English Version
This Site Is Available In English

سی‌دی‌نوشتن ابزاری برای افزایش دانایی

سی‌دی‌نوشتن ابزاری برای افزایش دانایی

چهاردهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی ایران با استادی مرزبان همسفر فریده با دستور جلسه «نقش سی‌دی و نوشتن آن در آموزش» روز شنبه 14 مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

«چنین گفت پیغمبر راست‌گوی ز گهواره تا گور دانش بجوی» باسپاس فراوان از مهندس حسین دژاکام و کنگره۶۰ و همچنین تمامی خدمتگزاران نمایندگی ایران و خداوند را شکر بابت تمام آموزش‌هایی که در این چند سال از کنگره۶۰ آموختیم. همان‌طور که در کنگره۶۰ آموزش گرفتیم برای درمان اعتیاد بایستی صورت‌مسئله اعتیاد مشخص گردد؛ پس از شناختن صورت‌مسئله باید مثلث درمان یعنی جسم، روان و جهان‌بینی به تعادل برسد. مثلث درمان به ما می‌گوید که شخص مصرف‌کننده از لحاظ جسمی، جهان‌بینی و روان دچار آسیب شده است و بایستی با متد DST، آموزش جهان‌بینی، شرکت در جلسات آموزشی، انتخاب راهنما و حاضربودن در لژیون به‌مدت ده ماه به درمان برسد؛ اما آیا این درمان برای همسفرها هم صدق می‌کند؟ شاید سؤالی که در ذهن ما پیش می‌آید این باشد که همسفر که مصرف‌کننده نیست؛ پس نیازی به درمان ندارد؛ اما واقعیت و حقیقت چیز دیگری است.

مصرف‌کننده هرنوع ماده محرک و مخرب بامصرف خود اولین آسیبی که به خودش وارد می‌کند این است که جسم خود را ویران و نابود می‌کند و کل ساختار جسم از تعادل خارج می‌شود و این مسئله سبب اختلال در بخش جهان‌بینی، افکار و اندیشه و درنهایت از تعادل خارج‌شدن سیستم‌ایکس و روان می‌گردد. در بخش همسفران این مکانیزم برعکس عمل می‌کند؛ به‌طوری‌که فرد ازلحاظ اندیشه، فکر و جهان‌بینی دچار آسیب می‌گردد. این موضوع رابطه مستقیم با جسم و روان انسان دارد. بعضی وقت‌ها جهان‌بینی که مشکل داشته باشد جسم هم دچار آسیب می‌گردد. یاد گرفته‌ایم که مرکب و سوارکار؛ یعنی جسم و روان بایستی هر دو قبراق و سرحال باشد تا ما بتوانیم به زندگی خود به‌صورت خوش ادامه دهیم.

امروزه ما دچار مشکلات روانی، جسمی، روحی، احساسی و اقتصادی هستیم و بایستی برای رفع این مشکلات قدمی برداریم و همواره باید به دنبال آموزش و آگاهی باشیم. به نظر من اپلیکیشن دژاکام و سی‌دی‌های جهان‌بینی یکی از کامل‌ترین منابع آموزشی در کنگره۶۰ است. این سی‌دی‌ها به‌صورت صوتی هستند و مهندس حسین دژاکام همه‌ مسائل مانند موادمخدر، مصرف‌کننده، جسم، عرفان، معنویت و مسائل مختلف دیگر را به‌صورت واضح شکافته است. ما با گوش دادن به این سی‌دی‌ها آموزش‌های زیادی می‌گیریم و از آن‌ها نکته‌برداری می‌کنیم و خیلی بهتر و راحت‌تر مطالب را یاد آموزش می‌گیریم.

انسان‌ها موجوداتی فراموش‌کار هستند و این فراموش‌کاری بعضی‌اوقات کار دست ما می‌دهد؛ بنابراین با گوش دادن و نوشتن سی‌دی‌ها و آموزش گرفتن سیستم جهان‌بینی ما رشد می‌کند و باعث بازسازی افکار و اندیشه ما می‌شود. بزرگ‌ترین دشمن انسان جهل و نادانی انسان است و بر همین اصل نتیجه می‌گیریم که دانش و آگاهی و جهان‌بینیِ درست در این بُعد و دربُعدهای دیگر دست ما را خواهد گرفت و از این بُعد جز دانش و آگاهی چیز دیگری نمی‌توانیم به جهان‌های دیگر ببریم. در عصری که در آن زندگی می‌کنیم عصر تکنولوژی و ابزار حسی پیشرفته از قبیل تلفن همراه هوشمند و ... است؛ پس نیروهای منفی و بازدارنده خیلی راحت ما را هرچند که در کنگره خدمتگزار باشیم از صراط مستقیم دور کند و ما وارد مسیر ضد ارزش‌ها شویم و این آموزش‌ها می‌تواند راهکار بسیار توانمندی برای مقابله با این نیروها باشد و ما باید در برابر این نیروها قدرتمند و قوی شویم تا در این جنگ، پیروز میدان باشیم. در آخر از خداوند سپاسگزارم که من را در مسیر کنگره قرار داد تا به خیلی از مسائل آگاه‌شوم و در ساختن جسم، روان و جهان‌بینی خودم تلاش کنم.

نویسنده: مرزبان همسفر فریده
تایپ: همسفر بهار رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر زهره 
همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .