English Version
English

جهان ذهن، مقدمه ای است برای برنامه ریزی و تمرینی است برای عمل

جهان ذهن، مقدمه ای است برای برنامه ریزی و تمرینی است برای عمل

چهاردهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی قائم‌شهر، با استادی راهنما مسافر رحیم، نگهبانی مسافر جلال و دبیری مسافر یوسف با دستور جلسه «وادی پنجم و تأثیر  آن روی من» پنج‌شنبه ۲۸  تیرماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.


خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان، رحیم هستم یک مسافر.خدا را شکر می کنم‌ که امروز این فرصت دست داد تا دوباره در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم و از خدمت خود آموزش بگیرم. همچنین خوشحالم که شما هم در این فضای آرام و پرثبات حضور دارید و می توانیم با آموزش گرفتن به صلح و آرامش برسیم.از نگهبان و دبیر متشکرم و به نگهبان جلسه بابت چهارده جلسه نگهبانی خوب، خسته نباشید و خداقوت می گویم.

دستور جلسه، وادی پنجم و تأثیر آن روی من است. وادی پنجم به ما می گوید: در جهان ما تفکر، قدرت مطلق حل نیست؛ بلکه توام با رفتن و رسیدن، آن را کامل می نماید.
در کتاب ۱۴وادی عشق، در وادی پنجم گفته شده که در همین حیات زمینی، ما حداقل در سه جهان زندگی می کنیم. یکی جهان خاکی است که در آن زندگی می کنیم و روزگار می گذرانیم. جهان دیگر، جهان خواب است که ما ناخودآگاه آن را تجربه می کنیم و جهان سوم، جهان ذهن است.جهان ذهن، مقدمه ای است برای برنامه ریزی و تمرینی است برای عمل. یعنی ما هر ساختاری را که می خواهیم بوجود بیاوریم، ابتدا در ذهن خود آن ساختار را بررسی می کنیم و سپس آن را وارد مرحله اجرا می کنیم.
وادی پنج به ما می گوید برای اجرای ساختارها و رسیدن به هدف ها، ابتدا باید بررسی کرد و دید که آیا آن تفکر و  شکل ساختارهای ذهنی مناسب هستند و اگر مناسب هستند آن ها را عملی کنیم و به اجرا دربیاوریم.ما اگر نتوانیم ساختارهای ذهنیمان را به اجرا دربیاوریم، هیچوقت به درمان نمی رسیم.



از وادی اول تا وادی چهارم درباره تفکر و اهمیت نقش آن در زندگی انسان صحبت شده است.  موضوع تفکر، در وادی پنجم نیز وجود دارد و به ما می گوید اگر در ذهن خود درحال بررسی ساختاری هستیم، آن ساختار توأم با رفتن و رسیدن است که کامل می شود.
من درمدت تخریب، ساختارهای زیادی را نابود کردم و امروز برای اینکه آن ساختارها را اصلاح کنم و زندگیم را تغییر دهم، با تفکر و تعقل به کنگره۶۰ می آیم و در مسیر آن گام برمی دارم.
ما برای رسیدن به درمان و رسیدن به خودمان می بایست آموزش های کنگره۶۰ را بگیریم و آن ها را در خود نهادینه کنیم.
وادی پنجم به ما می گوید که ساختارهای ذهنی خود را از قوه به فعل دربیاوریم. صرف اینکه به کنگره بیاییم، هیچ مشکلی را از ما حل نمی کند. تمام سعی و تلاش کنگره۶۰ این است که به ما شناخت و آگاهی بدهد و به ما یاد بدهد که مواد چیست و چرا نباید مواد مصرف کنیم. کنگره۶۰ ‘نه’ گفتن را به ما می آموزد و در بحث جهان بینی به ما آموزش می دهد که چگونه زندگی کنیم.
از اینکه به صحبت هایم گوش کردید ممنونم.

در ادامه جلسه، انتخابات نگهبانی برگزار شد و مسافر حمیدرضا با اکثر آرا برای چهارده جلسه نگهبانی روز های پنجشنبه انتخاب شد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .