English Version
English

ما همزمان در سه جهان زندگی می کنیم

ما همزمان در سه جهان زندگی می کنیم

یازدهمین جلسه از دوره دوازدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی دکتر علیرضا (مبارکه)، با استادی راهنمای محترم مسافر مهرداد، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر مهرداد با دستور جلسه  « وادی پنجم و تأثیر آن روی من » در روز پنج‌شنبه 28  تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
خداوند را سپاسگزارم که به من اجازه داد در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم. دستور جلسه امروز وادی پنجم و تاثیر آن روی من است. ترتیب خاصی در وادی‌ها وجود دارد و آموزش‌ها پله به پله و از یک سطح اولیه شروع می‌شود و ما را  به یک سطح آگاهی بالاتر می‌رساند. در سه وادی اول در مورد تفکر صحبت می‌کند و در وادی چهارم به ما آموزش می‌دهد که مسئولیت کارهای خودمان را باید بپذیریم و گردن خدا هم نمی‌توانیم بیاندازیم. وادی پنجم به ما آموزش می‌دهد که تفکر به تنهایی نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند. تفکری که در مورد چیزی یا کاری انجام می‌دهیم، باید هم در آن جهت حرکت کنیم. در متن وادی توضیح می‌دهد که ما همزمان در سه جهان زندگی می کنیم. اول جهان خاکی که همان جهان فیزیکی است که ما آن را لمس می‌کنیم.

دوم جهان خواب است که وقتی می‌خوابیم وارد آن می‌شویم وقتی پنج حس بیرون به خواب می‌رود پنج حس درون بیدار می‌شود و ما در آن جهان زندگی می‌کنیم. سوم جهان ذهن است که آقای مهندس تاکید زیادی دارند و ما برای کالبدهای دیگر هم به آن نیاز داریم. ما این تفکر را داریم که مواد مخدر و سیگار خودمان را کنار بگذاریم ولی با فکر خالی نمی‌شود این‌ها را درمان کرد باید در جهت آن حرکت کنیم و خواسته قوی داشته باشیم. برای درمان در کنگره باید خواسته شکل بگیرد، وقتی آن خواسته شکل گرفت ما در جهان ذهنی آن خواسته را تصویرسازی می کنیم.

یک سفر اولی وقتی وارد کنگره می‌شود اگر خواسته درمان داشته باشد در جهان ذهن خود رهایی از اعتیاد را تصویرسازی می‌کند و برای پدیدار شدن آن تصویر بایستی حرکت کند و در آن مسیری که برای او مهیا کرده‌اند باید حرکت کند، تصویر رهایی برای یک سفر اولی وجود راهنمایان و سفر دومی‌ها در کنگره است. او می‌تواند آنها را به عنوان الگو قرار دهد. برای قرار گرفتن در این مسیر هفت پارامتر است که باید این هفت پارامتر را بصورت پله به پله و کم‌کم در زندگی اجرا کرد و هیچ کسی نمی‌تواند یکباره از ضد ارزش‌ها دوری کند. چرا که آقای مهندس هم درمان اعتیاد و درمان سیگار را به صورت تدریجی و پله ای بنا نموده‌اند و تک تک مصرف کننده‌هایی که به کنگره می‌آیند برای درمان اعتیاد، سیگار و درمان لاغری بصورت پله به پله درمان می شوند. همه درمان‌ها در کنگره به روش DST انجام می شود.

روش DST یعنی روش پله به پله یا کاهش تدریجی. در وادی پنجم آن هفت پارامتر هم آمده است. باید این هفت پارامتر را بصورت پله‌ای و تدریجی باید اجرا کرده تا بتوانیم از پریشانی و اضطرابی که در زندگی داریم دور شویم. من در مورد اولین پارامتر توضیح می دهم اولین پارامتر برگشت از ضد ارزش‌ها است. همانطور که می‌دانیم در کنگره استفاده از مواد مخدر و سیگار ضدارزش محسوب می‌شود به نظر من کسی که نتواند از این دو ضدارزش دوری کند مطمئن باشید که نمی‌تواند از بقیه ضدارزش‌ها برگشت نماید. زمانی که وارد کنگره شدم اگر نتوانم بر این دو ضدارزش غلبه کنم نمی توانم از ضدارزشهای ناچیز هم دوری کنم و آن ها را کنترل نمایم. از این که با سکوت خودتان به صحبت های من گوش کردید ممنونم.


تایپ: مسافر سعادت و مسافر محمد
عکس: مسافر ابراهیم
تنظیم و ارسال: مسافر مهرداد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .