید و با دوستان ناباب نگردد اعتیاد خود را ترک می‌کند و دیگر مصرف نمی‌کند. غافل از اینکه بدانیم صورت‌مسئله اعتیاد را درست مطرح نکرده‌ایم؛ ولی آقای مهندس حسین دژاکام بنیان کنگره ۶۰ صورت‌مسئله اعتیاد را به‌درستی مطرح نمودند و پرونده اعتیاد را برای همیشه بسته‌اند. صورت‌مسئله‌ای که مصرف‌کننده مواد مخدر شخص بیماری است که توسط مصرف مواد مخدر بیرونی، مواد مخدر درونی را از کار انداخته است. فرد مصرف‌کننده بیمار است که باید درمان شود؛ چون در سیستم ایکس خلل ایجادشده و در جسم و فیزیولوژی انسان اختلالی به وجود آمده است. آقای مهندس دژاکام این صورت‌مسئله را حل کردند و با روش درمان دی اس تی و با داروی درمان اوتی (اپیوم تینکچر) صورت‌مسئله اعتیاد حل شد و فرد مصرف‌کننده با روش درمانی کنگره60 برای همیشه می‌تواند اعتیاد خود را درمان کند.

همسفر فاطمه:

در هر مسئله، شناخت صورت‌مسئله مهم‌ترین مبحث است. اگر فردی دچار درد و یا بیماری است اگر درد را درست بشناسد می‌تواند به‌درستی برای آن درمان اقدام نماید؛ ولی اگر آن مسئله را درست نشناخته باشد علاوه بر صرف هزینه زیاد به بیراهه کشیده می‌شود. مسئله اعتیاد، مسئله‌ای بود که سالیان سال جهان را درگیر بسیاری از ضد ارزش‌ها و تاریکی‌ها کرده بود. خدا را هزاران مرتبه شکر که این مسئله توسط جناب آقای مهندس دژاکام کشف‌شده است. ما با الگو گرفتن از این طرح مسئله و روش حل آن، می‌توانیم مسائل و مشکلات زندگی خود را نیز حل کنیم.

مهم‌ترین مسئله‌ای که آقای مهندس به آن پرداختند سیستم ایکس و سیستم مخدرهای طبیعی جسم است که تعادل تمام ابعاد وجودی انسان شامل جسم، روان و جهان‌بینی را در بر می‌گیرد. بیماری اعتیاد و وابستگی آن در سه بخش مهم شهر وجودی انسان اختلال و تخریب ایجاد می‌کند؛ در قسمت جسم در سیستم تولیدکننده طبیعی اختلال ایجاد می‌کند و تولیدشان به مواد مخدر بیرونی وابسته می‌شود. به عبارتی مخدرهای بیرونی جایگزین مخدرهای درونی می‌شود.

در قسمت روان، ریشه‌ی تمام اختلالات در جسم و عدم تعادل جسم و جهان‌بینی است و با به تعادل رسیدن جسم و جهان‌بینی، روان نیز به تعادل می‌رسد.
در قسمت جهان‌بینی و تفکرات نیز با به تعادل رسیدن جسم و روان می‌توان با دریافت آموزش‌ها، این قسمت را نیز به تعادل رساند.

 

تایپ: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر پریسا (لژیون سوم)

ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر زهره

همسفران نمایندگی ایران

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .