English Version
This Site Is Available In English

از فضای مجازی و سایت در جهت افزایش آگاهی و دانایی استفاده کنیم

از فضای مجازی و سایت در جهت افزایش آگاهی و دانایی استفاده کنیم

دهمین جلسه از دوره هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ایران، با استادی راهنما همسفر زهره، نگهبانی موقت همسفر زهرا و دبیری موقت همسفر لیلا با دستور جلسه «از سایت و اینستاگرام کنگره چگونه استفاده می‌کنم؟ مقاله‌نویسی» در روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت 15:00 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه این هفته «از سایت و اینستاگرام کنگره ۶۰ چگونه استفاده می‌کنیم؟ مقاله‌نویسی» است.
همان‌طور که میدانید همه‌چیز به‌سرعت در حال تغییر است و ما باید خودمان را با این تغییرات همگام کنیم. یکی از این تغییرات ورود اینترنت و فضای مجازی به دنیای ما بود که باعث تغییرات زیادی در زندگی ما شده است.

همان‌طور که فضای مجازی میتواند مؤثر باشد، اگر آموزش کافی نداشته باشیم می‌تواند مخرب باشد. یکی از تدابیر هوشمندانه‌ای که آقای مهندس داشتند، این بود که سایت کنگره ۶۰ را در سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی کردند؛ درحالی‌که بسیاری از ارگان‌ها اصلاً چیزی از سایت نمی‌دانستند. آن موقع هیچ‌کدام از ما به ذهنمان نمی‌رسید که این سایت چقدر در آینده می‌تواند مؤثر باشد و انسانهای زیادی می‌توانند از طریق سایت با کنگره ۶۰ آشنا بشوند. قبلاً بعضی از نمایندگی‌ها وبلاگ داشتند؛ ولی الآن هر نمایندگی قسمت مسافران و یا همسفران که راه‌اندازی می‌شود، بلافاصله سایت آن نمایندگی راه‌اندازی میشود و سایت مستقلی دارد، همه این سایت‌ها زیر نظر سایت اصلی کنگره ۶۰ فعالیت میکنند و روزانه کنترل میشوند.

مطالبی که روی سایت بارگذاری می‌شوند شامل: کارگاه‌های آموزشی، دلنوشته، مقاله، سی‌دی‌های هفتگی و مطالب آموزشی کنگره ۶۰ هستند. یکی از کارهایی که ما می‌توانیم برای پیشرفت سایت انجام بدهیم این است که لژیون خدمتگزار سایت، مطلب و دلنوشته یا مقاله ارائه بدهد. قبل از ارائه مطلب، اول مطالعه کنیم، سی دی گوش کنیم، اطلاعات خودمان را بالا ببریم و با حس خوب شروع به نوشتن مطالب کنیم؛ داشتن حس خوب در نوشتن بسیار کمک‌کننده است و درنهایت مطالب روی سایت بارگذاری میشود. درست است که ما در شعبه حضور داریم و از جلسات حضوری استفاده می‌کنیم؛ اما نمی‌توانیم همه آموزش‌ها را در این چندساعتی که اینجا هستیم دریافت کنیم و هستند کسانی که خارج از کنگره ۶۰ می‌باشند و نیاز دارند تا آموزش بگیرند و نمی‌دانند که اعتیاد درمان دارد، با بازدیدهای شما و لایک شما اگر کسی در مورد اعتیاد و درمان و راهکارهای آن جستجو کند نام کنگره ۶۰ در بالای صفحه قرار می‌گیرد، این خودش یک نوع خدمت است.

پیج اینستاگرام کنگره ۶۰ هم چند سال بعد از سایت راه‌اندازی شد و اطلاعات زیادی در این صفحه بارگذاری می‌شود. ما وقتی برای یک کاری نیاز به اطلاعات داشته باشیم در اینترنت و اینستاگرام جستجو می‌کنیم، خیلی از انسان‌ها از همین راه‌ها وارد کنگره ۶۰ شدند و از آن تاریکی اعتیاد رها شدند.

در زمان کرونا به دلیل اینکه کسی آلوده به این ویروس نشود، کلاس‌های حضوری ما در نمایندگی دهخدا به‌صورت نوبتی و چرخشی شده بود و ما بسیاری از اوقات نمی‌توانستیم در کارگاهها حضورداشته باشیم و آموزش بگیریم، برای این‌که از آموزشها جا نمانیم از سایت استفاده می‌کردیم و سعی میکردیم اطلاعات خودمان را بالا ببریم.

آقای مهندس در سی دی نامه اعمال می‌گفتند که ما گاهی اوقات وقتمان را صرف موارد بیهوده میکنیم، وقت ما بسیار باارزش است و باید از لحظه‌به‌لحظه آن استفاده کنیم و آن را صرف چیزهایی کنیم که به درد ما میخورد. خیلی وقت‌ها ما در صفحات مجازی انسانهایی را دنبال می‌کنیم که زندگی شخصی آن‌ها هیچ تأثیری در زندگی ما ندارد و وقتمان را بیهوده صرف میکنیم، بیایید وقتمان را صرف شخم زدن زمینی کنیم که بتوانیم در آن بذری بکاریم تا بتوانیم از آن برداشتی داشته باشیم؛ زمینی که نمیتوانیم در آن بذری بکاریم چرا باید وقتمان را صرف شخم زدن آن زمین بکنیم؟! ما باید از فضای مجازی به‌گونه‌ای استفاده کنیم که در پیشرفت، دانایی و آگاهی ما تأثیر داشته باشد، نه اینکه وقتمان را صرف موضوعاتی بکنیم که نقشی در زندگی ما ندارد. همه‌ی ما ید واحده هستیم و ما تا وقتی‌که در کنگره حضور داریم یکی از خدمت‌هایی که میتوانیم انجام بدهیم خدمت در سایت است؛ اینکه برای سایت مطلب بنویسیم و بازدید داشته باشیم، همین کار ما می‌تواند برای رهایی یک نفر هم که شده تأثیر داشته باشد.

در آخرین هفته سایت را ابتدا به جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان، سرکار خانم شانی عزیز و مرزبانهای سایت و همچنین به‌تمامی خدمتگزاران سایت کنگره ۶۰ در سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم، به خصوص خدمتگزاران نمایندگی خودمان. بهترین‌ها را از خداوند برای این عزیزان خواستارم. امیدوارم که برکت این خدمت در زندگی‌شان جاری و ساری باشد.

در ادامه قدردانی از اعضای خدمتگزار سایت نمایندگی ایران و اهدای تقدریرنامه:

عکس: عکاس خبری همسفر بهار رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)

تایپ: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر پریسا (لژیون سوم)

ارسال: راهنما همسفر زهره

همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .