English Version
English

تفکرات ما با تصفیه و پالایش اجرایی می شود

تفکرات ما با تصفیه و پالایش اجرایی می شود

دهمین جلسه از دوره شانزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی کاشمر به استادی مرزبان مسافر کاظم، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر هادی با دستور جلسه «وادی پنجم و تاثیر آن روی من» روز پنج شنبه 28 تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان کاظم هستم یک مسافر.
از نگهبان جلسه حسین آقا تشکر می کنم که مسئولیت اداره جلسه را به من واگذار نمودند تا آموزش بگیرم و خدمت کنم.
دستور جلسه (وادی پنجم و تاثیر آن روی من) می باشد.
آقای مهندس از وادی اول تا چهارم را وادی های تفکر نامیدند ولی به وادی پنجم که می رسیم تفکر را باید از قوه به فعل درآوریم و این تفکر باید اجرایی و عملی شود.
برای اجرایی شدن تفکر سالم و درست باید از ترس، اضطراب، ناامیدی و عدم اعتماد به نفس بگذریم.
برای رسیدن به این موارد باید سازندگی را از خودمان شروع کنیم و تنها زمانی می توانیم سازندگی را شروع کنیم که تصفیه و پالایش بشویم. تفکرات ما با تصفیه و پالایش اجرایی می شود و از قوه به فعل می رسد.
برای تزکیه و پالایش ابتدا باید پندار و سپس گفتار و در نهایت کردار ما نیک شود یعنی تا افکار ما درست نشود صحبت کردن و گفتار ما درست نمی شود و تا گفتارمان را درست نکنیم نمی توانیم کردار و عمل خودمان را درست کنیم.
برای درست شدن این موارد یعنی پندار، گفتار و کردار نیک باید از 7 پارامتر عبورکرد. زمتنی که وارد وادی پنجم شدیم باید افکار و اندیشه خودمان را عملی کنیم تا بتوانیم به سعادت و خوشبختی برسیم.  

مواردی که در این وادی به آن اشاره شده است:   
1-دوری کردن از ضد ارزش ها: تمام کارهایی که خرد جهانی هم  آن ها را قبول دارد مثل دروغ، دزدی، تهمت، تجسس در کار دیگران و .... کارهای ضد ارزشی می گویند که باید از آن ها دوری کنیم
2-خوداری: چیزی را که ما نمی دانیم درست است یا اشتباه باید از آن کار دوری کرد. شک برادر شکست است پس اگر در کاری شک کردیم از انجام دادن آن خوداری کنیم.
3-قناعت: قناعت را باید از طبیعت یاد بگیریم که با کمترین آب و کمترین کود بهترین میوه ها را می دهد.
4-صبر: هر مسافری که وارد کنگره می شود اگر می خواهد به درمان برسد باید صبور باشد، صبر درختی است که میوه های شیرینی دارد. قطعا در هر کاری که صبر داشته باشیم به نتیجه می رسیم.
5-تجسس،قضاوت کردن و غیبت: سعی کنیم در کار هیچ کسی تجسس نکنیم زیرا اگر در کار دیگران دخالت کنیم در کار ما دخالت خواهند کرد. قضاوت کردن فقط کار خداوند است و ما انسان ها در جایگاه قضاوت نیستیم، کسی هم که غیبت می کند مثل این است که گوشت برادر مرده خودش را می خورد.
6-پس انداز: بعضی می گویند پس انداز کردن مختص آدم های پول دار است، اما پس انداز کردن را باید افرادی یاد بگیرند که درآمد کمی دارند، دانه دانه است غله در انبار.
7-توکل، رضا و تسلیم:
توکل داشتن یعنی ما برای انجام دادن هر کاری فقط به خداوند توکل کنیم و به آنچه او برای ما مقدر می کند رضایت بدهیم و تسلیم قدرت مطلق باشیم.
در ادامه تقدیر و تشکر می کنم از راهنمایان، خدمتگزاران، مرزبانان و تمام کسانی که در این سیستم خدمت می کنند. من در مدت 14 ماه خدمت در جایگاه مرزبانی از تمام شما آموزش گرفتم و امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر از آموزش های ناب کنگره استفاده کنیم. از این که سکوت کردید و به سخنان من گوش کردید از همه شما ممنون و سپاسگزارم. 
عکاس: مسافر جعفر لژیون چهارم راهنما مسافر مجید
تایپ و ویراستار: مسافر علی لژیون یکم راهنما مسافر احمد
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون سوم راهنما مسافر حمید
مرزبان کشیک: مسافر حسین
  

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .