English Version
English

رشد جهان‌بینی افراد با تعطیلات تابستانی

رشد جهان‌بینی افراد با تعطیلات تابستانی

جلسه هشتم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی جهان‌بین، با استادی همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر فریبا با دستور جلسه «تعطیلات تابستانی» در روز شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

از آن‌جایی که هیچ کاری در کنگره ۶۰، بدون تفکر نیست جناب آقای مهندس دو تعطیلات را برای اعضای کنگره ‌۶۰، در نظر گرفتند؛ یکی تعطیلات نوروز و دیگری، تعطیلات تابستانی. در گذشته تعطیلات، در کنگره وجود نداشت، اما از آنجایی که که همه چیز در طول زمان و طبق تجربیات جناب آقای مهندس، شکل گرفته است؛ وجود تعطیلات را برای اعضای کنگره لازم دانستند و یکی از علت‌های این تصمیم این بود که آیا افراد به اندازه کافی آموزش دیده‌اند و جهان‌بینی آن‌ها رشد کرده و این توانایی را دارند که اگر دو هفته از آموزش‌ها و حضور در کنگره و راهنما دور بمانند بتوانند خودشان و سفرشان را مدیریت کنند و برایشان مشکلی پیش نیاید؟! زیرا می‌دانیم که کنگره مانند گروه‌های دیگر نیست که همیشه اشخاص، کنترل شوند و از آن‌ها مراقبت شود.


تاکیدی که جناب آقای مهندس، برای این ایام داشتند این بود که کلیه خدمات کنگره، اعم از آموزش و تشکیل لژیون و ساخت و سازها متوقف شود تا تمام خدمتگزاران چه راهنماها و مرزبان‌ها و همه از تعطیلات، استفاده کنند و استراحت داشته باشند.

تعطیلات فرصت خوبی می‌باشد که اگر امکانش برایمان فراهم است به مسافرت برویم و از طبیعت انرژی بگیریم و اوقات خوشی را با خانواده بگذرانیم، حتی جناب آقای مهندس فرمودند: مسافران سفراول هم می‌توانند به سفر بروند، البته مجوزی داشته باشند برای داروی OT، که همراه خود دارند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید. همچنین آداب سفر کردن را که در کنگره یاد گرفتیم را به‌کار ببریم و حتما از قبل برنامه‌ریزی داشته باشیم و بعد حرکت کنیم، مبدأ و مقصدمان مشخص باشد و به جای این‌که تمرکزمان روی مقصد باشد از مسیر حرکتمان، لذت ببریم و اگر امکان مسافرت برایمان فراهم نیست از چیزهای کوچک هم می‌توان لذت برد و با کمترین امکانات در اطراف شهرمان، لحظات خوشی را در کنار عزیزانمان سپری کنیم و بدانیم عمر گرانمایه ما باز نمی‌گردد پس قدر این لحظات را بیش‌تر از پیش بدانیم. می‌توانیم با یک غذای ساده در فضایی مثل پارک‌ها و بوستان‌ها انرژی مثبت بگیریم و لذت ببریم.


یکی از اهداف جناب آقای مهندس، این است که ما باید یاد بگیریم که زندگی، فقط کار کردن نیست و انسان زمانی را برای استراحت و تفریح نیاز دارد تا زندگی بهتری داشته باشد و البته در کنار استراحت و تفریح، قطعاً درکنارش حس دلتنگی برای کنگره و راهنما و دوستانمان است، ولی خوب این هم باعث می‌شود قدر کنگره را بیش‌تر بدانیم و به قول  معروف «درد فراق لذت وصال را بیش‌تر می‌کند» و بعد از پایان تعطیلات با انگیزه بیش‌تری در کنگره حضور داشته باشیم.


علاوه بر پناه بردن به دامان طبیعت، می‌دانیم که در این ایام باید با سی‌دی نوشتن و بالا بردن سطح آگاهی، مطالعه و انجام کارهای عقب مانده، نهایت استفاده را از این تعطیلات ببریم و بر روی اهدافمان تمرکز کنیم و تلاش کنیم. یکی از هدفهای من، قبول شدن در آزمون راهنمایی می‌باشد و برای من این تعطیلات فرصت خوبی است که خودم را برای آزمون راهنمایی که در پیش است، آماده کنم. در آخر خداوند را شاکر هستم که من را در مسیری سراسر عشق، در کنار عزیزانی سراسر محبت، قرار داده است تا رشد کنم و به آرامش برسم. امیدوارم در این تعطیلات خانواده بزرگ کنگره ۶۰، بهترین خاطرات را رقم بزنند.

ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون اول)
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .