English Version
This Site Is Available In English

سی‌دی‌ها؛ مانند یک پازل هستند

سی‌دی‌ها؛ مانند یک پازل هستند

سومین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های مجازی کنگره۶۰ همسفران نمایندگی کریمان به استادی همسفر زینب با دستور جلسه «نقش سی‌دی و نوشتن آن در آموزش» روز شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴٠۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد: 

«وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند. از دیرباز، آموزش پایه اصلی و اساس حیات بوده، هست و خواهد بود؛ اما از ابتدای خلقت تاکنون به روش‌های مختلف این آموزش انجام گرفته است. کنگره۶۰ مانند یک دانشگاه است که همه اعضاء آن در حال آموزش هستند؛ چرا که ستون اصلی این سیستم بر مبنای آموزش است. ما در کنگره یاد گرفته‌ایم که انسان‌ها به دو جهت قدم به هستی می‌گذارند؛ یکی آموزش و دیگری خدمت؛ زیرا انسان دارای اختیار است و زمانی که بر سر دو راهی قرار می‌گیرد، می‌تواند با آموزش‌هایی که دریافت نموده بهترین راه را انتخاب کند. آموزش، نقش بسیار سازنده‌ای در درمان بیماری اعتیاد و دیگر بیماری‌های روان‌تنی دارد. درمان در کنگره بر روی جسم، روان و جهان‌بینی صورت می‌گیرد که هر هفته آقای مهندس در رابطه با این سه مقوله یک سی‌دی آموزشی ارائه می‌دهند و تنها افرادی می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند که تشنه آموزش و یادگیری باشند؛ همان‌طور که می‌دانید در اوایل تأسیس کنگره سی‌دی نبود و جلسات آموزشی توسط نوار کاست ضبط می‌شد و در اختیار اعضاء قرار می‌گرفت. این کار زحمت زیادی داشت و شاید یکسری از اعضاء به دلیل نداشتن ضبط صوت نمی‌توانستند از آن‌ها بهره‌مند شوند؛ ولی در حال حاضر با تفکر و تدبیر بنیان کنگره، آموزش‌ها با بهترین امکانات و در نازل‌ترین قیمت در دسترس ما قرار دارد و اگر تشنه باشیم، آن‌ها را جذب می‌کنیم. به همین خاطر آقای مهندس فرمودند: افرادی که مایل هستند در کنگره بمانند، آموزش بگیرند و به تعادل برسند، بایستی حتماً هفته‌ای یک سی‌دی بنویسند؛ زیرا آموزش، یکی از اضلاع مثلث دانایی‌ است که یک ضلع آن گوش دادن سی‌دی، ضلع دیگر نوشتن آن و مهم‌ترین بخش قاعده مثلث؛ یعنی کاربردی کردن سی‌دی است.

آقای مهندس می‌فرمایند: سی‌دی‌ها مانند یک پازل هستند، این‌که بدانیم کدام قطعه، آن پازل را تکمیل می‌کند بر عهده ماست؛ زیرا هر فرد نسبت به زاویه دیدی که دارد به سی‌دی نگاه می‌کند و آن تصویری که از دیدگاه خود ساخته، ممکن است جای پازل را دقیق‌تر تشخیص بدهد. به همین علت برای سفر اولی‌ها یک پازل جامع و کامل، تحت عنوان ۴۰ سی‌دی ارائه کرده‌اند تا پس از درمان اعتیاد، با دیدگاهی جدید قدم در سفر دوم بگذارند و بعد از آن هم یک پازل کامل دیگر، تحت عنوان ۳۰ سی‌دی برای اشخاصی که می‌خواهند بمانند و با جهان‌بینی بالاتری خدمت کنند مهیا شد. در کنگره نوشتن این سی‌دی‌ها را لازم و ضروری می‌دانند که قطعاً حکمت‌هایی پشت این فرمان وجود دارد و به مرور زمان مشخص می‌گردد‌. کسب علم و دانش، یک مطلب بنیادین است و برای هر انسان بایستی آموزش، جزوی از زندگی‌اش باشد؛ زیرا بدون آموزش، تزکیه و پالایشی انجام نمی‌گیرد؛ به‌عبارتی آموزش دیدن و یاد گرفتن باعث تحول در دنیای درون می‌شود و تحول دنیای درون که همان حس و تفکر است، انسان را تغییر می‌دهد. اگر به کنگره می‌آییم و سی‌دی نمی‌نویسیم، بدانیم که آموزش‌های این مکان برای ما صبر نمی‌کند و کاملاً به روز است، این ما هستیم که عقب می‌مانیم و خودبه‌خود از گردونه آموزش خارج می‌شویم. حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: «فرزند زمان خودت باش.» زمانی که از دانش‌های کشف شده خود برخوردار شوید می‌توانید از تحولات سیستم کائنات انرژی بگیرید و لذت ببرید؛ این‌جاست که فهم صورت می‌گیرد و من می‌توانم با غلبه بر مشکلات به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنم. اکنون می‌خواهم در رابطه با اهمیت سی‌دی نوشتن بگویم که عبارت است از: ۱) آموزش گرفتن و دانستن مطالب؛ همچنین برای درست زندگی کردن و غلبه بر مشکلات به ما قدرت و نیرو می‌دهد. ۲) باعث می‌شود که بهتر خود را بشناسیم و به اشتباهاتمان آگاه شویم، دیدگاه جدیدی پیدا کنیم، مسیر درمان و درست زندگی کردن برایمان روشن می‌شود و می‌توانیم کم‌کم به تعادل نسبی برسیم و از صلح و آرامش بیشتری بهره‌مند شویم. ۳) افکار منفی از ذهن انسان خارج می‌شود و افکار مثبت جایگزین آن می‌گردد. ۴) سلول‌های خاکستری مغز را فعال می‌کند و باعث فعالیت بهتر جسم یا سیستم ایکس می‌شود. ۵) حس شنوایی و حس لامسه تقویت می‌شود و موقع نوشتن انرژی منفی از دست‌های ما خارج می‌گردد. ۶) بسیاری از بیماری‌های جسمی از جمله بی‌خوابی با نوشتن سی‌دی تنظیم می‌شود. ۷) به رشد حافظه کمک می‌کند، نقطه تحمل انسان را بالا می‌برد و موجب نظم و انضباط در زندگی می‌گردد.

با نوشتن سی‌دی ارتباط بین استاد و شاگرد با حسی زیبا برقرار می‌شود و اگر من بدانم مخاطب اصلی این سی‌دی آموزشی، خودم هستم، این آموزش‌ها در عمق جانم نفوذ می‌کند و در هنگام نیاز از آن‌ها استفاده می‌کنم. هر هفته یک سی‌دی آموزشی منتشر می‌شود که رزق معنوی من است و می‌توانم بهترین بهره را از آن ببرم. افرادی که سی‌دی می‌نویسند از یک تعادل نسبی برخوردار می‌شوند؛ زیرا با نوشتن سی‌دی دیدگاه و جهان‌بینی آن‌ها نسبت به خود، اطرافیان و محیط پیرامونشان تغییر کرده و این تغییرات، در طول زمان آن‌ها را تبدیل به انسانی سالم می‌کند که متوجه می‌شوند برای چه آموزش می‌گیرند و علت خدمت یا جبران خسارت چیست، اما افرادی که سی‌دی نمی‌نویسند آگاهی و دانایی لازم را ندارند؛ در نتیجه از تعادل لازم برخوردار نیستند. دشمن انسان، جهل و نادانی اوست، اگر به آگاهی برسد امکان ندارد شکست بخورد و از تعادل خارج شود؛ بنابراین‌ اگر فردی بخواهد در کنگره بماند بایستی در راستای قوانین آن حرکت کند، آموزش ببیند و سی‌دی بنویسد. با انجام این کارها می‌تواند ذره‌ذره از ضد‌ ارزش‌ها دوری کرده و در صراط‌ مستقیم قدم بگذارد تا در صلح و آرامش بیشتری زندگی کند و از حیات خود بهره کافی را ببرد. در آخر از بنیان کنگره۶۰، آقای مهندس عزیز و تمامی کسانی که در فراهم کردن مکان‌ها، وسایل آموزشی، انتشارات و ... خدمت می‌کنند، بسیار سپاسگزارم و خواهان سلامتی و موفقیت روزافزون برای این خدمتگزاران هستم.

نویسنده: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر محیا
رابط خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر محیا (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر اعظم رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون اول)
همسفران نمایندگی کریمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .