English Version
English

انسان‌های شکرگزار همیشه برنده هستند

انسان‌های شکرگزار همیشه برنده هستند

خدمت‌گزارانی پای در رکاب و فرمانبردار که به جایگاه اسیستانتی رسیده‌اند همچون بارانی هستند که بی‌منت همه را سیراب می‌کنند و جانی دوباره می‌بخشند. اسیستانت همسفر منصوره و مسافرشان محمد با آنتی‌ایکس مصرفی تریاک وارد کنگره شدند. به مدت ۱۴ ماه و ۴ روز به راهنمایی راهنمایان گران‌قدر، در حال حاضر سرکار خانم آنی کماندار عزیز و جناب آقای احسان، به روش DST و داروی OT سفر کردند و اکنون بیش از ۸ سال است که آزاد و رها هستند. ورزش ایشان در کنگره والیبال است. هر جمله‌ و نقل قول از ایشان، درس بزرگی است که شما خوانندگان عزیز را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

خیلی خوشحالم که در خدمتتان هستم و آموزش می‌گیرم. درباره خدمتی که اکنون در حال انجام هستید (اسیستانت رابط) چه مدت زمانی از انجام این خدمت طی شده است؟ از حس و حالی که تجربه می‌کنید و این‌که چگونه به این جایگاه رسیدید، برایمان بگویید.

من به تازگی به لطف خداوند و محبت آقای مهندس دژاکام و خانم کماندار موفق به دریافت شال اسیستانتی شدم. در کنگره رنگ شال مطرح نیست مهم این است که در هر جایگاهی قرار می‌گیری از آن لذت ببری و تمام خودت را برای آن خدمت بگذاری و به نحو احسنت مسئولیت خودت را انجام دهی و همواره بر‌مبنای عدالت، معرفت و عمل‌سالم حرکت کنی و بعد وقتی بر‌می‌گردی و پشت سرت را نگاه می‌کنی می‌بینی یک مسیر سر‌سبزی را طی کردی که گویی در بهشت بودی دقیقاً این مصداق خدمت اسیستانتی من بود؛ یعنی اصلاً هیچ‌وقت خودم فکر نمی‌کردم که روزی قرار است این شال مقدس را به گردن بیاندازم اما وقتی مسیر را درست طی کنی برای تو اتفاق می‌افتد. امیدوارم از این دوره خدمت هم بتوانم آموزش لازم را بگیرم و خدمت‌گزار خوبی باشم.

در کنگره آموختیم شکرگزاری؛ یعنی ارزش داشته‌هایمان را بدانیم. مصداق این عبارت در زندگی و سفر شما چگونه بوده است؟

 به قول آقای مهندس دژاکام «انسان‌های شکرگزار همیشه برنده هستند.» من نیز در هر مرحله‌ای از زندگی همیشه شاکر خداوند بودم و حتی زمانی در مسیر سفر و مدتی که در کنگره هستیم سختی‌ها و مشکلات زیادی جلوی راه ما قرار گرفته است اما مهم‌ترین عاملی که به ما کمک کرده آن را پشت سر بگذاریم همین شکرگزاری بوده است. شکر‌گزاری بزرگترین آموزشی بود که من از کنگره گرفتم و به نظر می‌تواند کلید طلایی در دست همه همسفران و مسافران باشد که با آن پشت هیچ در بسته‌ای قرار نگیرند.

چگونه می‌توانیم به این شناخت برسیم که وقتی خدمتی را انجام می‌دهیم بلاعوض باشد و درگیر گره قدرت نشویم؟

 آقای مهندس دژاکام همیشه به ما می‌گوید: «کنگره هدف نیست بلکه ابزاری است که می‌تواند ما را به هدف‌مان برساند.» به قول استاد سردار: «همه ما برای آموزش و سپس خدمت به این هستی آمده‌ایم .» پس اگر فقط همین یک جمله را الگوی خودمان قرار دهیم هیچ‌گاه منیت به سراغ‌مان نمی‌آید. خدمتی که من انجام می‌دهم برای آموزش خودم است پس اگر قرار باشد دچار گره قدرت شوم دیگر آموزش جایی ندارد. انسان‌های خدمت‌گزار قطعاً عاشق هستند و عاشق حسابش با عشق است با معشوق حسابی نیست. من عاشق خدمت در کنگره هستم و هیچ‌وقت در فکر گرفتن عوض آن نبودم هر چند که خداوند سریع‌الحساب است و همیشه چندین برابرش را به من بازگردانده است.

چه چیزی باعث می‌شود که یک خدمتگزار در هر جایگاهی که خدمت می‌کند دچار منیت نشود و مسائل خود را به‌درستی انجام دهد؟

 جواب این سوال تقریباً در سوال قبل هست اگر هر شخصی قبله و هدفش را در کنگره که رسیدن به آرامش و آسایش و همچنین باز پس‌گیری مقام انسانی خودش است را فراموش نکند، قطعاً از موقعیتی که در اختیارش گذاشتند به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند تا به غایت نهایی و تزکیه و پالایش برسد و بتواند در مسیر آگاهی قرار بگیرد. انسان‌های آگاه نه تنها خودشان در بهشت قرار دارند بلکه کمک می‌کنند که دیگران را هم به بهشت برسانند.

در سی‌دی «پنجره شکسته» آقای مهندس می‌فرمایند: «کسانی که در جهنم هستند، باید تمرین کنند تا از آنجا خارج شوند و کسانی که در بهشت هستند، باید تلاش کنند تا جایگاه خودشان را حفظ کنند.» اکنون با توجه به بهشتی که در کنگره ۶۰ تجربه می‌کنیم، چگونه می‌توانیم جایگاه خودمان را در این مکان مقدس حفظ کنیم؟

با کار کردن روی خودمان و این‌که دوربین‌مان را سمت خودمان بگیریم و با تزکیه و پالایش خود را در مسیر ارزش‌ها قرار دهیم و همواره تلاش کنیم در این مسیر بمانیم. حرکت در مسیر ارزش‌ها ما را به بهشتی می‌رساند که در قرآن نیز از آن یاد شده است.

نظر شما درباره همسفران و نمایندگی ملایر چگونه است و چه حسی نسبت به این نمایندگی دارید؟

همسفران نمایندگی ملایر، بسیار صمیمی و با صفا بودند. ما همسفران با حلقه‌ها و زنجیره‌های محبت به یک‌دیگر وصل هستیم و من چیزی جز عشق و محبت در بین شما همسفران ندیدم. شعبه بسیار خوبی بود پتانسیل‌ها و توانایی‌های زیادی در بین شما همسفران عزیز وجود داشت که انشا‌اللّه با تلاش و همت و پشتکار همه آن‌ها شکوفا شوند.

کلام آخر:

در آخر یک‌بار دیگر تشکر می‌کنم از خداوند که من را لایق خدمت به خلق خودش قرار داد و هم‌چنین تشکر می‌کنم از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم‌شان که چنین بستری را برای ما فراهم نمودند و از ایجنت همسفران و مرزبانان عزیز و هم‌چنین راهنمایان و کلیه خدمت‌گزاران عزیز تشکر و قدردانی می‌کنم و هم‌چنین از شما بابت سوالات و مصاحبه خوبتان تشکر می‌کنم.

عکاس خبری: مرزبان خبری همسفر رعنا
مصاحبه‌ کننده و ارسال: راهنمای‌تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا(لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .