English Version
English

از سکون به صعود

از سکون به صعود

به مناسبت دستور جلسه وادی پنجم (در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توأم با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید) و تأثیر آن روی من در خدمت راهنما همسفر زهرا از نمایندگی رودکی هستیم.

مسافر ایشان آقای رمضان، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه و متادون، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT، شانزده ماه سفر کردند به راهنمایی مسافر رامین و همسفر ژیلا، ورزش مسافر در کنگره تنیس و همسفر دارت. هم اکنون به لطف خداوند و دستان پرتوان جناب مهندس ۶ سال و ۴ روز است که آزاد و رها هستند. در ضمن راهنما همسفر زهرا در جایگاه‌های دبیری و نگهبان کارگاه آموزشی، دبیری و نگهبانی لژیون سردار، قسمت سایت کنگره ۶۰ و راهنمای تازه واردین خدمت کرده‌اند.

حس خود را نسبت به وادی پنجم بیان نمایید؟

تیتر وادی پنجم به ما می‌گوید: تفکر قدرت مطلق حل نیست و توام با رفتن و رسیدن آن را کامل می‌نماید.
با توجه به این جمله، همیشه اولین حسی که این وادی برای من تداعی می‌کند حرکت است و می‌دانم برای حل مسائل، تنها فکر درست و حرکت در جهت آن موضوع می‌تواند به رهایی من کمک کند و از سکون به صعود برسم. وادی پنجم از نظر من برای ساختن یک انسان متعادل، کامل‌ترین پکیج را به ما می‌دهد تا با تمرین و تداوم به آن دست یابیم.

ارتباط جهان ذهنی با وادی پنجم چیست؟

ارتباط جهان ذهنی با وادی پنجم از نظر من یک ارتباط مکمل است و همان‌طور که در چهار وادی قبل در رابطه با تفکر و جهان ذهن صحبت می‌شود؛ پس لازمهٔ حرکت کردن هست و از جهتی اگر ما ساختار ذهنی یا یک تفکر در جهت خواستهٔ خود نداشته باشیم حرکت ما کاملاً بیهوده و بی‌فایده است و اصلاً نمی‌دانیم که چه می‌خواهیم؛ پس لازمهٔ تحرک و حرکت، وجود ساختار و جهان ذهنی هست.

برای تبدیل یک آب آلوده و کثیف به یک آب سالم و زلال، فقط یک راه وجود دارد و آن هم تصفیهٔ آب است؛ برای تبدیل یک انسان آلوده به یک انسان پاک باید چه اقداماتی انجام داد؟

همان‌طور که گفتید: برای تبدیل یک آب آلوده به آب زلال تنها یک راه وجود دارد آن هم تصفیه آب است. در انسان نیز با توجه به وادی، تنها یک راه وجود دارد، آن هم تزکیه و پالایش است. نفس انسان از بدو تولد خواسته یا ناخواسته، با تفکر و بدون تفکر، با انجام اعمال ضدارزشی خود را آلوده می‌نماید و به نقطه‌ای می‌رسد که بایستی خود را از آلودگی‌ها پاک کند که به آن تزکیه می‌گوییم. تزکیه یعنی پاک‌سازی نفس و این امر بایستی با در نظر گرفتن پارامتر زمان و آموزش صحیح باشد که در این وادی به صورت هفت پله خود را نشان می‌دهد و این هفت پله دستگاه تزکیه و تصفیه انسان هست که عبادت‌اند از: برگشت از ضدارزش‌ها، خودداری، صبر، قناعت، پس‌انداز، تجسس، غیبت و قضاوت، توکل، رضا و تسلیم.

برای به اجرا درآوردن ساختارهای فکری و تبدیل آن به ساختارهای عملی باید چه کرد؟

من برای این که بتوانم ساختار فکری خود را به مرحله ظهور و عملیاتی برسانم، تنها باید حرکت کنم. زمانی که بتوانم تفکر را به مرحلهٔ اجرایی برسانم نیمی از قدرت نیروهای بازدارنده و منفی را شکست می‌دهم و این امر از ورود نیروی‌های منفی جلوگیری می‌کند؛ پس با عزم راسخ و تمرین به سرعت این عمل را انجام می‌دهم و این کار باعث می‌شود که از قدرت نیروهای بازدارنده در ادامه کاسته شود. به عنوان مثال: یک مسواک زدن ساده یا غذا پختن که اگر انجامش ندهیم سریعاً نیروی منفی می‌گوید: حالا با یک‌بار نزدن مسواک اتفاقی نمی‌افتد، اتفاقاً من آنجا باید بدانم با یک‌بار مسواک نزدن احتمال صدبار نزدن وجود دارد و این قدرت انجام دادن و ندادن یک ساختار ذهنی است و متقابلاً عکس این موضوع هم صادق است. اگر من هر شب به صورت مرتب مسواک خود را بزنم از ورود نیروهای بازدارنده جلوگیری می‌کنم و قدرتمندتر می‌شوم و این موضوع در تمامی ساختارهای کوچک و بزرگ صادق است.

آموزشی که از وادی پنجم گرفته‌اید را برایمان شرح دهید؟

وادی پنجم به من آموزش می‌دهد که در سکون هیچ زایشی نیست و زایش از طبیعت سالم مساعد است، انسانی که در جهت سلامت ذهن و نفس و اعمال خود حرکتی انجام ندهد، هیچ‌گونه زایشی از خود ندارد و در سکون رو به زوال ادامه می‌دهد.

به نظر شما در چه صورت می‌توان راه پندار و گفتار و کردار سالم را در پیش گرفت؟

در صورتی می‌توانیم پندار و گفتار و کردار خود را سالم کنیم که در جهت اهداف خود، راه واقعی را بیابیم. طبق فرمایش استاد سردار: انسان اصولاً برای رسیدن به خواسته‌هایش، دوست دارد که کوتاه‌ترین راه‌ها را انتخاب نماید؛ اما با ورود در آن هرلحظه مسیرش دراز و درازتر می‌شود. اگر بخواهیم به یک‌باره با پندار و گفتار و کردار نیک مواجه شویم بدانیم که محکوم به شکست هستیم و این امر هرگز برایمان اتفاق نمی‌افتد، مگر این‌که با وجود راهنما و استاد و یا مربی، آموزش‌ها را به جهت سازندگی بگیریم و یک به یک اجرا کنیم تا به هدف و راه واقعی خود برسیم.


چگونه وارد لژیون موسیقی شدید؟

در ابتدای این سؤال می‌خواهم شاکر خداوند و اساتید خود در این مسیر باشم؛ چرا که من حتی در خواب هم به آموزش موسیقی فکر نکرده بودم. در ابتدا از راهنمای عزیز خود، خانم ژیلا ممنونم که من را به این لژیون، دعوت کردند و مسبب حضور من شدند. در ادامه از استاد امین عزیز که ما را در این مسیر پر از عشق و با صبوری و محبت بی‌وصف، آموزش و پرورش دادند و در ادامه از اساتید، جهت آموزش ما صمیمانه قدردان و متشکرم. در حقیقت حضور در لژیون موسیقی و بهره از آن در کنار این بزرگواران حقیقتی است که هنوز برایم مانند یک رؤیا است.

از لژیون موسیقی برایمان بگویید که چه آموزش‌هایی دریافت و چه تجربیاتی را کسب نموده‌اید؟

آموزش‌های بسیاری، هم از لحاظ جهان‌بینی و هم از لحاظ موسیقی که خیلی قوی و قدرتمند است. شاید در هیچ آموزشگاهی نتوانید، موسیقی که به شکل پایه‌ای و رایگان در اینجا تدریس می‌شود و مانند مدرسه موسیقی که به دانشگاه ختم می‌شود را بیابید. در این لژیون با استادی روبه‌رو هستیم که تنها پیشرفت رهجو برایشان مهم است و زحماتی که سال‌ها در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها کشیده‌اند را با تجربیات ناب و خالص، در اختیار ما قرار می‌دهند و این بزرگ‌ترین عملی است که شاید هرکسی نتواند آن را ببخشد.
تجربه من سراسر شیرین و عشق است؛ چرا که از زمانی که وارد شدم، آموختم و تجربه کردم.
تجربه نهایی من این است: برای این که موزیسین خوبی شوم و بتوانم در جهت خواسته کنگره باشم و پیام رهایی را با افتخار به جهانیان بدهم، باید تمامی آموزش‌هایم را تبدیل به تمرین و مرحله عملیاتی کنم که مطابق با وادی پنجم است.

در پایان سخنی دارید بفرمایید؟

به عنوان حسن ختام، قدر جایگاه‌هایی که در کنگره به رایگان به ما سپرده می‌شود را بدانیم و مسئول و امانت‌دار خوبی باشیم؛ چرا که رشد من و ارتقا جایگاه نفس من، در این جایگاه‌ها اتفاق افتاد. می‌خواهم صمیمانه از تک‌تک خدمتگزاران کنگره ۶۰، بخصوص جناب مهندس و خانواده محترمشان و افرادی که در پشت پرده خدمت می‌کنند، تشکر کنم.
زحماتی که شاید هرگز نتوان آن را رؤیت کرد و برای رفاه حال من و هم نوعان من باشد. از خداوند می‌خواهم سلامتی، مهمان همیشگی جسم و جان تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰ و شما خدمتگزاران سایت کنگره باشد. موفق و سربلند باشید.

تنظیم و ویرایش: همسفر نگین رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون نهم)
عکس: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر افسانه (لژیون دهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .